Nem titok, hogy bár a 2018-as és a 2019-es év is olyan növekedést hozott már számunkra, amit a cég megalapításakor még csak remélni sem mertünk, a 2020-as év ezeket a növekedési ütemeket messze túlszárnyalta. Bár cégünk az indulás óta töretlenül növekszik, most, hogy már kezünkben vannak a 2020-as számaink, büszkén jelenthetjük ki, hogy a 2020-as év alatt sikerült több, mint két és félszeresére emelni forgalmunkat.

De, hogy ez mit is jelent a konkrét számok tekintetében? És milyen jövőbeni növekedési célkitűzéseink vannak 2021-re? Ezekre a kérdésekre válaszolunk és engedünk egy kis betekintést a jövőbeni terveinkbe a következő cikkünkkel, ami bízunk benne, hogy titeket is inspirálni fog:

2020 január

  • 2020 januárjában 14 kollégával indítottuk az évet.
  • Akkoriban még összesen 2000 négyzetméterről szolgáltuk ki ügyfeleinket.
  • 2020 januárjában még alig több, mint 10.000 csomagot adtunk fel összesen egy hónap alatt.
  • 2020 januárjában még nem rendelkeztünk korszerű raktárkezelő rendszerrel.

Bár alig egy éve volt, olyan rá visszatekinteni, mintha legalább 5 év telt volna el azóta, amikor még az első raktárunkban vezettük körbe partnereinket és ügyfeleinket.

Ma pironkodva gondolunk rá vissza, hogy akkoriban az volt az ,,A RAKTÁRUNK”, amiről szentül hittük, hogy a létező legmeggyőzőbb és attraktívabb mindenki számára, aki igazán profi fulfillment szolgáltatót keres.

Mindazonáltal nagyon bízunk benne, hogy 2021 januárjában már ugyanezt fogjuk gondolni a jelenlegi, több mint 5000 négyzetméternyi területünkről.

Szeretnénk most megosztani veletek a sikereinkhez vezető utat, és betekintést nyújtani az e-kereskedelem fénysebességgel fejlődő világába. Kövess minket növekedésünk útján, és olvass tovább, hogy hogyan jutottunk el idáig!

Beszéljenek a számok

Egy fulfillment cég legfontosabb mutatószáma egyértelműen az összekészített és kiküldött csomagok száma. Természetesen nem mindegy, hogy a rendelések átlagosan hány féle cikkszámot, vagy akár hány darab terméket tartalmaztak és esetlegesen mekkora területen kerülnek összekészítésre, a legfontosabb mutató akkor is az összekészített és feladott csomagok száma. Így első sorban mi is erre a számra és ennek a számnak a folyamatos növelésére fókuszálunk.

Ez a szám 2019-ben összesen 107.000 volt. Azaz 2019-ben összesen 107.000 darab csomagot készítettünk össze és küldtünk ki partnereink megbízásából, ami már magában sem kevés, de 2020 más dimenziókat jelentett.

És akkor jöjjön a legfontosabb mutató!

2020-ban nem csak megdupláztuk a 2019-es mennyiségeinket, de több, mint meg két és fél-szereztük azokat!

Büszkén jelentjük ki, hogy 2020-ban összesen több, mint 275.000 csomagot készítettünk össze és küldtünk ki partnereink megbízásából.

Mégpedig a következő megoszlásban:

kepgraf1 (1)

2020-ban nem csak megdupláztuk a csomagszámunkat, de olyan tendenciával zártuk az évet, ami előrevetíti a 2021-es év bázis számait is.

2020 januárban összesen 2000 négyzetméternyi területen csomagoltuk és raktároztuk partnereink termékeit, ma pedig már több, mint 5000 négyzetméteren férnek csak el partnereink készletei és a jelenlegi növekedési számok alapján a következő bővítést nem kevesebb, mint további 5000 négyzetméterre tervezzük már a 2021-es év első felében.

kepgraf2

Amire szintén nagyon büszkék vagyunk, hogy a tavalyi évben óriásit növekedtünk munkavállalói létszám tekintetében is, így szerencsére a koronavírus járvány alatti időszakban is sok új munkahelyet tudtunk teremteni, amikor is ez kifejezetten fontos és hasznos volt a korlátozások miatt megszűnő és drasztikusan visszaeső szektorokból érkező munkavállalóink számára. Tavaly ilyenkor még 14 kollégával vágtunk neki a 2020-as évnek, ma pedig már, több, mint 50 kolléga csomagolja és kezeli partnereink rendeléseit. Voltak olyan húzós időszakok, amikor beugrós kollégáinkkal együtt egyszerre összesen több, mint 75 fő dolgozott raktárunkban még hétvégén is!

Ügyfeleink, akik gondoskodtak arról, hogy sűrű napjaink legyenek

iSTYLE

Az iSTYLE az egyik olyan ügyfelünk, akinek offline és online értékesítési csatornái is vannak, és mindkettőnek mi vagyunk a centralizált logisztikai szolgáltatója. Az iSTYLE 6 boltjának forgalma a vírus miatti korlátozások és bizonytalanság miatt 2020 márciusát követően jelentősen visszaesett, és a vásárlások jellemzően átterelődtek az online csatornáikra.

Ennek köszönhetően április 1-től egészen december 23-ig nagyjából minden nap a 2019-es novemberi és decemberi napi rendelés mennyiségeiket készítettük össze napról napra és volt legalább 5 olyan nap, ami magában megdöntötte az előző éves Black Friday mennyiségeiket. Volt olyan hét, amikor csak nekik több, mint 12.000 terméket küldtünk ki boltjaiknak és vásárlóiknak.

kepgraf4

Akadémiai Kiadó

Az Akadémiai Kiadó 2020 első negyedévében csatlakozott hozzánk, azóta pedig részben a vírus hatására hihetetlenül megnövekedett a webes forgalmuk, amit mi stabilan és magabiztosan kezeltünk le egész évben, hogy vevőik mindig másnapra megkapják a náluk rendelt könyveket. A webes forgalmuk mellett olyan könyvesboltokat szolgálunk ki általuk, mint a Libri és a Líra.

kepgraf5

Mankershop.hu

Kasza Tibi és Kasza-Darai Andi prémium szépségápolási cikkeket forgalmazó webshopja szintén a 2020-as évben indult el. Kezdetektől kiszervezték a logisztikát, amit jól is tettek, ugyanis hihetetlen rendelés számokat és forgalmat hoztak már az első perctől fogva. Havi sok-sok ezer rendelést teljesítettünk nekik, azzal pedig, hogy indulástól fogva kiszervezték logisztikai folyamataikat exponenciálisan tudtak növekedni. Volt olyan hét, amikor egy hét alatt több, mint 5000 rendelés érkezett be webshopjukba, amit mi mindenféle fennakadás nélkül egyből lekezeltünk és azonnal ki is küldtünk, így növelve az amúgy is töretlen elégedettségét vásárlóiknak.

kepgraf6

Innováció és fejlesztések

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleinknek a legjobb szolgáltatást tudjuk nyújtani és csomagjaink a lehető leggyorsabban és minimális hibaszázalékkal jussanak el vásárlóikhoz.

2020 ugyan nagyon sűrű év volt, de a fejlesztések nem maradtak el.

Többek között bevezettük ugyanis egyedülálló, saját fejlesztésű raktárkezelő rendszerünket, amelyet az ilogistic.eu domain-en érhetnek el partnereink és amivel ügyfeleink kiszolgálása nem csak, hogy sokkal hatékonyabbá vált, de számukra is olyan plusz funkciókat jelentett, mint a folyamatosan rendelkezésre álló tűpontos készletinformációk, vagy épp a szállítócégek rendszerében generált követési csomagszámok, de a beszerzéseik megtervezését is megkönnyítettük rendszerünk beszerzést támogató funkcióival.

kepgraf7

2020-ban a nemzetközi terjeszkedésre is nagy figyelmet fordítottunk, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis az általános forgalmi növekedésünk mellett a nemzetközi csomagjaink száma is több, mint négyszeresére emelkedett a 2019-es mennyiségekhez képest. Ráadásul a támogatásunkkal és a kedvező nemzetközi díjainkkal több partnerünk is 2020-ban indította el első idegen országban működő webshopját. Ugyan a rendeléseink 95%-a az Európai Unión belül kerül kiszállításra, de EU-n kívül is folyamatosan fogynak az olyan országok, ahova még ne küldtünk volna csomagot. A legnépszerűbb országok 2020-ban Szlovákia, Románia, Ausztria és Anglia voltak.

kepgraf8

2020 decemberében pedig elindítottuk egyedi, másnapi szlovákiai szállítási szolgáltatásunkat. Közvetlen szerződést kötöttünk a szlovák GLS központtal, ahová naponta szállítjuk ügyfeleink csomagjait. Ügyfeleink így úgy tudnak Szlovákiában terjeszkedni, mintha helyi raktáruk lenne, és szlovák vásárlóik másnapi szállítással tudnak rendelni tőlük. Ezzel hihetetlen piaci előnyt tudnak szerezni, és sokkal könnyebben tudnak terjeszkedni a szlovák piacra, és vehetik fel a versenyt a helyi szereplőkkel. Sőt, le is előzhetik őket, hiszen sok szlovák cég maga sem nyújt másnapi kiszállítást vásárlóinak!

Üzenet az ügyvezetőnktől

Az iLogistic ügyvezetőjét, Csereklyei Bálintot kérdeztük arról, hogy ő hogyan élte meg az évet és mit vár 2021-től.

Mi az, amit a legnagyobb iLogistic sikerként emelnél ki a 2020-as évből?

Mindenképpen két dolgot emelnék ki sikerként. Az egyik, hogy fel tudtunk nőni koronavírus járvány megelőzése érdekében hozott korlátozások által kiváltott a brutálisan megnövekedett keresleti igényekhez és megnövekedett forgalmakhoz. A másik, amit kiemelnék, hogy hosszú igényfelmérés és fejlesztés után 2020 második negyedévében sikerült bevezetnünk raktárkezelő rendszerünket, ami bizonyította működését és, aminek köszönhetően partnereink egyre jelentősebb részét tudjuk folyamatosan napról-napra egyre hatékonyabban kiszolgálni.

Melyik volt az a nap/pillanat az évben, ami a legnagyobb meglepetést okozta?

A legnagyobb meglepetés márciusban, az első lezáráskor volt, amikor ahelyett, hogy visszaesett volna megkereséseink száma, szinte tízszer annyian kerestek meg, mint előtte. Nagyon sokan akartak gyorsan webshopot nyitni és olyan megoldást kerestek, amivel egy helyen megkaphatják mind, a raktári, mind a munkaerőhöz kapcsolódó, mind a szállítási, mind pedig a csomagolási megoldásokat.

 

Miért voltál hálás 2020-ban?

Mindenképpen az iLogistic csapatáért. Csapatunk nem egy raktárban töltött hétvégén és túlórán van túl, és ennek ellenére szinte fluktuáció nélkül sikerült lezárnunk 2020-at. Borzasztó hálás vagyok a csapatunk minden egyes tagjának. Kollégáink a húzós időszakokban egytől-egyig brutálisan odatették magukat. Nagy szerencsénk volt, hogy a kritikus időszakokban nem ütötte fel a fejét és tizedelte meg a létszámunkat a vírus, így ezért is mindenképpen hálás vagyok.

 

Továbbá köszönjük ügyfeleinknek a belénk vetett bizalmukat, hogy partnerként tekintenek ránk és, hogy hihetetlenül sok pozitív visszajelzést és gesztust kaptunk tőlük a 2020-as évben. Az ő elégedettségük számunkra a legfontosabb, így ezért is nagyon hálás vagyok!

 

Mi az, amit a legjobban vársz 2021-ben?

Leginkább kíváncsian várom a 2021-es évet. Mivel 2020-as évben cégünk minden tekintetben majdnem megháromszorozta magát, ezért érdekes lesz látni, hogy vajon 2021 végén milyen eredményeket mondhatunk majd magunkénak és, hogy tudjuk-e tartani ezt a növekedési tendenciát. A 2021-es év első negyedévére már most nagyon sok új ügyfél szerződésünk van, de nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy ha lezárul a koronavírus járvány, akkor vajon visszaesik-e a webshopok forgalma, vagy a már online vásárlási formára áttért vásárlói közeg ugyanúgy megmarad az online vásárlás kényelme mellett. Én nem számítok komolyabb visszaesésre, sőt! Várom, hogy lássuk, mit fogunk tudni elérni és túlszárnyalni a 2021-re kitűzött célokból.

kepgraf9

2021-ben is magasra tesszük a lécet

Mik a terveink 2021-re? Abban biztosak lehettek, hogy további fejlesztésekkel jelentkezünk és továbbra is top prioritásunk lesz ügyfeleinknek kiemelkedő szolgáltatást nyújtani. Ugyan az összes tervünket nem áruljuk még el, de egyet-kettőt megosztunk most veletek.

Raktárkezelő rendszerünk további fejlesztése

Raktárkezelő szoftverünk funkcióit jelentősen bővíteni szeretnénk, és összekapcsolási lehetőséget szeretnénk biztosítani a Shoprenter és a WooCommerce webshopmotorok mellett a Shopify, UNAS, Opencart és Magento webshopmotorokkal is.

iLogistic személyes átvételi pont aznapi szállítással

A következő fejlesztés az iLogistic csomagpontok bevezetése lesz. Saját csomagpontjainkon ügyfeleink vásárlóinak lehetősége lesz személyesen átvenni rendelésüket, akár már a rendelés napján! Emellett pedig lehetőségük lesz a csomagpontokon élőben megnézni, megszagolni, megkóstolni és esetlegesen kipróbálni ügyfeleink termékeit, ami óriási bizalomnövelő tényező lehet a vevőknél. Sokan azért tartózkodnak az online vásárlástól, mert félnek, hogy nem olyan lesz a termék, amit a képen látnak, vagy a rossz méretet választják. Csomagpontunkkal ezekre a vásárlói problémákra fogunk megoldást biztosítani, amivel ügyfeleinknek még több elégedett vásárlót szerezhetünk!

iLogistic Európa

A nemzetközi hálózatunkat szeretnénk még jelentősen bővíteni, az expressz nemzetközi szolgáltatásunkat pedig ki szeretnénk terjeszteni még egy országra. Ennek az országnak a kilétét még titokban tartjuk, de reméljük hamarosan elárulhatjuk nektek!

Köszönjük minden új ügyfelünknek, és követőnknek, akik minket választottak a tavalyi évben! Reméljük velünk lesztek idén is, és 2021 év végén egy ugyanilyen sikerekben gazdag évet zárhatunk és kívánhatunk nektek is!