Webáruházak esetén az egyik legköltségesebb és erőforrásigényesebb folyamat a termékek raktározása és logisztikája. A webáruházad termékeit megfelelő körülmények között kell tárolnod, a termékek összeszedésére és csomagolására emberi erőforrásra és csomagolóanyagra is szükséged van (ezt szintén tárolni kell), mindemellett a csomagok megrendelőhöz való eljuttatásáról is gondoskodnod kell. Ez a teljes folyamat már kiszervezhető. Nemzetközi, de hazai viszonylatban is több cég foglalkozik már ilyen szolgáltatással. Webáruház tulajdonosként már biztosan találkoztál a fulfillment fogalmával, mely teljes egészében lefedi az előbb említett teendőket.

Fulfillment jelentése

Fulfillment azaz kiszervezett webáruház logisztika, az a teljes folyamat, ami alatt a webáruházadban leadott rendelés eljut a megrendelődig. Ennek része a termékek bevételezése, raktározása, rendelések kezelése, komissiózás, csomagolás, a futárszolgálatos kiszállítás, illetve az utánvét és visszáru kezelés. Fulfillment teljes lebonyolítását elvégzik az erre szakosodott szolgáltató cégek. Amennyiben leszerződsz, akkor neked nem lesz más dolgod, mint a webáruházad forgalmának növelésére koncentrálni.

Fulfillment folyamata

Bevételezés
Ide tartozik a webáruházadban forgalmazott termékek bevételezése. Kezdeti lépéseknél két lehetséges irányt különböztetünk meg. Az egyik szerint már működő webáruházról beszélünk, ahonnan az aktuálisan készleten lévő termékeket kell eljuttatnod a fulfillment szolgáltatód raktárába. A másik opció, mikor újonnan induló webshopként a termékeket már közvetlenül a fulfillment szolgáltatód raktárába rendeled. Mindkét esetben a bevételezés és betárolás folyamatát a szolgáltató cég alkalmazottai végzik el. Későbbiekben már közvetlenül a raktárba kell majd rendelned termékeidet, így azok már aznap készletre is kerülhetnek.

Webáruház termékeinek raktározása
Webáruház logisztikád kiszervezésével a termékeid raktározásáról is a fulfillment céged gondoskodik. Az adott logisztikai központban a termékek elhelyezése méretüknek megfelelően változhat. Raklapos, polcos, polcegységes és fakkos tárolásra is van lehetőség. Ezeket az egységeket vonalkódokkal látják el így gyorsítva a betárolás és későbbiekben a szedés folyamatát.

Raktárkezelő szoftver 
Egy komplett, egyedileg a fulfillment szolgáltató és partnerei számára lefejlesztett rendszer. A raktárkezelő szoftverrel összekapcsolhatóak a webáruházak, kezelhetőek benne a termékek, készletek és a rendelések is. Ennek köszönhetően nincs szükséged saját raktárkezelő szoftverre sem.

Rendeléskezelés
Webáruházadba beérkezett rendeléseket raktárkezelő szoftver segítségével kezelik. Ennek megfelelően módosulnak termékeid készletei és a rendelések státuszai is.

Komissiózás
A fulfillment szolgáltatód alkalmazottai a rendeléseidnek megfelelően összegyűjtik a szükséges cikkeket. Ezeknek terméktől függően több módja is lehet. Cikkszámmal rendelkező termékek esetén lehetőség van PDA-s, vonalkódolvasós vagy manuális szedésre is. Cikkszám nélküli termékek esetében pedig manuális szedésre van lehetőség. (Vonalkód nélküli termékeket nem minden fulfillment szolgáltató vállal)

Csomagolás
Az összekészített termékek tételes ellenőrzése és megfelelő csomagolása a folyamat következő lépése.

Csomagfeladás, házhozszállítás
A folyamat utolsó elemeként a címkével ellátott csomagokat átadják a megfelelő futárszolgálatnak, aki házhoz szállítja a kért csomagokat. Kiszervezett webáruház logisztika választása esetén kedvezőbb szállítási díjakkal kalkulálhatsz, hiszen a fulfillment cég mennyiségi kedvezményeit kihasználva, saját céged is kedvezőbb szállítási díjakat kaphat.

iLogistic fulfillment szolgáltató

Kiszervezett webáruház logisztika területén több éves tapasztalattal rendelkezünk. Folyamatosan figyelve a partneri igényeket, igyekszünk minden egyedi kérésre megoldást találni és mindig a legjobb szolgáltatást nyújtani minden ügyfelünk számára. Továbbiakban kiemelnék néhány példát, hogy mi miben vagyunk mások, mint a többi fulfillment szolgáltató:

Dedikált kapcsolattartó: Minden ügyfelünk számára biztosítunk egy kapcsolattartót, akivel egyeztethet a különböző kérésekkel, felmerült igényekkel kapcsolatban, aki felelős az adott cég fulfillment folyamatainak lebonyolításáért.

Vonalkód nélküli termékek: Nálunk nem feltétel, hogy a termékeid vonalkóddal legyenek ellátva.

Egyedi csomagolóanyagok: Vállaljuk egyedi csomagolóanyagok használatát, mint például speciális kialakítású kartondoboz, egyedi logózott doboz vagy feliratozott ragasztószalag. Csomagolóanyagok esetén lehetőség van a korábban készletezett dobozaid, ragasztószalagjaid termékeid csomagolásakor való felhasználására.

Reklámanyag a csomagban: Lehetőség van egyedi, időszakos kérések teljesítésére is, mint például akciós szórólap, termékminta, kedvezménykupon elhelyezés vagy a doboz felületére egyedi matrica felragasztása.

Legújabb szolgáltatásunk, az aznapi csomagpontos átvétel: A mai rohanó világban egyre nagyobb az igény arra, hogy a megrendelők már aznap át is vehessék csomagjaikat. Ennek megfelelően indítottuk el csomagpontos szolgáltatásunkat Budapesten a Duna Ház Bevásárlóközpontban, ahol a partnereink webáruházában 13 óráig leadott rendelések már aznap, 15 órától átvehetőek. Egyre több partnerünk él ezzel a lehetőséggel, aminek köszönhetően a napi beszállított csomagjaink száma folyamatosan nő.

Érdekelne webáruház logisztikád kiszervezése vagy további kérdéseid vannak? Kalkulálj árat vagy vedd fel velünk a kapcsolatot valamely elérhetőségünkön.