< Fulfillment | Blog | Ha webshopod van, akkor találkoztál már ezzel a 12 problémával - Segítünk megoldani!

Webshoptulajdonosnak lenni hihetetlenül sokszínű tudást és képességeket igénylő feladat és mindennap újabbnál újabb kihívásokra kell jól és gyorsan reagálni. Az online marketing stratégiáktól kezdve, az üzleti modellen át mindent át kell látni és vagy saját magadnak megtanulni, vagy a megfelelő szakembereket megbízni és kiszervezni nekik a munkát.  A következő listánkat elolvasva felkészítünk, ha már te magad is gyakorlott webshop tulajdonos vagy, úgy magadban bólogatni és helyeselni fogsz minden egyes pontnál és biztos, hogy ismerős lesz a legtöbb probléma, amit felvázolunk. A továbbiakban olyan webshopos problémákra fogunk megoldást bemutatni, amikkel majdnem minden webáruház tulajdonos találkozott már. Megoldásukkal pedig nagyon sok időt és kidobott pénzt spórolhatsz meg. Nem beszélve arról, hogy egyes problémák ignorálása akár a vállalkozásod csődjéhez is vezethet. Ha el akarod ezt kerülni, mindenképp olvass tovább!

Logisztikai problémák

  1. Sérült csomagok, törött termékekÜzleti és logisztikai rémálom, amikor a gondosan becsomagolt termékeink törötten érkeznek a vásárlókhoz. A törékeny termékeknél, mint például az italok, dísztárgyak vagy ékszerek fontos, hogy milyen csomagolást választunk és az is, hogy melyik futárcéget választjuk partnerünkként.

    Először is, ha minimalizálni akarod a törött csomagok számát akkor a kartondobozos csomagolást ajánljuk, ugyanis ennek a csomagolóanyagnak a felhasználásával sérülnek a legkisebb eséllyel a termékeid a kiszállítás során. Ráadásul a légpárnás borítékkal, vagy a postai futártasakkal szemben a kartondoboz sokkal kevésbé deformálódik el a kiszállítás során, így szebb állapotban érkezik meg a vevődhöz. Mindenképp válassz többrétegű, 3 vagy 5 rétegű kartondobozt, illetve megfontolhatod az egyedi, saját méretre gyártott kartondobozt is. Ezen felül pedig a térkitöltő anyagok használata is ajánlott törékeny termékeknél. Ilyen anyagként használhatsz térkitöltő chips-et, térkitöltő habot vagy fóliatömlőt is. A környezetkímélőbb térkitöltő anyagok közé tartozik a térkitöltő papír, a fagyapot, vagy, ha egy költségkímélő megoldást keresel akkor elhasznált kartondobozok darabjait is felhasználhatod.

    kep4

    Kisebb, sérülékeny termékek esetében, mint például az üvegfólia, telefontok vagy az ékszer a légpárnás boríték is megfelelő csomagolás lehet. Ez a megoldás jóval olcsóbb, mint a kartondoboz, de ugyanakkor hasonlóan biztonságos, ugyanis a borítékban található speciális légpárnás védőrétegnek köszönhetően a külső környezeti hatások legtöbbjeitől védve vannak benne a termékeid. Ha azonban egyedi igényeid vannak, partnereinknek mi extra megoldásokat is szívesen biztosítunk. Egy natúrkozmetikumokkal foglalkozó partnerünknél például gyakran előfordult, hogy a csomagolás kupakja letört. Megoldásként a törékeny részt külön fóliával látjuk el, a probléma pedig azóta megoldódott.

    Másodszor pedig az is fontos, hogy utánanézz a futárszolgálatoknak és olyat válassz, akinél alacsony a törési ráta. Kérj ajánlatot több futárszolgálattól is és kérdezz rá, hogy milyenek a statisztikáik, továbbá olvass visszajelzéseket online, vagy közösségi média csoportokban. Mi a GLS-t szoktuk ajánlani minden partnerünknek, azonban a törékeny termékek esetében érdemes lehet az MPL-lel, a Sprinterrel vagy a Fáma futárral is tárgyalnod, ugyanis náluk sokkal alacsonyabb a törési ráta.

  2. Faragatlan futárok

    A futárok ugyan nem a te kollégáid, de mégis velük fog a vásárlód találkozni helyetted, így mondhatni a bolti eladókat helyettesítik. Ezáltal rendkívül fontos, hogy jó modorúak, illedelmesek legyenek vásárlóiddal. Egy faragatlan futárral könnyen társíthatják a márkádat, és a rossz élmény miatt még rossz visszajelzésekhez is juthatsz, aminek hosszútávú következményei lehetnek vállalkozásodra! Mindenképp válassz olyan futárcéget, akik nagy  hangsúlyt fektetnek a saját és alvállalkozó futárjaik képzésére és a minőségbiztosításra. Ebben a GLS futárszolgálat kiemelkedő, mi csak ajánlani tudjuk őket.

  3. Szállítási késések
    Ahhoz, hogy hosszútávon, visszatérő vásárlókat szerezz az egyik legfontosabb dolog, hogy minél gyorsabban minél jobb áron tudd kiszállítani termékeidet. A vásárlók mostanra már nem elégszenek meg a 4-5 napos szállítással, inkább máshol veszik meg ugyanazt a terméket sokkal kedvezőbb feltételekkel. Az egész évben garantált következő munkanapi kiszállításhoz a legfontosabb lépés a megfelelő futárszolgálat kiválasztása. Mi partnereinknek kiscsomagos szállításra a GLS futárszolgálatot ajánljuk, ugyanis jól átlátható, gyors és jó minőségű szolgáltatást nyújtanak. Másnapi kiszállítással dolgoznak és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a GLS-nél a tévesen kiszámlázott, vagy eltűnt csomagok száma egyenlő a nullával. Szoros több, mint 5 éve tartó együttműködésünk óta egy kezünkön meg tudjuk számolni azt, ahány alkalommal eddig hibáztak. Évről évre milliárdos összegekből ruháznak be szolgáltatásuk fejlesztésére, így a legerősebb szezonokban is jól teljesítenek.

    A szállítási késések elkerüléséhez az is elengedhetetlen, hogy megfelelően legyen feltűntetve a szállítási idő a honlapodon. Nem ajánljuk, hogy kevesebb időt írj annak érdekében, hogy több vásárláshoz juss, hiszen, ha nem tudod hozni a beígért időt az sok elégedetlen vásárlóhoz, panaszhoz és rossz véleményhez fog vezetni. A legfontosabb, hogy mindig annyit ígérj, amit be is tudsz tartani.

    Ha pedig számodra már kristálytiszta, hogy webshoptulajdonosként prioritás a gyors szállítás, akkor a legegyszerűbben és legköltséghatékonyabban azzal tudod ezt elérni, ha kiszervezed logisztikai folyamataidat. Egy profi, fulfillmenttel foglalkozó cég át tudja venni tőled a megrendelés teljesítési folyamataidat és egész évben magas színvonalú logisztikai hátteret tud biztosítani neked. Az iLogistic.hu ügyfeleinek alapesetben a 14:00-ig beérkező megrendelései már másnap kiszállításra kerülnek, de egyes partnerek esetében a 18:00-ig beérkező megrendelések is még aznap átadásra kerülnek a futárszolgálatoknak, hogy aztán másnap ki is legyenek szállítva a vevőkhöz. Egy fulfillmentre szakosodott cég segítségével jelentősen fel tudod gyorsítani a szállítási folyamatot, ami hosszútávon az általános ügyfélelégedettség növeléséhez vezet. Nem is beszélve arról, hogy ügyfeleink akár már minimális forgalom mellett is jelentős mennyiségi kedvezményekben részesülhetnek annak köszönhetően, hogy rajtunk keresztül veszik igénybe futárcég partnereink szolgáltatásait.

  4. Folyamatosan emelkedő szállítási díjak

    Sok webshoptulajdonostól halljuk, hogy a futárszolgálatok árai folyamatosan emelkednek, ezzel a gyors növekedéssel ők viszont nem tudnak lépést tartani, hiszen vásárlóik nem tolerálják a fél évenkénti áremelést. Éppen ezért mindig örömmel hallják, hogy nálunk kedvező áron tudnak a legjobb futárcégek szolgáltatásaihoz jutni. Nálunk ugyanis webshopod méretétől és csomagmennyiségedtől függően 30-40%-os mennyiségi kedvezményekben részesülhetsz egyes futárszolgálatok piaci áraihoz képest, így nem kell azon aggódnod, hogy a folyamatos szállítási áremelések elriasztják vásárlóidat vagy felemésztik a profitodat.

  5. Üzemeltetési tapasztalatlanság

    Egy webshop üzemeltetésénél minden a gyorsaságon, felkészültségen múlik: elérhetőek-e a termékek, gyors-e a szállítás, betartjuk-e a beígért feltételeket. Ahhoz viszont, hogy csúcsminőségű szolgáltatást tudjunk nyújtani több éves tapasztalatra és tökéletesre fejlesztett folyamatokra van szükségünk. Sajnos ez a tapasztalat a kezdő vagy haladó webshopoknál még nincs meg, ilyenkor fordulnak elő a több hetes karácsonyi csúszások, a késett csomagok vagy az elveszett termékek. A logisztikai folyamatainkat tanácsos egy profi, erre szakosodott cégre bízni. Így biztos lehetsz benne, hogy megkapod azt a logisztikai hátteret, amit magabiztosan reklámozhatsz vásárlóidnak. Segítünk neked bevételezni a termékeidet, kezeljük a készletedet, összekészítjük a csomagjaidat, átadjuk a futárszolgálatnak a rendeléseket, és a visszárudat is kezeljük.

Vásárlói problémák

  1. Hamis rendelések
    Ennél a problémánál egészen a marketing stratégiáig kell visszamenni. Fontos, hogy a kezdetektől fogva legyen megfogalmazva, hogy kik az ideális vásárlóid, mik a demográfiai adataik, hol élnek, mik a szokásaik. Később pedig minél több adatot gyűjtesz vásárlóidról, annál könnyebb lesz ugyanolyan embereket bevonzani a visszacélzási stratégiákkal. Próbáld meg minél pontosabban meghatározni a célcsoportodat minden egyes marketing aktivitásnál, és koncentrálj a minőségi vásárlók szerzésére. Inkább indulj kisebb, leszűkített célcsoporttal, így elkerülheted az olyan emberek bevonzását, akik nem fognak fizetni, vagy nem veszik át a csomagjaikat.

    Azt a megoldást is láttuk már webshop tulajdonosoktól, hogy büntetést szabnak ki azokra a vásárlókra, akiknél már előfordult az át nem vett csomag. Például, ők már csak előre utalással rendelhetnek. Ha egy vásárlónál pedig már többször is előfordult, hogy nem vette át a csomagot, úgy őt érdemes tiltó listára tenni és a vásárlásról teljesen letiltani, hiszen előfordulhat, hogy nem is valós a vásárlási szándéka.

  2. Át nem vett csomagok
    Az első és legfontosabb dolog, amit az átvételi arányod csökkentéséért tehetsz, az a szállítási idő gyorsítása. A legjobb, ha a megrendeléseid még a rendelés napján összekészítésre és átadásra kerülnek a futárszolgálatnak.

    A második legfontosabb helyen a vevő tájékoztatása van. Nagyon fontos, hogy a megrendelőd folyamatos tájékoztatást kapjon az egész rendelési folyamat alatt. Ez akkor különösen fontos, ha nem másnapi kiszállítással dolgozol, hiszen pár nap után előfordulhat, hogy más webshoptól is megrendeli a vevőd ugyanazt a terméket, és annak fogja csak átvenni a termékét, akitől gyorsabban megérkezik.

    Nagyon sok múlhat azon, hogy melyik futárcéggel dolgozol. Lehet, hogy egyes futárcégek olcsóbb árakat adnak, azonban, ha magas hibaszámmal dolgoznak, és magas az át nem vett csomagok száma, akkor az emiatt felmerülő költségek már jelentősen megnövelik az eredetileg egy szállításra vonatkozó kedvezményes árat. Több ügyfelünknél tapasztaltuk már, hogy amikor egy megbízhatóbb futárszolgálatra váltott, lefeleződött, vagy lenegyedelődött az át nem vett csomagok aránya.

    Ezeken felül pedig az egyedi, márkaspecifikus csomagolás is segíthet az átvételi arányod növelésén. Ha a vásárló már a futár kezében felismeri a webshop logóját és arculatát, az megnöveli az esélyt arra, hogy át fogja venni a rendelést. Az át nem vett csomagok témaköréről bővebben korábbi cikkünkben olvashatsz.

    kep3

  3. Rosszul kitöltött adatok
    Fontos, hogy a vásárlás során a megfelelő adatokat adják meg a vásárlók, és ne engedjük őket végig menni úgy a vásárlási folyamaton, hogy kihagynak, vagy rosszul adnak meg a szállításhoz szükséges információkat. Sajnos, ha elmarad pár fontos adat, annak a későbbi bekérése hihetetlenül sok munkát és kényelmetlen utánajárást von maga után.

    Ha el akarod ezt kerülni, úgy érdemes szűrőket beállítani a Pénztár oldaladon egyes adatok megadásához. Például ne tudjon úgy továbbmenni a folyamaton a vásárló, ha nem adta meg a telefonszámát, ami elengedhetetlen a kiszállításhoz, illetve mindig csak egy adott formátumban tudja beírni a számát, hogy semmiképp se tévessze el. Jó módszer lehet még egy címadatbázis konfigurálása is, ami kiszúrja, ha rossz irányítószámot adott meg egy vásárló a lakcíméhez. Ezekkel a tippekkel könnyedén elkerülhető a rosszul kitöltött adatok problémája.

    Ha pedig már megtörtént a baj, és a vásárló valamilyen technikai hiba folytán mégis hiányos vagy rossz adatokat adott le, akkor jön képbe a pontos és gyors ügyfélszolgálat. Fontos, hogy profin kezeljük ezeket az eseteket, és azonnal érjük el megadott elérhetőségein a vásárlót, hogy bekérhessük a megfelelő adatokat még a kiszállítás előtt.

  4. Vásárlói kamu panaszokSajnos lesznek olyan precedensek, amikor egy-egy rosszakaró vásárló visszaél jogaival és azt állítja, hogy nem érkezett meg hozzá a termék. Ilyenkor fontos, hogy legyen egy kialakult folyamat, amivel le tudod ellenőrizni, hogy valós-e az állítás. Többféleképpen leellenőrizheted, hogy kiküldésre került-e a termék. Először is nézd meg a készletedet: ha a jelzett termékből többlet van, akkor valós volt a jelzés, és hiba történt a rendelés összekészítése során. Második lehetőségként megnézheted a futárcég rendszerében, hogy mekkora súlyú volt a rendelés, ugyanis nagyobb termékeknél a futárcég mindig leméri az adott csomagot a depójában. Ebből következtethetsz, hogy volt-e a csomagban termék vagy sem. Mi az iLogistic-nál a 3. lehetőséget alkalmazzuk, ami pedig a kamerás ellenőrzés. Egyes partnereinknél, mint például az iSTYLE nem történhetnek ilyen hibák. Nekik minden rendelés összekészítése kamera alatt történik és minden egyes iPhone vagy Macbook kiküldése visszakövethető. Ha biztosra akarsz menni akkor mindenképp ajánljuk neked a logisztika kiszervezését, ugyanis így mindig visszakeresheted, hogy hogyan zajlott a csomagolás folyamata, és elkerülheted a hamis vásárlói panaszokat, és a felesleges veszteségeket.

Üzleti problémák

  1. Haszonkulcs/Profitabilitási problémák

    Természetesen a legjobb, ha webshopod indulása előtt üzleti tervet készítesz, amiben összerakod, hogy milyen rendszeres költségeid lesznek és mekkora mennyiségű befektetést igényel webshopod elindítása. Áraid meghatározásához pedig nagyon fontos a termékenkénti nyereség kiszámolása, ugyanis csak így maradhatsz hosszútávon is profitábilis. Webshopod bevételeit és költségeit pedig érdemes számon tartanod, és havi rendszerességgel eredménykimutatást készítened. Ha ezeket a lépéseket kihagyod, és nem tartod számon a termékenkénti nyereségedet, vagy túl sokat költesz készletekre, vagy marketingre, sajnos az hosszútávon a vállalkozásod csődjéhez is vezethet. Ha nem vagy magabiztos a pénzügyi dolgokban, akkor ki is szervezheted ezt a tevékenységedet egy könyvelőnek, vagy online szoftvereket is alkalmazhatsz, amikben könnyedén számon tarthatod legfontosabb pénzügyi mutatóidat.

  2. Készlet menedzselése

    Nincs is annál elkeserítőbb, amikor egy közkedvelt termékből nincs készleten és nem tudod kiszolgálni a növekvő vásárlói igényeket. Az a sok eladás, amit elvesztettél emiatt! Éppen ezért nagyon fontos, hogy megfelelően menedzseld készleteidet. Mindenképp érdemes meghatározni a beszállítási időket és statisztikák alapján felmérni a termékek forgási sebességét. Továbbá hasznos beállítani termékenként egy kritikus készletszint értesítőt, így biztosan értesülni fogsz, ha egy-egy kedvelt termék alacsony készleten van. Az iLogistic vadiúj rendszere is rendelkezik készlet menedzselő funkcióval, és könnyedén konfigurálhatóak benne az automata értesítések, amikor egy termék eléri a kritikus készletszintet. Érdemes ezeket a szinteket negyedévente újragondolni a szezonalitást is figyelembe véve. Az utolsó negyedévre mindig érdemes extra készlettel készülni, hiszen hatalmas baki lenne, ha a karácsonyi hajrá közepette fogyna ki egy közkedvelt termék.

  3. Fogyasztói jogokTudjuk, tudjuk… Már a jog szó hallatán elálmosodsz és hidd el meg tudunk érteni. Azonban ahhoz, hogy egy online vállalkozást üzemeltess elengedhetetlen a vállalkozások jogi hátterének az ismerete. Fontos, hogy képben légy a fogyasztói jogokkal, a szavatosság és jótállás fogalmával és rendelkezned kell naprakész jogi dokumentumokkal, mint az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató.

    Ahhoz, hogy minél gyorsabban letudd a kötelező köröket ki is szervezheted a jogi dokumentumok megírását. Vannak olyan netjogra specializálódott szolgáltatók, akik megírják helyetted a kötelező dokumentumokat és segítenek frissen is tartani azokat. A jogszabályok ugyanis folyamatosan változnak és ezzel neked is lépést kell tartanod, ha el akarod kerülni a büntetéseket. A Jutasának például kiváló szolgáltatásai vannak és egy automatikusan frissülő felületen tudod személyre szabni a jogi dokumentumaidat, majd be is tudod illeszteni webshopod felületére.

 

Most, hogy végigmentünk ezeken a pontokon és már tudod, hogy kerüld el ezeket a webshopos bakikat, biztosak vagyunk benne, hogy sikeres leszel és öt csillagos szolgáltatást fogsz nyújtani vevőidnek. Ha a logisztikát sem szeretnéd a véletlenre hagyni, és egy tapasztalt, megbízható fulfillment céget vennél igénybe ehhez, akkor keress minket bizalommal itt.