Minden webáruház tulajdonos számára az egyik legfontosabb analitikai eszköz a Google Analytics. Ennek a segítségével rengeteg hasznos információt megtudhatunk egy adott oldal látogatóiról. Miért is szükséges ez? Ahhoz, hogy optimalizálni tudd a honlapodat és a marketing tevékenységeidet, tudnod kell, hogy melyik tevékenység hány látogatót hozott korábban a honlapodra. A Google Analytics megmutatja neked, hogy honnan jönnek a látogatók a honlapodra, hogy éppen hány felhasználó van az oldalon, illetve, hogy hány tranzakció történik egy nap vagy egy adott időszakban. Ennek az analitikai eszköznek a továbbfejlesztett verziója a GA4.

Mit érdemes tudni a GA4-ről?

Október óta elérhető az Universal Analytics-et leváltó GA4, azaz Google Analytics 4. Célja egy teljesen új adatmodell használata, aminek a segítségével még pontosabb méréseket végezhetünk weboldalunk látogatóival kapcsolatban. Az új rendszer sokkal átfogóbb méréseket tesz lehetővé, hiszen sokkal több adatot tudunk átadni az analytics számára, mint a korábbi verzióban.

Az új rendszer nem csak belsőleg, hanem kinézetben is átalakult. A begyűjtött adatokat már új kategóriarendszerben láthatjuk. Igyekeztek a korábbi több lépcsős felépítést lecsökkenteni, több fő egységet emeltek ki, melyeket összevont alrendszerek követnek. Ennek köszönhetően kevesebb kattintással el tudjuk érni a számunkra fontos információkat.

Mi a legfontosabb újítás a GA4-ben?

A korábbi verzióhoz képest a konverziós célok átalakultak, most már események vannak, melyeket megjelölhetünk konverzióként. Az adatforrásoknál már több honlap és applikáció is megadható, így ezek méréseit egy tulajdonban gyűjthetjük. Továbbfejlesztett méréseket is beállíthatunk, mint például az olyan interakciók, mint görgetés, kimenő kattintás vagy fájl letöltések.

GA4 felülete hol érhető el?

Jelenlegi analytics fiókunkba belépve, az adminisztrálás felületén, a tulajdon hozzáadása egységnél jelenik meg egy GA4 beállító asszisztens lehetőség, melyre kattintva, végig követve a lépéseket elérhetjük az új felületet. Nem kell megijednünk, hiszen az eddig használt felületünk is elérhető marad, minden mérésünk, beállított konverziós pontunk működni fog a korábbi felületen.

GA4 mindenki számára elérhető, de mivel eléggé újításnak számít, bizonyos elemek még hiányoznak belőle a korábbi verzióhoz képest. Folyamatos fejlesztése várható, mire teljes formájában leváltja a korábbi Universal Analyticset, ezért javasolják a két rendszer párhuzamos használatát.

További hasznos blog tartalmakért iratkozz fel hírlevelünkre vagy kövess bennünket közösségi oldalainkon. (Facebook, Instagram)

Webshopod van? Elgondolkoztál a logisztikád kiszervezésén? Kalkulálj árat ide kattintva és bízd ránk a raktározást, csomagolást, csomagfeladást és visszáru kezelést. Csökkentsd webáruházad kiadásait!