Külföld felé való nyitás lehetőségeként nem csak saját webáruházas értékesítésre gondolhatunk, hanem vannak különböző ingyenes vagy minimális anyagi befektetéssel indítható értékesítési lehetőségek is. Ezeket a lehetőségeket igyekszünk összegyűjteni nektek.
Ingyenes lehetőségek külföldi értékesítésre
Legegyszerűbb és talán legnépszerűbb megoldás a közösségi oldalas boltok létrehozása. Facebook is instagram felületen is lehetőségünk van saját bolt létrehozására díjmentesen. A boltodat felkereső emberek böngészhetnek a termékeid között, vásárolhatnak és megismerhetik a márkádat.
A termékek értékesítésére több lehetőségünk is van:
- termékre kattintva átirányítod a vevőket közvetlenül a webáruházadba
- facebook/instagram üzenet formájában tudja a vevő leegyeztetni, véglegesíteni rendelését
Nemzetközi értékesítés esetén azt javasolnánk, hogy az adott országnak megfelelő névvel indíts egy új közösségi oldalt, ahol minden kommunikáció az adott nyelven történjen. Azon az oldalon hozd létre boltodat, melynél az adott nyelvnek megfelelő megnevezéseket, leírásokat és pénznemet állíts be. (Facebook bolt létrehozásáról korábbi blogcikkünkben részletesebb leírást találhatsz IDE kattintva.) Bolt létrehozásakor két lehetőséged lesz:
- Választhatod az üzenetben való rendelés véglegesítést. Ebben az esetben szükséged lesz egy olyan személyre, aki az adott nyelven le tudja kommunikálni a rendeléseket az ügyfelekkel.
- Másik lehetőséged, hogy a közösségi oldalad rendelőit átirányítod az eredeti magyar nyelvű webáruházadba és majd ott tudja véglegesíteni rendelését. Ebben az esetben fontos kiemelned oldaladon az ügyfelek számára, hogy a rendelés véglegesítését magyar nyelvű webshopodban tudják megtenni.
Sajnos itt számolnod kell annak a lehetőségével, hogy a megrendelőid magyar nyelvű webshopon nem fogják véglegesíteni rendelésüket. (Mivel most csak az ingyenes facebook bolt létrehozásának lehetőségét nézzük eredeti weboldalra, természetesen a közösségi bolt létrehozására több nyelvű, vagy az adott nyelven készült webshopba való átirányítással is működik.)
Online piacterek
Nemzetközi terjeszkedésben gondolkozva a leggyorsabb megoldási lehetőség a külföldi online piacterek, marketplacek használata. Ezek azok a felületek, ahova regisztrációt követően feltöltheted termékeidet, melyeket az adott felületen keresztül értékesítesz. Külföldi piacterek esetében két lehetőség kínálkozik.
Egyik lehetőség, hogy az adott felület fix összeg befizetését követően engedi feltölteni felületére a termékeidet, és eladások után kérnek jutalékot. Másik opció szerint pedig nem kell regisztrációs költséget fizetned, hanem csak az eladásokat követően kell jutalékot fizetned. Ami fontos, hogy ezen lehetőségek esetén gondoskodnod kell a csomagok címzetthez való eljuttatásáról. Számos ilyen piacteret már te magad is ismersz, nézzük milyen lehetőségek vannak.
Amazonon való értékesítés
Nevüket már szinte mindenki ismeri, de azt nem biztos, hogy tudod, a saját termékeidet is értékesítheted a felületen. Regisztrációt követően két lehetőség közül választhatsz: alap csomag vagy profi csomag. Az alap csomag magában foglalja a termékfeltöltés lehetőségét és eladás utáni jutalék fizetést (nagyságrendileg 0.99 dollár) Ez a csomag havi negyven tétel eladása alatt javasolt.
A profi csomag, ahogyan már a neve is sugallja, egy komolyabb üzleti profilt takar. Ennek a csomagnak már fix havi díja van 39.9 dollár, ez független az eladott termékek számától. Korábbi csomag alapján ezt 40 termék havi szintű eladása felett javasolják. Minden csomag esetében jutalékot kell fizetned az eladott termékek után. A termékek utáni jutalék mértéke függ a termék kategóriájától és ehhez hozzá adódik még az adott fizetési módokhoz kapcsolódó tranzakciós költség is.
Regisztrációt követően egy eladói felületre jutsz, ahol pontosan nyomon tudod követni a feltöltött termékeidet, az árait, a rendeléseidet, számláidat és minden terméked értékesítésével kapcsolatos teendődet. Ami amazonos értékesítés kapcsán fontos, hogy termékedet csak abban az esetben tudod feltölteni rendszerükbe, ha rendelkezik valamilyen nemzetközi azonosító számmal, kóddal.
EBAY
Online árverezési piactér, ahol magánszemélyek és cégek is értékesíthetnek. Az árazás annyiban tér el az amazonétól, hogy az ebay-en licites és fix áras termékek is találhatóak. Amerikai cég, de szinte a világ összes országa elérhető rajta termékeivel. A termékek eladása után jelenleg 12,55% eladási díjat kell fizetni, amihez hozzá adódik a 0,3 dollár tranzakciós költség is.
Lehetőség van üzleti fiók létrehozására, ebben az esetben fix havi díjakkal kell számolni a termékek eladásán kívüli jutalékokon felül. A különböző üzleti fiókokkal extra szolgáltatások és kedvezmények is járnak, mint például árengedményes megjelenítések, akciókat és kuponokat hozhatsz létre. Üzleti csomagra váltást 51 termék eladása felett javasolják.
Üzleti előfizetések esetén 4 lehetőség közül lehet választani: starter store (kevesebb termékes eladók számára ajánlott) basic store (nő a díjmentesen hozzáadható listák száma, díjkedvezmények, minden negyedévben egy kupon) premium store (kiterjed terméklistával rendelkező vállalkozások számára) enterprise store (széles termékkörrel rendelkező vállalkozásoknak dedikált kapcsolattartóval).
Emag
Magyarországon már mindenki számára ismert cég, de az már nem annyira ismert, hogy Romániában, Bulgáriában és Lengyelországban is elérhető. Nemzetközi piac tekintetében az Emag-gal kisebb célközönséget érhetsz el, mint a korábbi cégek esetében. Regisztráció az oldalra ingyenes, ezt követően már el is kezdheted termékeid felötlését az oldalra. Eladott termékek után számolnak fel jutalékot, melynek mértéke az adott termék kategóriájától és árától függ százalékos arányban.
ETSY
Az Etsy kézműves, egyedi termékek bemutatására és értékesítésre nyújt felületet. Már komolyabb dizájn vállalkozások is használják az oldalt. A felületen megjeleníthető termékek köre ebből kifolyólag korlátozott, de ha a termékeid besorolhatók ezekbe a kategóriákba, akkor érdemes elgondolkodnod az oldalon való megjelenésen. Regisztráció után 0,2 dollár az első belistázáskor fizetendő ár, ezt követően már csak eladások után kell fizetned. Költségek tekintetében 5% a tranzakciós díj (szállítási árral együtt értendő végösszegből) + 0,3 euro kezelési költség. Lehetőség van termékek kiemelésére, reklámozására is, az ebből adódó értékesítés költsége 15%.
Allegro
Legnagyobb, folyamatosan növekvő lengyel piactér, ötödik leglátogatottabb market place Európában. Amennyiben a lengyel piac felé nyitnál számodra remek lehetőséget nyújt az allegro. A felületre fix belépési költség nélkül töltheted fel termékeidet és mint a korábbi cégek esetében is, eladást követően számol fel költséget a rendszer. Az oldalukon feltöltött adatok alapján 20 millió vásárlójuk van, akik 80%-a folyamatosan visszatérő vásárló.
Mindenféle termék megtalálható az oldalon. A folyamat elindításához egy PayU számlával kell rendelkezned, ahova a későbbiekben teljesíthetik a kifizetést. Főbb termékek: otthoni és konyhai kiegészítők, ruhák, baba termékek, sport kiegészítők.
CDiscount
Franciaországi e-kereskedelmi piactér, Európán kívül Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában is jelen van, az amazon után a második legkeresettebb piactér hazájában. Elsősorban elektronikai termékek és műszaki cikkek értékesítésére specializálódott, de szinte minden terméket megtalálhatsz már az oldalukon. A regisztráció ingyenes, de havi közel 40 euros költséggel kell eladásoktól függetlenül számolni. Ezen felül minden eladott termék árából jutalékot számolnak fel.
Használatakor saját magad is rendezheted a termékek kiszállítását, de saját belső hálózatukat is igénybe veheted, több átvételi ponttal is rendelkeznek Franciaországban. Főbb termékek: otthoni kiegészítők, játékok, bútorok, baba termékek, sport kiegészítők és elektronikai termékek is. 8,6 millió aktív vásárlóval rendelkezik.
Fnac
Szintén francia oldal, harmadik legkeresettebb az Amazon és a CDiscount után. Az egyik leggyorsabban növekvő oldal európában. Franciaországon kívül Belgiumban, Portugáliában és Spanyolországban van jelen. Az oldalra való regisztrációhoz jelentkezni kell, a feliratkozás költsége közel 40 euro havonta, a jutalék mértéke termékkategóriától függően 8-14% között mozog, amihez hozzá adódik még a tranzakciós költség is. 10 millió termékét többek között elektronikai, otthoni és kertészeti, sport- és babatermékek, valamint könyvek teszik ki.
OTTO
Offline múltja miatt már több európai országban is ismert, de óriási piacot ér el az online világban is. Németországban a második legkeresetteb marketplace az amazon után. Weboldalán több mint 1,8 millió termék érhető el 6800 márka kínálatából. Kínálatában elérhetőek ruhák, bútorok, otthoni kiegészítők, játékok és elektronikai termékek. A felületre való regisztráció jóval szigorúbb feltételekhez kötött, mint a korábbi marketplacek esetében. A belépési költségek jóval magasabbak, 10.000 euro a regisztrációs költség, és az eladások után járó jutalék mértéke is jóval nagyobb 15-50% közötti mértéket is elérhet. Ezért cserébe 9 millió felhasználót kapunk, átlag feletti jövedelemmel.
Bol.com
Hollandia és Belgium legnépszerűbb online piactere, ahol a versenytársakhoz hasonlóan csak az eladott termékek után kell jutalékot fizetned. Termékkínálata széleskörű, szinte minden terméket megtalálhatsz rajta, mint a korábbi versenytársakénál. 16 millió termék: elektronika, játékok, ékszerek, kiegészítők, könyvek, baba termékek, otthoni kiegészítők, állateledel, állatoknak való kiegészítők. Eladások után kell százalékot fizetni, aminek a mértéke 5-17% közé esik kategóriától függően. 8 millió aktív felhasználóval rendelkezik.
Spartoo
Francia cipők és ruházati termékek értékesítésével foglalkozó marketplace. 30 európai országban működik, melyek nyelvén is elérhető az oldal, köztük magyarul is. Havi költséget kell fizetni regisztrációt követően és minden eladás után 15-20% közötti összeget. 450 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik. Fontos feltételük, hogy csak olyan cégekkel működnek együtt, akiknek minimum 250 termékük van.
Zalando
Szintén ruházati marketplace, egyike a legkedveltebbeknek Európában. Több mint 1500 divatmárka felsőbb kategóriás kínálata érhető el oldalukon. Havi 200 millió látogatóval rendelkezik, akik körül 22 millió aktív vásárló. 18 európai országban üzemel, de folyamatosan bővítik elérhetőségüket.
OnBuy
A világ leggyorsabban növekvő marketplace szolgáltatója. Oldalán szinte minden termék elérhető. Folyamatosan növekvő szolgáltató révén 2023-ra terveik szerint 140 országban lesznek elérhetőek. Belépéshez paypal üzleti számlával kell rendelkezned. Havi 7 milliós látogatószámával rekordokat dönt, akik szinte minden terméket vásárolnak. Jelenleg 42 ország számára elérhetőek.
Európai marketplace szövetség
Látva az internetes kereskedelem folyamatos növekedését a különböző marketplacek térnyerését, a 4 legnagyobb európai piactér szövetségre lépett. A román eMag, a francia CDiscount, a német Kaufland.de és az olasz EPrice létrehozták imnnow.com-ot, (International Marketplace Network) ahol egy felületről, egy feltöltéssel mind a 4 szolgáltató oldalán meg tudod jeleníteni termékeidet. Nincs szükség külön regisztrációkra, egy felületről minden elérhető. A szövetség célja, hogy olyan egységet alkossanak Európán belül, amivel felvehetik a versenyt az amerikai és az ázsiai piacterekkel is.
Dropshipping
Mi az a dropshipping? Egy kereskedelmi módszer, mely során a vevőhöz közvetlenül a gyártó küldi ki a terméket, így maga a kereskedő csak közvetítőként van jelen, nem érintkezik a termékkel, nem raktározza azt. Dropshipping során a webáruház tulajdonos másik féltől vásárolja meg a termékeket, melyeket közvetlenül a saját vevője részére szállíttat ki azzal a féllel.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a webáruházadból megrendelik a terméket, de a gyártó közvetlenül a megrendelődnek küldi ki a rendelését. Webáruház tulajdonosoknak ez miért előnyös? Mert alacsony költségekkel jár, rugalmas a munkavégzés helye, mivel egyre népszerűbb, ezért óriási a kínálat, könnyen skálázható. Természetesen a sok előnye mellett hátránya is van.
Mivel egyre népszerűbb ez a kereskedelmi forma, így nagy a konkurencia, minimálissá válhat a profit, esetleges készletkezelési problémák léphetnek fel abból adódóan, hogy nem maga a webáruház tulajdonos kezeli a termékek készletét, szállítási nehézségek abban az esetben, ha a megrendelő több terméket is rendel webáruházadból, amit neked több beszállítótól kell beszerezned.
Syncee B2B platform
Syncee nemzetközi dropshipping platform, ahol több millió minőségi termék közül válogathatsz. Syncee marketplacen a világ minden tájáról találhatsz termékeket például Magyaroroszág mellett Európából, USA-ból és Ausztráliából.
A Syncee segítségével egyedi termékeket szerezhetsz be, listázhatsz és adhatsz el. Komolyabb tőkebefektetés nélkül kezdheted el az automatizált droppshipping vállalkozásodat. Felületükön lehetőséged van a beszállítói csapathoz is csatlakozni, aminek megfelelően értékesítheted saját termékeidet. A rendszer a legnépszerűbb e-kereskedelmi platformokkal integrálható, így pár kattintással indíthatóvá is válik. Ilyen például a woocommerce, shoprenter és shopify.
Oldalon való regisztrációt követően lehetőséged van havi és éves előfizetés vásárlására, mely mértéke attól függ, hogy mennyi terméket szeretnél megjelenteni webáruházadban. Termékkatalógus létrehozásával válogathatsz a különböző termékek közül, melyeket pár kattintással elérhetővé is tehetsz webáruházadban.
Árképzés esetén lehetőséged van egyedi árképzési szabályok beállítására, így minden katalógusodhoz egyedi szabályokat rendelhetsz hozzá. Magad határozhatod meg, hogy az adott beszállítótól érkező termékeket mekkora haszonkulccsal szeretnéd értékesíteni.
Syncee rendszerében a rendelések teljesítésének a folyamata a következők szerint megy végbe. Amint beérkezik webáruházadba a rendelés, neked nem kell mást tenned, mint a syncee felületére lépve kifizetned a terméket a beszállítódnak PayPal vagy bankkártyád segítségével, majd a rendszer automatikusan kezeli és továbbítja rendelést a beszállítód felé.
Influencer marketing
Egyre népszerűbb megoldás értékesítés területén az influencer marketing. Nézzük mit is takar ez valójában? Maga a szó magyar értelmezésben véleményvezér általi, befolyásoló marketinget takar. Maga az influencer olyan személy, aki hatással, befolyással van nagy számú követőire. Ilyen személyek lehetnek sztárok, celebek, bloggerek, vloggerek, olyan személyek, akik nagy követőtáborral rendelkeznek.
Influencer marketing célja a véleményvezér által népszerűsíteni az adott terméket vagy szolgáltatást az ő követői felé. Fő céljai az értékesítés, a termék értékének, hitelességének növelése.
Mitől lesz jó egy influencer? Nagy követőszámmal rendelkezik, napi szinten oszt meg képeket élete eseményeiről, így válva érdekessé, hitelessé, személyesebbé követői számára. Megjelenési lehetőségei: online poszt közösségi felületeken, videós megjelenések, élő bejelentkezések, interaktív tartalmak, helyszíni személyes megjelenés, blog bejegyzés.
Külföldi piacra való nyitás alkalmával érdemes elgondolkoznod az influencer általi értékesítési, népszerűsítési lehetőségeken. Több Magyarországon is működő marketing ügynökség is foglalkozik külföldi influencerek szerződtetésével, de kapcsolatokon keresztül, akár magad is megkereshetsz potenciális jelölteket a közösségi felületeiken keresztül. A nagyobb követőszámmal rendelkező személyek többsége már ügynökségen keresztül folytatja tevékenységeit, de az oldalunkon való jelentkezéssel biztosan sikerül összeköttetésbe kerülni az adott ügynökségekkel.
Amennyiben nem ügynökséget bíznál meg, akkor érdemes az alábbi lépéseken végig menned:
- megfelelő, hiteles személy kiválasztása, aki elegendő követőszámmal rendelkezik
- meg kell határoznod mi a megjelenések célja, mit szeretnél elérni a megjelenésekkel, esetleges időterv felállítása, megjelenítési folyamatok felvázolása
- megjelenéseket követően az eredmények elemzése, forgalom, fogyások vizsgálata adott megjelenések időszakában és az utánuk következő időintervallumban
Lehetőségek az influenceres értékesítés területén:
- követlen időszakos reklámozás az influencer felületén
- márkanagykövet kijelölése saját webshoppal
Közvetlen reklámozás lehetősége kisebb anyagi befektetéssel jár, mint a márkanagykövetség felépítése, de időszakos, csak az adott időintervallumban jelennek meg a termékeid, szolgáltatásod. Ebben az esetben több irányból is közelíthetsz, több influencert is felkérhetsz, több célközönség számára is „tesztelheted” a megjelenést.
Több ügynökség is foglalkozik hazánkban külföldi influencerek kiközvetítésével, ahol különböző csomagajánlatok közül is választhatsz. (csomagok több influenceres egységes lekötést vagy többszöri megjelenítést is tartalmazhatnak)
Posztok tekintetében két irány lehetséges, az egyik szerint az influencer csak reklámozza a terméket, a másik esetben, amivel még hitelesebbé válik, hogy fogyasztóként jelenik meg hirdetéses posztjaiban. A második opció választása esetén ajánlott olyan lehetőséget választani, amiben többszöri megjelenítést vásárolsz, az influencer közvetlenül és közvetve is megjeleníti termékeidet.
Például a poszt fő témája maga a termék, de másik esetben a kép hátterében jelenik csak meg a termék. Érdemes olyan személyt választani erre a célra, kinél nagyobb számban jelennek meg az életét bemutató posztok, mint a reklámok, mert a sok reklámmal hiteltelenné válhat az adott személy. Saját terméked „elveszhet” a sok reklámozott termék között.
Másik lehetőség a termék márkanagykövetség. Ebben az esetben fontos lehet, hogy magát az influencert érdekelté tegyük az értékesítés növelésében. Ez nagyobb anyagi befektetéssel járhat, de hosszabbtávon jóval kifizetődőbbé válhat, mint a hagyományos influenceres reklámozás. Ennél a megoldásnál az első opció, hogy kiválaszd a megfelelő influencert a feladatra.
Ezt követően létre kell hoznod egy megfelelő webáruházat, amit teljesen a márkanagykövet arculatára alakítasz ki, teljesen függetlenné téve a te webáruházadtól. (Ajánlott ezeket a folyamatokat is a kezedben tartanod, így a te igényednek is megfelelő arculat alakítható ki) Érdemes forgalom arányos juttatásban megállapodni, ezzel is érdekeltté téve a kiválasztott személyt, hogy minél több munkát fektessen az adott termékek reklámozásába.
Ennek megfelelően felépítesz a márkanagykövetedre egy teljes értékesítési felületet, melyben maga az influencer ösztönzi eladásra a vevőket. Márkanagykövetként beépítheted őt már meglévő felületedbe is, de jobban motiváló lehet egy teljesen rá épülő vonal kialakítása.
Az influencer marketing egy nagyon is működő, egyre népszerűbb megoldás nemzetközi szinteken is. Legnépszerűbb influencer területen értékesíthető termékcsoportok: szépségipar, étel/ital, sport és fitnesz termékek.
Forrás: sikermania.hu, netfort.hu, grentmedia.hu, shoprenter.hu, billingo.hu, europa.eu, adokamara.hu, ecommerce.hu, mufis.sk, vallakozasszlovakiaban.hu, kosarertek.hu, blog.edesk.com, expandeco.hu, unas.hu, everigo.hu, gls-group.eu, posta.hu, sprinter.hu, dpd.com, expresszone.h