Te mennyi időt töltesz egy nap a közösségi médián? Manapság könnyedén meg tudod nézni a telefonod beépített mérőrendszerével, hogy naponta hány percet, vagy órát töltesz a Facebookon, az Instagramon, vagy a YouTube-on. Az iKnow research felmérése szerint 2018-ban, a 6-19 évesek Magyarországon naponta több, mint 5.8 órát töltöttek online. Ennek az időnek pedig közel 80%-át a közösségi médián. Ezek a számok egyre csak nőnek évről évre, így szinte már elvárás egy vállalkozás részére, hogy megtalálható legyen a közösségi médián. Lássuk, hogy hogyan is tudsz profitot termelni webshopod számára a közösségi média segítségével.

media2

  1. Válassz egy platformot és koncentrálj arra!

A leggyakoribb hiba, amit a kezdő social medián hirdető webshopok elkövetnek, hogy minden platformon jelen akarnak lenni: Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, TikTok, Pinterest, LinkedIn… Ez azonban rengeteg időt és energiát vesz igénybe. Érdemes kiválasztani a vállalkozásod számára legkifizetődőbb platformot.

 

Jó ötlet a Facebook-kal kezdeni: itt található meg a legtöbb ember, és szinte elvárt, hogy egy vállalkozásnak legyen Facebook oldala.

 

Az Instagram azoknak a vállalkozásoknak lehet tökéletes a kezdésre, akik életmóddal kapcsolatos termékeket árulnak, például ruhákat, fitnesz termékeket vagy kiegészítőket. Itt fel tudsz építeni egy vizuális képet a márkádnak, és be tudod mutatni a termékeidet influencerek segítségével is. Ezen a platformon like-olnak és kommentelnek a legtöbbet az emberek.

 

A LinkedIn is egyre népszerűbb Magyarországon és a B2B vállalkozások számára kitűnő választás lehet. Itt direkt üzenetben is el tudod érni a potenciális üzlettársakat, ügyfeleket.


A Snapchatet a fiatalabb korcsoport használja, ezért jó választás lehet az olyan termékek esetében, akiknek a fiatalok a fő célcsoportjuk. Például a számítógépes és konzolos játékokat forgalmazó webshopoknak tökéletes csatorna lehet a Snapchat. Ráadásul ellentétben az előző közöséggi média platformokkal itt a versenytársak száma is csekély lesz. A lehetőségeid mérlegelése után, válassz egy vagy két platformot és koncentrálj azokra teljes erővel.

media

  1. Posztolj – építs közösséget

Sok trükkről olvashatsz azzal kapcsolatban, hogy hogyan növeld a követőid számát, vagy hogyan érj el magas kedvelési számokat. Azonban a legbiztosabb stratégia, hogy minél többször minőségi tartalmat szolgáltatsz a követőidnek. Gondold át, mivel tudsz te értéket nyújtani a potenciális vásárlóidnak: szórakoztatod őket? Vagy értékes információkat osztasz meg velük? Vagy tanítod őket valamire? Ha az emberek látják, hogy posztjaid értékesek, követni fognak, és like-olni fogják a tartalmaidat. Ez pedig egy idő után az eladási számaidon is meg fog látszani. Azonban mindig figyelj arra, hogy a gyakori posztolás soha ne menjen a képeid vagy szövegeid minőségére.

 

  1. Fizetett hirdetések

A fizetett hirdetések gyors és olcsó módot kínálnak arra, hogy akár pár nap alatt több ezer embert elérj a közösségi médián. A legjobb platform erre a Facebook. A Facebook-nak jól kiépített rendszere van arra, hogy kiválaszd a számodra megfelelő célcsoportot. Óramű pontossággal tudod beállítani a célcsoportod paramétereit: hány évesek legyenek, hol lakjanak, mit dolgozzanak, mi legyen a nemük. Ezáltal a hirdetéseidet csak olyan emberek fogják látni, akiket ténylegesen érdekel. Így nem vesztegeted a pénzedet olyan emberekre, akik nem vásárolnának tőled.

Dióhéjban itt van az 5 fő lépése egy Facebook hirdetés elindításának:

  1. Határozd meg a célcsoportodat
  2. Állíts be a költségvetést
  3. Írj szöveget a hirdetéshez
  4. Állíts be képeket
  5. Indítsd el a hirdetést és figyeld az eredményeket.

 

  1. Gyűjts véleményeket

Minden jó üzletember tudja, hogy az egyik legjobb marketing stratégia az ajánlás. Ha el tudod érni, hogy az emberek ajánlják a termékeidet vagy szolgáltatásaidat barátaiknak, vagy családjaiknak, akkor nyert ügyed van. Ezt a legkönnyebben úgy tudod megtenni, hogy online véleményeket gyűjtesz a közösségi média felületeiden. Bíztasd vásárlóidat arra, hogy hagyjanak véleményt a Facebook-odon vagy a honlapodon, vagy akár olyan oldalakon, mint a Trustpilot. Egy jó megoldás erre, ha minden vásárlás vagy sikeres projekt után e-mailben kéred őket arra, hogy értékeljék a kapott terméket, szolgáltatást. Ha az új emberek azt látják, hogy üzleted 5 csillagos értékelést kapott, sokkal bátrabbak lesznek akár már első látogatáskor is vásárolni tőled.

 

Ha bővebb információt szeretnél kapni cégünkről, és, hogy hogyan tudunk már mától segíteni neked, keress minket itt. 

Ha szeretnél értesülni legújabb cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a közösségi médián.

 

Előző cikkeinket itt találod.