Blogbejegyzések írása sokak számára ijesztő feladatot jelent, pedig a megfelelő eszközök alkalmazásával mindenki számára megvalósítható feladat lehet. Miért is előnyös a különböző bejegyzések megírása? SEO és a folyamatos tartalomgyártás mellett kiváló forrásai lehetnek a különböző termék linkeknek is, így hatékonyan fokozható velük a termékeladás. Természetesen nem mindegy, hogy miről is szól egy adott bejegyzés, hiszen az adott témához/termékkörhöz kötődő, releváns tartalomnak kell lennie kiegészítve a fontosabb kulcsszavakkal és linkekkel. Nézzünk néhány hasznos bejegyzés típust, melyek alkalmazásával fokozni tudod az eladásaidat webáruházadban.

Hogyan csináld

Ez a legsikeresebb, legtöbbször alkalmazott típus. Lényegében egy lépésről lépésre levezetett útmutató, mely bemutatja az adott témával kapcsolatos teljes folyamatot. Fontos, hogy világos, átlátható és könnyen érthető legyen a célközönségünk számára. A különböző folyamatok színesíthetőek képi és videós anyaggal is. Ezek jobban illusztrálják az adott lépéseket, illetve segítenek az adott téma könnyebb megértésében. Az eladások ösztönzéséhez ki kell választanod a megfelelő témát.  Ennek bemutatásával megválaszolsz minden felmerülhető kérdést, megcélozva ezzel a potenciális vásárlóidat. Tartalom tekintetében könnyen optimalizálható, hiszen a „hogyan” kérdések kifejezetten gyakori keresési kifejezések, így a megfelelő téma kiválasztásával viszonylag gyorsan szép eredményeket érhetsz el.

csekk lista ilogistic blog


Ellenőrző lista

Checklist, melynek az a lényege, hogy egy listát adsz az olvasó kezébe, ami abban segít számára, hogy ne felejtsen el semmi fontosat az adott témában. Ilyen ellenőrző lista lehet termékek szempontjából például egy nyaraláshoz szükséges termékek listája. Olyan listát érdemes készíteni, mely releváns az oldaladdal kapcsolatban, melyekben azokat a tételeket sorolod fel, aminek elemei részben vagy egészében megtalálhatóak webáruházadban.

 

Összehasonlítás

Ennek két lehetséges iránya van. Az egyik, hogy a webáruházadban elérhető két hasonló jellegű terméket hasonlítasz össze vagy a saját termékedet hasonlítod össze egy konkurensével. (Természetesen ez az irány jogilag nagyobb körbejárást igényel.) Az összehasonlítás során ki kell emelni minden a termékkel kapcsolatos fontosabb jellemzőt, illetve azokat a tulajdonságokat, amikben esetlegesen többet tud vagy jobb a másik terméknél.

Vendégbejegyzés

Különböző a témában releváns külsős író anyagának megjelentetése. Érdemes olyan emberrel készíttetni a cikket, aki az adott téma szakértője vagy a véleménye sok ember számára bír nagyobb jelentőséggel. Vendégbejegyzés lehet egy a terméket használó személy leírása tapasztalatairól, de ide sorolhatóak a különböző influencerek termékkel kapcsolatban készített leírásai, kiegészítve képi vagy videós anyagokkal. Vendégbejegyzések előnyei a változatos hangvétel és az új közönségek bevonzása is.

Esettanulmány

Esettanulmányban fejts ki egy konkrét példát arra vonatkozóan, hogy a termék vagy szolgáltatás, hogyan segítette a vásárlókat a céljaik elérésében. Ebben az esetben egy olyan mélyreható bejegyzést kell készíteni, mely bemutatja a termék minden előnyét is.

Interjú

Különböző kérdésekre válaszoló bejegyzés készítése egy a témában releváns személlyel, akinek a véleménye pozitívan hat a termék/szolgáltatás kapcsán. Az anyag elkészítése során nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő kérdések kidolgozására, melyek megválaszolásával előtérbe kerülnek a termékkel kapcsolatosan felhozható pozitív tulajdonságok.

+ SEO tippek blogbejegyzésekhez

Első lépés a kulcsszavak meghatározása, melyek tekintetében azt szeretnéd, hogy jól szerepeljen a keresőben a cikked. Amennyiben nincs konkrét stratégiád, akkor érdemes a google-t segítségül hívnod. Biztosan észrevetted már, hogy ha elkezded beírni az általad választott kulcsszót a kereső mezőbe, akkor a google kiegészítéseket ajánlj mellé a legördülő sávjában. Ezeket a szó összetételeket érdemes listába rendezned és kiválasztanod belőle a témáddal kapcsolatban legrelevánsabbat. A kulcsszó meghatározása sokat segít a lehetséges bejegyzés típus és a téma meghatározásában is. Itt ismét segítséget nyújthat nekünk a google, hiszen az adott szó találati oldalán megjelenő tartalom típusokat is ellenőrizhetjük.

Természetesen minden blog típusnak tartalmaznia kell az adott termék/szolgáltalás linkjét, melyről/melyekről szól. 

Reméljük a fenti felsorolás hasznos tippeket ad számotokra a későbbiek folyamán, hogy még hatékonyabb bejegyzéseket készíthessetek webáruházatok számára. További hasznos tartalmakért böngésszétek weboldalunkat vagy iratkozzatok fel hírlevelünkre.