Te szereted a kihívásokat? Mi az iLogistic-nél meghallgatjuk ügyfelünk helyzetét és a pozitív oldalról közelítjük meg. Számunkra mindig van egy megoldás és addig nem állunk le, amíg meg nem találjuk. Értékesítő kollégánk most az egyik ilyen ügyfelünk történetét írja le.

Az előzmények:

Partnerünk kommunikáció technológiai eszközök exportálásával foglalkozó kereskedő cég. Az általa forgalmazott termékkör jellemzője, hogy szállítmányonként 2000-4000 db termék akár 40-50 cikkszámból is állhat, és ezen belül minden terméknek egyedi azonosító kódja is van.

A probléma:

Kapcsolatunk akkor kezdődött, amikor a partnerünk a külföldi megrendelőjének nem tudott az elvárt időben szállítani, ezért veszélybe került az üzletük. Ügyfelünk előtt ekkor két választási lehetőség volt. Marad annál az alvállalkozónál, aki nem tudja garantálni az időben történő kiszállításhoz szükséges erőforrásokat. Ez a megoldás alacsony költségvetésű volt. Vagy létrehoz egy saját csapatot a feladat ellátására. Azaz, alkalmaz egy 5-6 fős létszámot, megvásárolja a szükséges anyagmozgató eszközöket, informatikai eszközöket, vonalkód leolvasóval, szoftverrel stb-vel együtt. Ha csak a közvetlenül a feladat ellátáshoz szükséges beruházásokat számoljuk, akkor ez kb. 5 millió Ft-ot jelent, ami mellé csatlakozik a 6 fős csapat bértömege. Ügyfelünk egy gyors számítással átlátta, hogy ha meg akarja tartani a vevőjét, akkor egyik út sem valós alternatíva számára.

A megoldásunk:

online áruházak

Szakembereink leültek a cég illetékesével és közösen felmérték, hogy mi okozhatja a problémát. A folyamatban két kritikus pontot sikerült beazonosítani

  1. Az exportálandó eszközök beszerzése és kiszállítása között nagyon rövid idő áll rendelkezésre, 24-48 órán belül indítani kell a teherautót.
  2. Az illetékes hatóságok előírásai miatt minden értékesített eszköz vonalkódját (2000-4000 darabot szállítmányonként) le kell olvasni és nyomtatott listában meg kell adni a szállítási dokumentációban.

Az adatok elemzéséből kiderült, hogy a nehezen kiszámítható megrendelések, valamint a lökésszerű nagy munkaterhelés nem teszi lehetővé, hogy partnerünk a feladat ellátására saját infrastruktúrát és létszámot hozzon létre, mert ezt az eladási árba nem lehet beépíteni. A havi átlagosan 3 kiszállítás teljesítéséhez összesen 6 munkanap áll rendelkezésre, a hónap többi részében viszont nincs feladata a munkatársaknak.

Cégünk képes volt megfelelő költség szintű ajánlatot tenni, így elindult az együttműködés. Partnerünk jelzése után az iLogistic elvégzi a beérkező áru átvételét. Ezt követően 24-48 órán belül valamennyi termék dobozát felnyitva majd visszazárva elvégzi a vonalkódok beolvastatását és a kiszállítási utasításnak megfelelő módon elkészíti a szállítólevelekhez tartozó vonalkód listákat. Partnerünk utasítása szerinti komissiózást és csomagolást követően a termékek átadásra kerülnek a partner által biztosított nemzetközi szállítmányozónak.

Eredményeink

A változásokat követően partnerünk képes volt kielégíteni külföldi partnerének nagyon feszes szállítási elvárásait. Így sikerült megőriznie egy fontos üzleti partnert és természetesen az ezzel járó árbevételt és profitot. Ha nem számolunk a szükséges beruházási költségekkel, csak a tevékenység elvégzéséhez szorosan kapcsolódó kiadásokkal, ügyfelünk akkor is éves szinten 11 millió Ft-ot spórol azon, hogy saját kezelés helyett az iLogisticra bízta problémája megoldását.

online áruházak