< Fulfillment | Blog | Kiszervezett ügyfélszolgálat webáruházaknak
Kiszervezett ügyfélszolgálat

Kiszervezett ügyfélszolgálat webáruházaknak

Webáruház tulajdonos vagy? Rengeteg idődet emészti fel a bejövő ügyfél igények/kérdések teljesítése? Célod, hogy céged folyamatos növekedésére tudj koncentrálni? Közben nem akarod elhanyagolni a potenciális ügyfeleidet sem? Kiszervezett logisztika mellett erre is igyekszünk nektek megfelelő megoldást nyújtani. Legújabb szolgáltatásunk a kiszervezett ügyfélszolgálat, aminek köszönhetően lekerülhet a válladról az ügyfélszolgálat terhe és több időd maradhat azokra a feladatokra, amikkel forgalmadat tudod növelni.

A kiszervezett ügyfélszolgálattal időt, energiát és költségeket is lehet spórolni

Nézzünk néhány okot, ami miatt számodra is érdemes lehet elgondolkoznod ügyfélszolgálatod kiszervezésén.

  1. Munkaerőt szabadít fel: Az ügyfélmegkeresések nem szakítják félbe a napi teendőket, így mindenki a saját feladatára tud koncentrálni. Nem kell figyelmet fordítani arra, ha éppen csörög a telefon, vagy jönnek az értesítések a különböző kérdésekkel és problémákkal. Ezáltal a vállalkozásod csak a fő tevékenységére és a növekedésre kell, hogy fókuszáljon.
  2. Gyorsabb reakciók: Az ügyfélkontaktusok gyorsabb és hatékonyabb kezelése, hiszen kiszervezéssel folyamatosan rendelkezésre áll egy kolléga, akik vevőid megkereséseire várnak.
  3. Költségcsökkentés: Meglévő alkalmazott ideje, vagy egy külön erre a célra felvett kolléga bérezése jóval költségesebb feladat. Ráadásul a megkeresések sem minden esetben jelentenek napi több órás tevékenységet, így költséghatékonyabb megoldás a kiszervezés, ahol perc alapú elszámolással csak a valóban elvégzett munkáért kell fizetned.
Új szolgáltatás kiszervezett ügyfélszolgálat

Természetesen az előnyei mellett a kiszervezett ügyfélszolgálatnak is lehetnek hátulütői. Nézzünk erre is néhány példát, hiszen az előnyök ellenére sem mindenki tartja biztos megoldásnak, hogy kiszervezze az ügyfélszolgálatot. A kontrollvesztés és a nem megfelelő kommunikáció az egyik legnagyobb félelme a cégeknek, hiszen:

  1. Kevésbé ellenőrizhető és kontrollálható: A saját munkatársak munkájára oda lehet figyelni, míg a kiszervezett ügyfélszolgálat egyik hátránya, hogy nem lehet olyan egyszerűen ellenőrizni. Erre nyújthat megfelelő megoldást a hívások rögzítése.
  2. Adatbiztonság és adatvédelem: Az ügyfélszolgálat során gyűjtött adatok biztonságos kezelése, hiszen ilyenkor bizalmas adatok kerülnek az adott cég birtokába. Természetesen a kiszervezett ügyfélszolgálat teljes diszkrécióval jár, mely szerződés alapján fontos, hogy pontosításra is kerüljön.

A megfelelő szolgáltató választásakor ezekre a pontokra kifejezetten érdemes lehet oda figyelned. Amennyiben webáruházad logisztikáját és az ügyfélszolgálatot is szeretnéd ránk bízni, akkor olvasd tovább cikkünket, melyből megtudhatod, hogy nálunk pontosan mit is takar ez a folyamat.

 

Mit tartalmaz pontosan a kiszervezett ügyfélszolgálat?

  • telefonos, e-mailes vagy chat formájában történő ügyfelekkel való kommunikációt
  • gyors betanulást
  • adminisztratív feladatok elvégzését
  • hétköznap 9-17 óra közötti munkaidőt
  • heti és havi riport készítését
  • szükséges technikai eszközök biztosítását
  • igény esetén hangfelvétel készítését
  • perc alapú elszámolást
  • szükség esetén idegen nyelvű kommunikációt

Extra szolgáltatási lehetőségek kifejezetten webáruházak számára kifejlesztve:

  • utánvétes rendelések előszűrési/ellenőrzési lehetősége: webáruház tulajdonosként biztosan te is tapasztaltad, hogy elég gyakori probléma, hogy vásárlóid nem veszik át az utánvéttel rendelt csomagokat. Sajnos ennek ellenére nem sokan tehetik meg, hogy teljesen kiiktatták az utánvét lehetőségét, így az ő számukra kell valami megoldást találniuk az át nem vett csomagok számának csökkentésére. Egy korábbi podcast adásunkban már bemutattunk nektek egy megoldást, az UtánvétEllenőrt. Mindazoknak, akik más megoldást választatnának, megfelelő lehet a kiszervezés, ahol a kolléga minden utánvéttel rendelő ügyfeledet telefonos megkereséssel biztosíthat a csomagod átvételéről.
  • upsell/cross-sell kosárérték növelés: lehetséges, hogy ez az ötlet még fel sem merült benned ebben a formában, főként kapacitás hiány miatt, de érdemes lehet elgondolkoznod azon, hogy kiszervezett ügyfélszolgálattal a vevőid rendelés leadást követően megkereshetőek és esetlegesen plusz csatolt termék vásárlására ösztönözhetők. 
  • vásárlók ösztönzése új vásárlásra: ez abban az esetben merülhet fel, ha korábbi vásárlóidat keresteted meg, akik egy ideje nem rendeltek webáruházadból.

A lehetőségek tárháza szinte végtelen. A kreativitásodtól függ, hogy milyen megoldásokat alkalmaznál, ha rendelkezésedre állnának olyan emberek, akik képzettek ahhoz, hogy megfelelően kommunikáljanak megrendelőddel. 

Amennyiben a leírtak alapján úgy gondolod számodra is érdekes lehet ez a szolgáltatás, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.