Először is gratulálunk! A feladat első részén túl vagy és sikeresed elindítottad a webshopodat, ez pedig nagy teljesítmény. Feltöltötted a termékeidet, leellenőrizted a rendelési folyamatodat és készen állsz a rendelések érkezésére. Azonban itt megakadtál és nem tudod hogyan tovább?

Ne aggódj, szinte minden új webshop tulajdonos szembesül ezzel a problémával, éppen ezért legújabb cikkünkben 10+1 marketing stratégiát foglaltunk neked össze, amik segíteni fognak megszerezni az első rendeléseidet. Az első rendeléseket talán a legnehezebb megszerezni, hiszen senki sem ismeri a nevedet a piacon, nincsen közönséged és mindent valószínűleg a nulláról kell kezdened. Tippeink segítenek neked megszerezni az első vásárlóidat, ezáltal el tudsz indulni a sikeresség útján, továbbá pedig ki tudsz próbálni különböző taktikákat, a legjobbakat pedig hosszú ideig alkalmazhatod további vásárlók szerzésére.

  1. Saját ismerősök

Kezdjük az elején a legegyszerűbb taktikával, amire általában senki sem gondol. Nézz körbe a saját ismerőseid között! Számolj be a családodnak, barátaidnak és ismerőseidnek az új webshopodról, oszd meg a webshopod oldalát Instagramon, kérd meg az ismerőseidet, hogy kedveljék oldaladat a Facebookon. Ha pedig egy-két barátodnak, ismerősödnek megtetszett a terméked és vásárolnak is tőled, kérd meg őket, hogy fényképezzék le a terméket miközben használják, viselik és máris megszerezted az első vásárlói véleményedet, amit aztán megoszthatsz másokkal, hogy építsd a márkád megbízhatóságát.

  1. Közösségi média fiókok

Ideális esetben már a webshopod indulását megelőzően, 1.5-2 hónappal érdemes elindítani a közösségi média fiókokat, hogy meglegyen az az első 100 követő, akiknek be tudod jelenteni webshopod indulását. Ha még nem regisztráltál azonban ne aggódj, nem vagy elkésve.

Először is gondold át, hogy a potenciális vásárlóid melyik platformon vannak a legtöbbet?

Ha vásárlóid a 14-20 éves korcsoportból kerülnek ki, akkor érdemes elgondolkodnod TikTok fiók létrehozásán. A NuHeazd Talent Management kutatása szerint Magyarországon a TikTok felhasználók 70%-a 11 és 18 év közötti, és naponta 30 perc és 1 óra között töltenek időt a TikTokon. Továbbá, mivel még kevés márka van jelen TikTokon itt könnyű lesz kiemelkedned a versenytársak közül, egy-egy videóval pedig több tízezer embert is elérhetsz teljesen organikusan!

Ha potenciális vásárlóid 20-35 év között vannak, és életmóddal kapcsolatos termékeket árulsz akkor az Instagram lesz a te platformod. Az Instagramon nagyon fontos, hogy minőségi tartalmat posztolj és vizuálisan megkülönböztesd meg magadat a versenytársaktól márkád arculatát kihangsúlyozva.

Minden kezdő webshopnak ajánljuk, hogy csináljon Facebook oldalt a potenciális felhasználói körtől függetlenül, hiszen manapság már elvárás, hogy egy vállalkozás jelen legyen ezen a platformon.

Gondold át, hogy mennyi energiát tudsz belefektetni a közösségi médiába?

Ahhoz, hogy sikeres legyél a közösségi médiában, folyamatosan, értékes tartalmakat kell gyártanod. Ha nincs elég időd, akkor kezd csak 1-2 csatornával, és ne próbálj egyszerre mindenhol jelen lenni. A kiválasztott csatornákon próbálj minél többször posztolni és ne felejts el személyes kapcsolatot teremteni követőiddel!

Ha sikerül kiépítened egy elkötelezett követőbázist a közösségi média felületeiden, ők hosszútávon vásárlásokat fognak hozni neked, tehát érdemes már az elejétől fogva beletenned az energiát.

  1. Facebook fizetett hirdetések

Webshopod beindításához érdemes lehet egy havi marketing keretet meghatározni, ha pedig ez megvan annak egy részét Facebook és Instagram hirdetésekbe fektetni. A Facebookon rendkívül pontosan meghatározhatod a hirdetéseid célcsoportját, ezáltal csak olyan emberek fogják látni hirdetéseidet, akik érdekeltek a termékeid megvásárlásban. Beállíthatod a célcsoport életkorát, földrajzi helyzetét és érdeklődési köreit is. Továbbá azt is beállíthatod, hogy milyen mutató alapján szeretnél fizetni a Facebooknak, kattintás, megtekintés, vagy cél alapon.

Ha még nem vagy jártas a Facebook hirdetésekben, akkor érdemes egy szakértőre bíznod ezt a feladatot, hogy a legtöbbet kihozd marketing befektetéseidből. Ha pedig nem szeretnél erre pénzt szánni, akkor nézd meg a Facebook Blueprint kurzusát, ahol ingyenesen megtanulhatod, hogy hogyan kell hirdetéseket indítani és kezelni.

  1. Influencer marketing

Az influencer marketing az egyik legjobb módja annak, hogy minimális költségbefektetéssel széles körben érd el a potenciális vásárlóidat. Az internet és közösségi platformok tele vannak influencerekkel, bloggerekkel, akik szívesen dolgoznak együtt márkákkal. Fontos, hogy olyan influencert keress, akinek a stílusa megegyezik a te márkád stílusával. Ellenőrizd le, hogy kik a követői a kiszemelt influencernek. Ha olyan emberek, akik beleillenek a te vásárlói profilodba, akkor jó úton vagy. Vedd fel az adott influencerrel a kapcsolatot Instagramon, vagy e-mailben: írd le neki, hogy ki vagy te, miért keresed fel, és röviden foglald össze, hogy milyen értéke van a termékednek. Ezután pedig ajánld fel egy vagy több termék küldését kipróbálásra. Az influencer pedig cserébe meg fog említeni az oldalán, így te egy termék és kiszállítási költség árából eljuthatsz több ezer emberhez, akik megveszik a termékedet. Ha pedig nagyon megtetszik nekik a terméked, hosszútávú követőket is szerezhetsz és növelheted követőbázisodat.

  1. Nyereményjáték

A nyereményjátékok szervezése nagyon elterjedt az utóbbi időben, ugyanis tökéletes módja annak, hogy kevés befektetéssel (egy termék és kiszállításának ára) több ezer emberhez érjen el a márkád híre. Érdemes akkor szervezni, amikor elértél egy mérföldkövet, és szeretnéd megköszönni vásárlóidnak a támogatást. Válassz egy terméket, ami a legkedveltebb a webshopodban és indítsd el a nyereményjátékot.

Fontos, hogy tisztán fogalmazd meg a játék szabályait, legyen a játéknak kezdete, vége, és azt is írd le, hogy milyen módszerrel, mikor fogod meghatározni a nyertest. A legjobb hatás érdekében tedd meg szabályként, hogy csak az léphet be a nyereményjátékba, aki bejelöli 2-3 barátját a kommentben és követi az oldaladat. Ezáltal a jelenlegi követőid ismerősei is tudni fognak a nyereményjátékról!

  1. Minőségi képek

Egy minőségi kép, többet mond minden szónál! Nagyon fontos, hogy minőségi, tiszta termékképeket csinálj termékeidről, több szögből, hogy potenciális vásárlóid minden apró részletet meg tudjanak nézni. Mivel online vásárláskor nincs esélyük felpróbálni, megtapintani a terméket, a képnek kell visszaadnia ezt az érzést és kiépíteni az bizalmat, ezt pedig csak magas minőségű képekkel lehetséges.

  1. Kezdj el blogolni

A blogolásban nagyon sok marketing lehetőség rejlik, hiszen segíthet építeni a márkádat és megkülönböztetni vállalkozásodat a versenytársaktól. Cikkeidet pedig megoszthatod akár a közösségi médián, továbbá abban is segít, hogy előrébb kerülj a keresőmotorokban.

Nem tudod miről írj? Gondold át, hogy milyen kérdésekkel fordulnak, hozzád vásárlóid termékeiddel és a márkáddal kapcsolatosan, és építs blogcikkeket a kérdések köré. Járd körül a témát, kutass hozzá különböző megbízható forrásokból és cikkekből, és ne felejtsd el belefoglalni a megfelelő kulcsszavakat is. Írhatsz még további cikkeket a termékeiddel kapcsolatos tippekről, vagy éppen a termékeiddel kapcsolatos életmódról is.

Ha például súlyzókat árulsz, akkor egy nagyon jó cikk ötlet lehet, hogy bemutatod mire lehet szükség egy kezdő otthoni edző szetthez. Ezáltal bemutathatod a termékeid előnyeit is, de nem arról fog szólni az egész cikk, hogy miért érdemes tőled vásárolni.

Mint minden megjelenésnél, úgy itt is fontos, hogy rendszeresen gyártsd tartalmakat. Ha nincs időd, vagy kedved írni, akkor elgondolkodhatsz egy szövegíró alkalmazásán, aki tud neked segíteni a cikkötletek keresésében és a blogcikkek megírásában.

  1. Google hirdetések

A Google kereső és display hirdetések hatalmas bevételt hozhatnak a vállalkozásodnak. A Google-ben keresési kifejezések, azaz kulcsszavak alapján keresnek a potenciális vásárlók, te pedig vállalkozásként ezekre a kulcsszavakra tudsz elhelyezni hirdetéseket a kereső tetején. Ez egy hatalmas lehetőség arra, hogy egy olyan embernek prezentáld termékedet és annak előnyeit, akinek már van vásárlói szándéka, hiszen már rákeresett az adott termékre.

A Google hirdetés rendszere is komplex, és elsőre nehéz lehet átlátni egy kezdő hirdetőnek. Ha nem ismered a rendszert, érdemes megbíznod egy szakértőt arra, hogy menedzselje hirdetéseidet, vagy pedig nézz utána a Google ingyenes kurzusainak, amiknek a segítségével gyorsan és ingyenesen megtanulhatod a Google hirdetések használatát.

  1. Vásárlói visszajelzések gyűjtése

Az egyik legfontosabb dolog webshopod indításakor, hogy kiépítsd a bizalmat vásárlóid és a márkád között, erre pedig az egyik legjobb módszer a vásárlói visszajelzések gyűjtése és megjelentetése. Látogatóidnak látniuk kell, hogy nem ők lesznek az elsők, akik vásárolni fognak tőled és már voltak előttük elégedett vásárlók, akik jó szívvel ajánlják a termékedet!

Az első pár visszajelzést a legnehezebb megszerezni, de hidd el onnantól már minden könnyebb lesz. Mint ahogy a cikk elején említettük, ha egy családtagod, vagy barátod vásárolt tőled, kérd meg, hogy csináljon neked egy képet a terméked használata közben, amit te kitehetsz a közösségi médiára, vagy a honlapodra.

Bátorítsd vásárlóidat a visszajelzésekre! Tegyél a terméked csomagolásába egy köszönőkártyát, amin megkéred őket, hogy hagyjanak visszajelzést a kapott termékről, vagy jelöljenek meg téged közösségi médián, ha csinálnak képet a termékedről.

A pozitív visszajelzések, amit megosztassz a honlapodon és a közösségi médián bizony kialakítja a bizalmat, ami nagyon fontos lesz a további vásárlók szerzéséhez.

  1. Építs e-mail listát

Nagyon fontos és sok kezdő webshoptulajdonos elhanyagolja ezt a lépést: gyűjtsd be vásárlóid és potenciális vásárlóid e-mail címét már a kezdetektől! A MarketingSherpa kutatása alapján a marketingesek 60%-a nyilatkozta, hogy az e-mail marketing többszörösen hozta vissza a belefektetett pénzt és energiát. Gondolj bele, míg a közösségi médiákon a közönséged csak egy részét éred el posztjaiddal, az e-mail marketinggel a potenciális vásárlóid elsődleges postaládájába kerülhet az üzeneted, ez pedig hatalmas lehetőség!

Hogyan gyűjthetsz e-maileket?

Helyezz el egy e-mail cím gyűjtő űrlapot az oldaladon, és ajánlj valamit látogatóidnak a feliratkozásért cserébe, például 10% kedvezményt első vásárlásukból, vagy egy nyereményjátékban való részvételt.

Fontos, hogy mindig figyelj oda a GDPR szabályokra, és ne küldj olyanoknak marketing célú e-mailt, aki nem adta hozzájárulását.

     10.+1. Analitika

Plusz egy pontként érdemes megemlítenünk, hogy nem minden marketing stratégia fog működni a te vállalkozásod számára, éppen ezért rendkívül fontos visszamérni az egyes stratégiák eredményeit. Elengedhetetlen a Google Analytics használata, ami megmutatja neked, hogy hányan és milyen csatornákról jöttek a honlapodra és melyik oldalakat nézték meg a legtöbben. Ezekből az adatokból leszűrheted, hogy melyik terméked a legnépszerűbb, melyik terméket nem érdemes a portfóliódba tartanod és melyik marketing csatornába érdemes a leginkább fektetni az idődet és energiádat.

Reméljük hasznosak voltak tippjeink, és segítségükkel sikerül mihamarabb megszerezni az első 10 vásárlódat! A fent említett marketing stratégiák sok időt vesznek igénybe, azonban minél többet alkalmazol annál jobb eredményeket érhetsz el. Ha azon kapod magad, hogy az operatív, logisztikai feladatok miatt nem jut időd a marketing feladatokra van számodra egy megoldásunk. Mi átvesszük helyetted az unalmas feladatokat, mint termékeid csomagolása, címkézése és kiszállítása. Ezáltal neked napi több órányi munka szabadul fel, ezt az időt pedig újabb marketing stratégiák kipróbálásába tudod fektetni. Ha érdekel szolgáltatásunk, keress minket itt.