November a különböző akciós kampányok időszaka, ilyenkor a legtöbb webáruház és üzlet is számos kedvező ajánlattal igyekszik magához csábítani a vásárlókat. A legkiemelkedőbb nemzetközi akció ebben az időszakban a Black Friday, amit hazánkban is izgatottan várnak a vásárlók. Fulfillment szolgáltatóként látjuk partnereink rendelésszámának növekedéséből is, hogy ilyenkor megsokszorozódik a vásárlási kedv és sokkal nyitottabbak az emberek a kedvező ajánlatokra, új termékekre. Ezért ezt az időszakot érdemes minden webáruház tulajdonosnak is minél aktívabban kihasználni. Cikkünkben szeretnénk felhívni a figyelmeteket néhány fontos teendőre, amit érdemes végrehajtanod annak érdekében, hogy sikeres kampánnyal, maximalizált bevétellel zárd ezt az időszakot.

Mi az a Black Friday?
black_friday_ilogistic_fulfillment

Az emberek számára ez a kifejezés egyet jelent azzal, hogy szinte minden üzletben és webáruházban kedvezményesen lehet vásárolni. Viszont azt, hogy honnan és miért indult, azt már sokan nem tudják. A Black Friday Amerikában indult 1966-ban és a hálaadás utáni pénteket jelöli. A hálaadás utáni péntek a karácsonyi ajándékok vásárlásának kezdete, amely alkalommal megnövekszik a forgalom az utakon, ezzel dugókat és közlekedési fennakadásokat okozva. Ennek a káosznak az elnevezésére kezdték el használni a black friday nevet Amerikában és csak a későbbiekben vált kereskedelmi kifejezéssé. Hazánkban 2014-től tartanak a cégek ilyen jellegű akciókat, amit az év egyik legforgalmasabb napjaként tartanak számon. Black Friday idén november 26-ra esik.

Amennyiben te is tervezed, hogy ezen a napon akciókat tartasz, akkor valószínűleg már meg is tervezted az egész időszakra vonatkozó kommunikációdat, az ehhez köthető hirdetési kampányaidat. De akad ezeken kívül is pár fontos teendő, amit elvégezve bebiztosíthatod akciód sikerességét.

 

Vásárlók tájékoztatása

Egyik legfontosabb teendő, hogy minden lehetséges ingyenes és fizetős csatornádon keresztül tájékoztasd aktuális és korábbi vásárlóidat, látogatóidat, hogy akcióval készülsz. Ezt érdemes az októberi, de legkésőbb a novemberi kezdő kommunikációdba beütemezned. Milyen ingyenes csatornák állhatnak rendelkezésedre:

  • közösségi média felületek (akciós kampányról grafikai anyag megjelenítés)
  • hírlevél kiküldése (korábbi vásárlói adatbázis alapján)
  • weboldalad főoldalán, aloldalain kiemelés (képi anyag kiemelése)
  • rendelés lezárást követő köszönő oldalba beleépíteni a grafikai anyagot vagy esetleges kuponkódot
  • rendelésed visszaigazoló levelébe beépíteni az akciós anyagokat

A vásárlóid tájékoztatásával kapcsolatban fontos, hogy ne áruld el a teljes akciód tartalmát, tartsd a vásárlóidat izgalomban, hogy még jobban fokozd az érdeklődésüket.

 

Vásárlói igényeknek való megfelelés

Vásárlási folyamat egyszerűsítése: Lehetőségeidhez mérten egyszerűsítsd a rendelések menetét, gyorsítsd a vásárlási folyamatokat. Vezess be regisztráció nélküli rendelési lehetőséget, facebook vagy gmail fiókkal való belépést.

Fizetési lehetőségek kibővítése: Törekedj arra, hogy webáruházadban minden fizetési mód elérhető, gyorsan alkalmazható legyen. Online bankkártyás fizetés esetén olyan szolgáltatót válassz, ami ismert és közkedvelt, hogy a vásárlóid bizalmát növeld. Érdemes a bankkártyás fizetési mód megnevezésénél is megjelenítened, hogy mely szolgáltatáson keresztül van lehetőségük online fizetésre.

Szállítási módok: Alkalmazz minden lehetséges szállítási módot és azok árazásában tegyél különbséget, hogy a vásárló kiválaszthassa, akár ár alapján is a számára legmegfelelőbbet. Magyarországon elérhető szállítási módok a házhozszállítás, a csomagautomatás átvétel, a csomagpontos átvétel és a legújabb trend pedig az aznapi csomagpontos átvétel.

 

Logisztikai folyamatok

Logisztikai folyamatok része a megfelelő készletezés, amelyre kiemelt akciók előtt érdemes még fokozottabban odafigyelned. Amennyiben saját magad végzed a termékeid csomagolását, mindenképp készülj fel extra csomagolóanyaggal, ügyelj rá, hogy legyen elég munkaerő a megnövekedett számú csomagok összekészítéséhez. Abban az esetben, ha fulfillment partnerrel, mint például az iLogistic, intézteted a logisztikádat, akkor erre a lépésre sem kell figyelmet fordítanod, hiszen a fulfillment szolgáltató intézi helyetted a csomagolást, csomagolóanyag beszerzést és a csomagfeladást is.

Nagyon fontos a vásárlók megfelelő tájékoztatása. Termékoldalaidon legyen kielégítő és megfelelő mennyiségű információ a készletekkel kapcsolatban. Semmiképp ne ígérd túl magad, ha tudod, hogy a megnövekedett rendelésszámokat nem fogjátok tudni teljesíteni a megadott időn belül. Hívd fel vásárlóid figyelmét, hogy ezen időszak alatt nem tartható a vállalt szállítási határidő. Mindemellett nagyon fontos az ügyfélszolgálat elérhetősége, a beérkező kérések minél hamarabb való megválaszolása. Egyre népszerűbb megoldás az azonnali chat lehetőségének bevezetése. Erre megoldást kínál a beépíthető facebook messenger chat vagy a különböző beépíthető chat modulok. Ezek használatakor ügyelned kell a gyors, azonnali reagálásra.

 

Elhagyhatatlan lépés a tesztelés!

Mielőtt élesítenéd az akciókat, végezz egy átfogó tesztet, hogy minden funkció megfelelően működik-e az oldaladon. Lépj be különböző böngészőkön, eszközökön és vidd végig a rendelési folyamatot, adj le teszt rendeléseket, minden lépést próbálj ki, hogy megfelelően működik -e. Különös tekintettel teszteld a különböző fizetési módok megvalósulását.

 

Reméljük, hogy javaslatainkkal sikeresebb és bevételben gazdagabb Black Friday-ed lesz. Amennyiben nem vagy benne biztos, hogy webáruházad megbirkózik a nagyobb akciók okozta megnövekedett rendelésszámmal, akkor mi az iLogistic-nél segítünk egyszerűbbé tenni a logisztikai folyamataidat. Fulfillment szolgáltatóként átvesszük tőled termékeid raktározását, a rendeléseid csomagolásával és kiszállításával járó feladatokat, így több időd juthat kampányaid megszervezésére. Kiszervezéssel nem kell aggódnod, ha a rendelésszámod hirtelen megnövekszik, hiszen mi fel vagyunk készülve megfelelő erőforrásokkal! Neked nem lesz más dolgot, mint a marketingre koncentrálni. Ha érdekel a fulfillment tevékenységed kiszervezése, szállítási költségeid csökkentése, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot itt.