Végre eljött minden webshoptulajdonos kedvenc időszaka, a Black Friday akciók és az ünnepi időszak. Ilyenkor a vásárlóknak megsokszorozódik a vásárlási kedvük, és sokkal nyitottabbak lesznek a kedvező ajánlatokra, kedvezményekre és az új termékekre. Kis-, és középméretű webshoptulajdonosként is ajánlatos részt venni ezekben a promóciókban, és marketing kampányokban, hiszen ilyenkor esélyed van érdeklődőket szerezni, a vásárlói kapcsolataidat erősíteni és természetesen a bevételedet is többszörösére növelni. Az alábbiakban 5 olyan tippet adunk a Black Friday-re való felkészüléssel kapcsolatban, amikre gyakran nem fordítanak elég figyelmet a webshoptulajdonosok, ezáltal jelentős bevételtől eshetnek el, és sok stresszt okozhatnak maguknak ezen a napon. Olvass tovább tippjeinkért, hogy semmiképp se kövesd el ezeket a hibákat!

 

Röviden a Black Friday-ről

A Black Friday egy Amerikából származó „ünnepnap”, és a hálaadás utáni pénteket jelöli. A hálaadás utáni nap szimbolizálja a karácsonyi ajándékok vásárlásának kezdetét, ennek ünnepléseként pedig a fizikai boltok és a webshopok is óriási kedvezményekkel várják a vásárlókat. Magyarországon elsőnek 2014-ben tartottak Black Friday-t, azóta pedig itthon is bevett szokás. A kutatások szerint Magyarországon a vásárlók ilyenkor nagyrészt online vásárolnak, tehát minden webshopnak ajánlott részt venni az év egyik legforgalmasabb napján!

A Black Friday idén november 27-én lesz, továbbá az idei évben különleges szabályok érvényesek a fekete péntek akciókra, hiszen a vírushelyzet miatt a fizikai boltok hamarabb zárnak, ezáltal még több ember tervezi a karácsonyi bevásárlásait online lebonyolítani. Ha te is részt tervezel venni az akciókban, úgy valószínűleg már meg is van a Black Friday napi ajánlatod, és kampányt is készítettél, amit már pár nappal előtte elindítassz a célcsoportodnak. Az alábbiakban azonban olyan last minute Black Friday tippekkel szeretnénk szolgálni, amikre sokan nem gondolnak ezáltal hatalmas stresszt és kapkodást okozva saját maguknak. Tippjeink segítségével elkerülheted ezeket!

Last minute Black Friday tippek

  1. Készítsd fel a vásárlóidat

Érdemes már Black Friday hetén tudatni vásárlóiddal, hogy a te webshopodban is lesznek Black Friday akciók, így készülni fognak, és biztosan meglátogatják honlapodat ezen a napon. Ezt megteheted közösségi média felületeiden, a honlapodon vagy hírlevélben. A lényeg, hogy harangozd be a különleges akciókat, és érd el, hogy jelenlegi vagy potenciális vásárlóid is ugyanolyan izgatottak legyenek, mint te!

  1. Helyezd előtérbe a vásárlói igényeket
    1. Tedd egyszerűvé a vásárlási folyamatot: A vírus miatti intézkedések hatására nagyon sokan most próbálják ki először az online vásárlást, így nagyon fontos, hogy a honlapodon átlátható legyen a navigáció, könnyű legyen a keresés, minden termékleírásban elegendő és átlátható termékinformációk szerepeljenek, és a pénztár oldalad is gyorsan átlátható és kitölthető legyen.
    2. Bővítsd ki a fizetési lehetőségeket: biztosítsd, hogy minél több fizetési lehetőség legyen elérhető a webshopodban: utánvétes fizetés, és a bankkártyás online fizetés valamelyik fajtája a minimum elvárás.
    3. Minél több szállítási opció bevezetése: ha teheted vezess be többféle szállítási módot, például csomagpontos szállítást, házhozszállítást és akár személyes átvételt is, ha van raktárad, vagy üzlethelységed.
    4. Készítsd fel a logisztikát: ha saját magad végzed a csomagolást, mindenképp készülj fel extra csomagolóanyaggal, ellenőrizd a készleteidet, és ügyelj rá, hogy legyen elég ember a megnövekedett számú csomagok összekészítéséhez. Ha egy fulfillment partnerrel, mint például az iLogistic, intézed a logisztikádat, akkor erre a lépésre nem kell figyelmet fordítanod, hiszen a fulfillment szolgáltató intézi helyetted a csomagolást, csomagfeladást, és a visszáru kezelését is. Kalkulálj árakat itt.
  2. Fordíts extra figyelmet a kommunikációra

A Black Friday akciók alkalmával lehetőséged van olyan embereket is a webshopodba vonzani, akik most hallanak rólad először, így fontos, hogy ők a vásárlás folyamán mindig a megfelelő és elegendő információt kapják meg és kialakuljon bennük a bizalom. Így a vásárlási folyamat végére ne maradjon bennünk kérdés és biztosan leadják rendelésüket, és átvegyék majd a csomagjaikat.

Termékoldalaidon legyen kielégítő és megfelelő mennyiségű információ a termék méreteiről és anyagáról, valamint ajánlatos már itt kiemelni a szállítás részleteit, menetét, és a szállítási időt. Semmiképp se ígérd túl magad, ha tudod, hogy a nagy mennyiségű rendelést nem fogjátok tudni teljesíteni a megadott időn belül. Mindig jobb stratégia, ha inkább előbb érkezik meg a termék, és kellemes meglepetésként éri a vásárlót!

  1. Készlet ellenőrzés

Mindenképp ellenőrizd, hogy van-e elég készleted a legkeresettebb termékeidből és azt is, hogy megfelelően vannak-e feltüntetve a készletszintek a webshopodban. Ha pedig kifogynál egy-egy népszerű termékből, akkor érdemes hozzáadnod egy lehetőséget a honlapodhoz, amin feliratkozhatnak az érdeklődők értesítésre, ha a termék újra elérhető lesz. Így,ha a kiválasztott termék már nem elérhető a webshopodban, akkor is nagyobb eséllyel tartod meg az érdeklődőt és fogod vásárlásra bírni később.

  1. Tesztelj!

Mielőtt élesítenéd a kampányokat és az akciókat, mindenképp végezz egy átfogó tesztet, hogy minden funkció megfelelően működik-e az oldaladon. Teszteld oldalad sebességét (Eszközök: GTmetrix, Pagespeed Insights), teszteld webshopod mobilos megjelenését, és a fizetési, szállítási módokat is ellenőrizd.

Reméljük tippjeink segítségével sikeres és bevételben gazdag Black Friday-ed lesz. Mi az iLogistic-nál segítünk egyszerűbbé tenni a logisztikai folyamataidat és átvesszük tőled rendeléseid csomagolásával és kiszállításával járó feladatokat, hogy több időd jusson kampányaid megszervezésére. Segítségünkkel nem kell aggódnod, ha a rendelésszámod hirtelen megnövekszik, hiszen mi fel vagyunk készülve megfelelő erőforrásokkal! Te csak dőlj hátra és élvezd a növekvő bevételedet. Ha érdekel a fulfillment tevékenységed kiszervezése, szállítási költségeid csökkentése, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot itt.