Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak. Részletes leírást itt érhetsz el.
Mikor, hogyan és milyen képeket posztolj a karácsonyi szezonban a minél nagyobb elérés érdekében?
Mikor, hogyan és milyen képeket posztolj a karácsonyi szezonban a minél nagyobb elérés érdekében? Az online kommunikációban a képek nagyon fontosak, főleg azért, mert az emberi agy akár 60 000-szer gyorsabban képes feldolgozni a látványt, mint a szöveget. A közösségi média platformok nagyrészt képközpontú felületekké alakultak. Emiatt a fogyasztók 78% -a hamarabb lép kapcsolatba olyan […]
Mikor, hogyan és milyen képeket posztolj a karácsonyi szezonban a minél nagyobb elérés érdekében?
Az online kommunikációban a képek nagyon fontosak, főleg azért, mert az emberi agy akár 60 000-szer gyorsabban képes feldolgozni a látványt, mint a szöveget.
A közösségi média platformok nagyrészt képközpontú felületekké alakultak. Emiatt a fogyasztók 78% -a hamarabb lép kapcsolatba olyan céggel amelyik jó minőségű képeket oszt meg.
Így a karácsonyi kampány időszakában is fontos, hogy minél több képi anyag legyen felfedezhető a legtöbbet használt social media platformokon.
Mikor posztolj a karácsonyi szezonban?
A karácsonyi kampányt érdemes szeptember végén-október elején elkezdeni, és folyamatosan, heti több alkalommal tartalmat megosztani.
A karácsonyi időszakban érdemes a hétvégi napokat és a munkaidőn kívüli időszakokat kihasználni, amikor az emberek inkább böngészik a közösségi médiát. Ez hétköznapokon 18-21 óra között, hétvégén pedig 10-14 óra között van.
De hogyan érheted el a legjobb eredményeket a karácsonyi szezonban?
Célközönség:
A bejegyzéseidnél lehetőség van beállítani, hogy kiknek célzod az adott posztot.
A karácsonyi szezonban érdemesebb a nemeknek az ellenkező nemhez szóló ajánlatokat megosztani, ahogy az idősebbeknek pedig a gyerekeknek való ötleteket dobálja fel.
Egységes megjelenés karácsonykor is:
Amikor több hirdetéssorozatot futtatsz egy kampány részeként, ügyelj arra, hogy a karácsonyi képeid stílusa és témája egységes legyen. A vizuális összefüggés segíti a hirdetések felismerését, így az emberek könnyebben azonosítják és emlékeznek rájuk.
Egyértelmű fókuszú karácsonyi képek:
Biztosítsd, hogy karácsonyi képeid egyértelműen közvetítsék azt az egy fő üzenetet vagy elemet, amire szeretnéd, hogy a közönség figyeljen. Ha túl sok részletet próbálsz egy képen megjeleníteni, inkább válaszd a galéria formátumot vagy készíts videós hirdetést, így a figyelem nem oszlik meg.
A kevesebb szöveg ereje:
Karácsonyi hirdetéseidben kerüld a túlzott szöveghasználatot, mert az zavaró lehet, és csökkentheti a hirdetés elérhetőségét. Az egyszerű, szöveg nélküli vizuális tartalmak erősebb benyomást keltenek, ezért fókuszálj a legfontosabb információkra.
Tűnj ki karácsonykor is:
A karácsony mindenki számára különleges időszak, így kiemelten fontos, hogy a tömegből kitűnj. Ne használd az általánosan elérhető stockfotókat vagy sablonos idézeteket! Készíts saját karácsonyi képeket és videókat, vagy hozz létre egyedi tartalmakat mesterséges intelligencia segítségével, hogy személyesebbé és emlékezetesebbé tedd kommunikációdat.
Nagy felbontású karácsonyi képek:
Nem szükséges profi fotósnak lenned ahhoz, hogy figyelemfelkeltő karácsonyi hirdetéseket készíts. Elég, ha figyelsz arra, hogy a felhasznált képek és médiafájlok megfelelő méretűek és minőségűek legyenek.
Facebook képméretek
Kialakításra vonatkozó ajánlások
- Fájltípus: JPG vagy PNG
- Oldalarány: 1,91:1–4:5
- Felbontás:
−1:1-es arány: 1080 x 1080 képpont
−4:5-ös arány: 1080 x 1350 képpont
Technikai követelmények
- Maximális fájlméret: 30 MB
- Minimális szélesség: 600 képpont
- Minimális magasság:
–1:1-es arány: 600 képpont
–4:5-ös arány: 750 képpont
- Oldalarány tűréshatára: 3%
Instagram képméretek
Ajánlások a hirdetések kialakításához
- Kép fájltípusa: JPG vagy PNG
- Oldalarány: 1:1
Felbontás: Legalább 1080 x 1080 képpont
Technikai követelmények
- Maximális fájlméret: 30 MB
- Minimális szélesség: 500 képpont
- Minimális oldalarány: 400 x 500
- Maximális oldalarány: 191 x 100
- Oldalarány tűréshatára: 1%
Facebook és Instagram Stories
Ajánlások a hirdetések kialakításához
- Fájltípus: JPG vagy PNG
- Oldalarány: 9:16
- Felbontás: Legalább 1080 × 1080 képpont *
Technikai követelmények
- Maximális fájlméret: 30 MB
- Minimális szélesség: 500 képpont
- Képarány-tűréshatár: 1%
* A képen célszerű a felső rész 14%-át (250 képpontot) és az alsó rész 20%-át (340 képpontot) szabadon hagyni, hogy a szövegek, logók és egyéb kreatív elemek ne kerüljenek ezen területekre. Így elkerülhető, hogy a felhasználói felület elemei, például a felhívás gomb, eltakarják ezeket.
Ingyenesen használható képek:
Ha nincs saját képed, vagy az időd nem engedi, hogy készíts párat, akkor se keseredj el, vannak ingyenesen letölthető képek, amiket például ezeken az oldalokon érhetsz el.: https://pixabay.com, https://www.pexels.com vagy minimális összegekért, esetleg havi előfizetéssel megvásárolható, korlátlanul elérhető képek https://www.istockphoto.com.
Ingyenesen használható képszerkesztő alkalmazások:
Összegyűjtöttük a 10 legjobb ingyenes képszerkesztő appot, amelyek tökéletesek a Facebook kampányokhoz és Instagram kampányokhoz is, legyen szó ünnepi vagy szezonra szerkesztett képekről.
Ezek az eszközök segítenek abban, hogy olyan posztokat készíthess amelyek megragadják a célközönséged figyelmét:
- Canva
- Pixlr
- Fotor
- Adobe Photoshop Express
- BeFunky
- Taler
- PicMonkey
- Google Photos
- GIMP
+ AI-alapú képszerkesztők
A témához kapcsolódik korábbi blogcikkünk „Készülj időben a szezonra: e-mail marketing stratégiák webshopoknak” címmel, amely bemutatja a karácsonyi kampány célszerű időzítését, néhány stratégiát, amellyel maximalizálhatod az e-mail kampányaid hatékonyságát a karácsonyi szezonban.
Ha hasznosnak találtad a cikket, kövess minket Facebookon, Instagramon és TikTokon.
Ha pedig webáruházad van és szeretnéd kiszervezni a logisztikádat vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj árkalkulációt.
-A blogcikkben szereplő képek a Canva alkalmazás AI képszerkesztőjével készültek.-