< Fulfillment | Blog | Forgalomnövelő megoldások webáruházaknak – Perszonalizáció az e-kereskedelemben

Black Friday és a karácsonyi szezon közeledtével, minden webáruház tulajdonos legfőbb célja, hogy ezen időszak alatt elérhető forgalmát maximalizálja. Azaz kihasználjon minden lehetőséget arra, hogy minél több vásárlót érjen el és ők minél több pénzt költsenek el az ő webshopjában. Természetesen ebben a témában az elsődleges teendő, ami mindenkinek eszébe jut az a megfelelő reklámozás. Cikkünkben mi nem ezzel a témával foglalkoznánk, hanem a látogatóid vásárlásra ösztönzéséről, az elhagyott kosarak számának csökkentéséről. Szeretnénk felsorolni nektek azokat a tippeket, eszközöket, lehetőségeket, amiket alkalmazva, kihasználva növelhetitek webáruházatok forgalmát.

Először nézzük azokat a teendőket, amiket a webáruházadban kellene elvégezned ahhoz, hogy csökkentsd az elhagyott kosarak számát.

  • Regisztráció menetének gyorsítása: Vásárlói szempontból már az az elvárás, hogy egy vásárlási folyamat minél gyorsabban végbe tudjon menni. Azaz a termék megtalálása, kosárba tétele és a rendelés véglegesítésének folyamata pár perc alatt végig vihető legyen. Ennek a folyamatnak a gyorsítására alkalmazd a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét vagy a facebook, gmail fiókokkal való belépés lehetőségét.
  • Szállítási költség: Kosár elhagyásoknál az egyik leggyakoribb magyarázat a magas szállítási ár. Árazás tekintetében sok lehetőség általában nincsen, webáruházak többsége azon az áron szállíttat, amennyiért ő maga is kapja a szállítást. Érdemes többféle szállítási módot elérhetővé tenni a webáruházadban és azok árazásában különbségeket tenni, így a vásárló kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. Magyarországon elérhető szállítási módok a házhozszállítás, a csomagautomatás átvétel, a csomagpontos átvétel és a legújabb trend pedig az aznapi csomagpontos átvétel. Kevés helyen elérhető szolgáltatás még, de saját tapasztalatból tudjuk, hogy egyre nagyobb rá az igény. iLogistic fulfillment szolgáltatóként üzemeltetünk egy aznapi lehetőséget kínáló csomagpontot partnereinek. A csomagpontunkon való aznapi átvételek aránya fokozatosan nő és a szezonális időszakra ennek a számnak a még fokozottabb növekedésére számítunk. Csomagpontunkról részletesebben IDE kattintva olvashatsz.
  • Fizetési módok: az ezekkel kapcsolatos hiányos információnyújtás. Törekedj arra, hogy webáruházadban minden lehetséges fizetési mód elérhető legyen, minden szükséges adatot gyorsan elérhetővé tegyél, hogy növeld a webáruházaddal szembeni bizalmat.

 

Vásárlásra ösztönzés

A korábban felsorolt teendők mellett oda kell figyelned a látogatóid vásárlásra ösztönzésére is. Fontos teendő a különböző akciók megfelelő kiemelése, megjelenítése. Amennyiben webshopodban van speciális Black Friday ajánlat vagy karácsonyi akció, akkor erre érdemes kiemelést készíteni webáruházad főoldalán és aloldalain, amivel még jobban felhívod rá a figyelmet. Ezeket a kiemeléseket, képi anyagokat érdemes kattinthatóvá tenni, azaz rákattintás követően az adott termékeket összegyűjtő oldalra irányítani a látogatókat, ezzel is gyorsítva azok elrését.

Vásárlásra ösztönzésre, forgalmad növelésére már léteznek különböző online beépíthető rendszerek, melyeknek köszönhetően fokozhatod webáruházad forgalmát. Ilyenek például a felugró ablakos és upsell rendszerek, melyek webshopmotortól függően ingyenes vagy fizetős megoldással is beépíthetőek. Segítségükkel csökkentheted az elhagyott kosarak számát és fokozhatod bizonyos termékeid eladását. Ezen moduloknak a többsége manuálisan állítandó, így több energiabefektetést igényelnek, de léteznek köztük automatikusan generált megoldások is. Az egyik leghatékonyabb automatikus rendszerre épülő megoldás mesterséges intelligenciával dolgozik, amely perszonalizált ajánlórendszert hoz létre. Hogyan profitálhat egy webáruház a perszonalizációból? Ehhez nyújt kiváló megoldást a Yuspify rendszere.

A Yuspify mesterséges intelligencia alapú ajánlórendszer, amely lehetővé teszi webáruházak számára, hogy személyre szabott ajánlásokat helyezzenek el az oldalon belül, illetve prediktív keresőt építsenek be, aminek a segítségével releváns keresési eredményeket érhetnek el a vásárlóik.

Funkcióját tekintve használhatod ajánlódobozként és keresési segédként is. Ajánlódobozaik perszonalizáltak, a webshopod aloldalaira kihelyezve jelenítenek meg különböző termékeket a felhasználók számára a korábbi vásárlásaik és böngészési előzményeik alapján. Olyan machine learning alapú technológiát fejlesztett ki, amivel magas hatékonysággal tudják a megfelelő ajánlatokat megjeleníteni a fogyasztóid számára. Használatakor nincs szükség manuális beállításra, az algoritmus automatikusan elvégzi ezeket, folyamatosan tanul és optimalizál a látogatók viselkedése alapján. A prediktív kereső pedig releváns termék és kulcsszóajánlásokkal segíti vásárlóid navigációját, hiszen a felhasználóid keresési szokásait elemezve az algoritmusaik már egy szótöredék alapján előre jelzik mi érdekelheti az adott felhasználót. A rendszer használatával növelhető a konverziós arány és a kosárérték is.

Amennyiben felkeltette érdeklődésedet a yuspify rendszere, akkor IDE kattintva további információkat olvashatsz, illetve az alábbi kuponkód használatával most 10% kedvezményre leszel jogosult: ilogisticsxyuspify10

A vásárlásra ösztönzés és a kosárelhagyás csökkentése mellett nem elhanyagolható teendő a megfelelő háttérmunka biztosítása. Ide tartozik a beszerzés, a logisztika és az ügyfélszolgálat. Ezek is nagyban befolyásolják a vásárlást, hiszen, ha nincs készlet az adott termékből, kérdés esetén nincs megfelelő tájékoztatás vagy nem időben érkezik a csomag, akkor a vevő ugyan úgy elállhat a vásárlástól.

  • Beszerzés: karácsony előtti időszakban előre kell gondolkozni, tervezni, hogy nagyságrendileg mennyi termékeladással számolhatsz, ennek megfelelően kell gondoskodnod a készletszámról és a szükséges csomagolóanyagok beszerzéséről is.
  • Logisztika: itt is előre kell gondolkozni, meg kell tervezni előre a teendőket a megnövekedett rendelésszámok kiszolgálásával kapcsolatban. Ez kicsit már bonyolultabb feladat lehet, nehéz előre tervezni úgy, hogy nem tudjuk mennyi a várható forgalom, mennyi plusz munkaerőre lesz majd szükség ahhoz, hogy csúszás nélkül ki tudd szolgálni megrendelőidet. Fulfillment szolgáltatóként partnereink nálunk nem érzik meg a szezonalitást, hiszen karácsonyi időszakban is tartani tudjuk az egy napos kiszállítást. Amennyiben úgy gondolod, hogy a logisztika túl nőtt már rajtad, akkor gondolkozz el annak kiszervezésén. Kérdés esetén keress bennünket vagy kalkulálj árat.
  • Ügyfélszolgálat: Ebben az esetben a legfontosabb az elérhetőség és a gyors reagálás. Minden felmerülő kérdésre gyors és megfelelő választ kell adni. Ajánlott ebben az időszakban az ügyfélszolgálat elérhetőségi idejének növelése, illetve, hogy a kolléga, aki reagál a megkeresésekre kedves és segítőkész legyen.

Cikkünk folytatása hamarosan érkezik, ahol újabb forgalomnövelő eszközöket mutatunk majd be nektek.