Mi kell ahhoz, hogy három 18 éves srác egy 100 millió Ft feletti bevételű üzletet és erős, felismerhető márkát hozzon létre 3 év alatt?
Kedves ügyfelünk, az iGlass sikersztorijából megtudhatod, hogy hogyan lett a cég Magyarország első számú iPhone kijelző védő brandje. Valamint, hogy milyen stratégiát érdemes követned ahhoz, hogy egy év után a te webáruházadba is legalább havi 1000 rendelés érkezzen be.
A cikk végén pedig egy videóinterjút találsz Vlaszák Ádámmal, az iGlass egyik alapító tulajdonosával, aki exkluzív tippeket fog megosztani veled, hogy te is minél hamarabb piacvezető lehess a saját piacodon.
Az iGlass sztori
Az iGlass-t 2016-ban 3, akkor még csupán 18 éves fiatal alapította. A csapat egyik tagja hozta a termékötletet, a második az online marketing tudást, a harmadik, Ádám, aki az interjúnkban szerepel pedig a kiváló üzleti érzékét tette hozzá a mixhez. Az iGlass márka legerősebb értéke, hogy Apple termékekhez biztosítja a megfelelő védelmet törés-, és karcálló üvegfóliáival. Üzenetük szerint az Apple termékek különleges védelmet érdemelnek, és üvegfóliáik nem csak, hogy biztonságosak, de tökéletesen illeszkednek az iPhone-ok és Apple Watch-ok elegáns megjelenéséhez. Több, mint 200 különböző fajta termékük között színes, átlátszó, 3D lekerekített fóliákat, illetve a Magyarországon egyedülálló Smart üvegfóliát is megtaláljátok. Az iGlass tulajdonosai olyan szinten hisznek fóliák törésállóságában, hogy iGlass Pro termékük esetében garanciát vállalnak a kijelződre. Ez azt jelenti, hogy ha a telefonod kijelzője úgy törne be, hogy iGlass Pro üvegfólia van rajta, akkor kifizetik a kijelző cseréjét. Tapasztalatunk alapján, ha valaki hosszú távon profitabilisen működő webáruházat szeretne felépíteni, akkor csak is jó minőségű termékekkel érdemes foglalkozni, amire az ilyen szintű garanciavállalás a létező legjobb példa. Az iGlass folyamatos növekedést mutat. Ádámot például már az utcán is felismerik, márkanevük egyre több emberhez jut el, valamint többen a legnagyobb forgalmú kereskedelmi cégek ügyvezetői közül is irigykedve tekintenek az iGlass intsagramon elért sikereire és elismertéségére. A jövőre nézve az iGlass tervei között a termék portfólió bővítése és a külföldi terjeszkedés is szerepel.
Az iGlass és iLogistic együttműködése
2018 őszén kezdődött együttműködésünk az iGlass-szel, és idén már a második Black Friday akciót bonyolítottuk le együtt. Idén több mint 550 rendelést készítettünk össze egyetlen nap alatt, hogy a vásárlóik a megnövekedett forgalomtól függetlenül a leghamarabb kézhez kapják rendeléseiket. Több mint egy éves együttműködésünk során kiépült egy igazán személyes baráti és üzleti kapcsolat, amelynek keretein belül rugalmasan biztosítjuk a növekvő forgalmuk kiszolgálásához szükséges kapacitást, területet és csomagolóanyagot. Az alapvető logisztikai szolgáltatások, mint termékek raktározása, csomagolása, kiküldése mellett más tevékenységekben is segítjük az iGlass-t. Mi készítjük össze és szállítjuk ki a termékeiket a jellemzően plázákban található viszonteladó GSM-ekbe is. Viszonteladói hálózatuknak nagy szerepe van az offline értékesítésükben és így a 100 Millió Forint feletti forgalmukban is. Kezeljük külföldi rendeléseiket is, Nyugat-Európába rendszeresen, de már az USA-ba is szállítottunk csomagokat a megbízásukból. Emellett mi kezeljük a garanciális visszaküldéseiket, amikből szerencsére nincsen sok a termékük kiemelkedő minősége miatt. Influencerekkel való együttműködésük során mi szállítjuk el termékeiket a kiválasztott influencer partnereiknek. A tulajdonosok pedig heti rendszerességel jönnek hozzánk biatorbágyi raktárunkba, hogy promóciós termékeket vigyenek el marketing tevékenységükhöz.
Ahogy Ádám az interjúban is kifejtette, az egyik legfontosabb stratégai szempont az volt, hogy vásárlóik számára minőségi termékeket tudjanak nyújtani. Éppen ezért az iGlass-es termékeket gondosan, és nagy odafigyeléssel kell becsomagolnunk. Webshop raktárkészlet-kezelő kollégáink precizitásának köszönhető hogy minden rendelésnél a megfelelő termék kerül a csomagolásba. Akkor is, amikor 200 különböző, de egymáshoz nagyon hasonló üvegfóliáról van szó.
Minden egyes iGlass-es csomagba belekerül a termék mellé egy törlőkendő, egy alkoholos papír és egy matrica a készülékek fóliázás előtti tisztításához. A terméket és a tartozékokat ezután belerakjuk egy fekete dobozba, ami végül belekerül a díszcsomagolásba. Az elkészült csomagot pedig jellemzően légpárnás borítékban juttatjuk el a vásárlóhoz (LINK). Tapasztalt kollégáinknak és komissiózási rendszerünknek hála nem okoz gondot a folyamat optimális elvégzése, és így az iGlass vásárlói mindig azokat a termékeket kapják, amiket megrendeltek.
Interjú Vlaszák Ádámmal, az iGlass egyik tulajdonosával
Interjúnkban ügyvezetőnk, Csereklyei Bálint és Vlaszák Ádám, az iGlass egyik tulajdonosa beszélget arról, hogy hogyan épített fel Ádám a társaival együtt egy 100 millió Ft feletti bevételű céget, illetve, hogy hogyan változott meg a cég élete amióta kiszervezték logisztikai folyamataikat az ilogistic-hoz.
Bálint: Ádám, az első kérdésem az lenne, hogy milyen volt az indulás? Mi az, amit jól csináltatok az elején, ami ekkora sikerhez vezetett?
Ádám: Ami mindenképp kellett az induláshoz, az a bátorság. Rizikós döntés volt 18 évesen saját céget alapítani az egyetem helyett. Sok akadállyal kellett szembenéznünk, és sokan nem értettek egyet a döntésemmel. Visszagondolva ezek nem is voltak akkora akadályok és meg lett az eredménye a bátorságnak.
Bálint: Az egyértelmű, hogy vállalkozói beállítottságú vagy. De miért pont egy webáruház alapítására esett a választásod?
Ádám: Más iparágakat is megnéztem az elején, de úgy láttam az e-kereskedelmi szegmens egyre dinamikusabban fejlődik, egyre jobban bővül a piac, ezért döntöttünk a webáruház mellett. Egyébként a termékeink üzletekben is megvásárolhatók, de a bevételünk 70-80%-a webshopon keresztül jön.
Bálint: Jelenleg milyen termékeket lehet kapni az oldalon és mely termékek a vásárlók kedvencei?
Ádám: IPhone fóliák, iPhone tokok, iPhone töltőkábelek, valamint Apple Watch üvegfóliák. Kedvenc termékként az iGlass Pro-t emelném ki, ami egyedülálló a magyar piacon. Ez egy olyan üvegfólia, ami szinte láthatatlan a telefonon. Nagyon erős anyagból készül, éppen ezért mertünk vállalni rá egy éves törési garanciát. A másik kedvenc a 15 színben elérhető szilikon tokunk.
Bálint: Ti az iGlass-szel más irányba indultatok el, mint a legtöbb akkoriban üvegfóliát forgalmazó cég és egy minőségi, magas árkategóriájú terméket hoztatok el a piacra. Miért indultatok el ebbe az irányba?
Ádám: A kiindulás az volt, hogy a magyar piacon jó minőségű fóliát nem lehetett kapni. A konkurencia által árult fóliák hamar tönkrementek, és a forgalmazó nem vállalt garanciát a termékekre. Mi úgy gondoltuk, hogy egy olyan fóliát hozunk el a vásárlóknak, ami hozza az Apple termékek színvonalát. Nem akartunk árversenybe menni a versenytársakkal, a piac fölé pozícionáltuk magunkat.
Bálint: Mi motivált titeket arra, hogy elgondolkodjatok a logisztikai folyamataitok kiszervezésén?
Ádám: Nekem nagyon fontos a munkám során, hogy olyan dolgokkal foglalkozzak, ami behozza a vásárlót, például marketing és az értékesítés, és ezekben is vagyok jó. A háttérmunka nekem nem az erősségem. Kiszolgálni a vásárlót, az nekem egy kötöttség, amikor ehelyett olyan tevékenységet is végezhetnék, amitől növekszik a cégem. Ezért úgy gondoltam, jobb, ha ezeket a folyamatokat kiszervezzük, és tudok arra koncentrálni, ami behozza a vásárlót.
Bálint: Mi változott azóta a munkádban, mióta kiszervezted a logisztikát?
Ádám: Nem kell az irodában ülnünk, és azon gondolkoznunk, hogy hova tegyük a termékeket, átköltözzünk-e nagyobb irodába. Nem kell számolgatnunk a raktárkészletet, nem kell csomagolnunk. Csak a marketingre, illetve az eladásra koncentrálunk. Ha pedig bővül a cég, azzal már nektek kell foglalkoznotok.
Bálint: Mi a legjobb dolog a velünk való együttműködésben? Mi az, ami miatt leginkább tudod ajánlani a szolgáltatásunkat más webshoposoknak is?
Ádám: Amit én nagyon szeretek, hogy nagyon rugalmasak vagytok. Bármikor be tudunk jönni a raktárba, rugalmasan kezelitek a különböző kéréseinket. Veletek egy csapatként tudunk funkcionálni, és nagyon nagy terhet vettetek le a vállunkról.
Bálint: Egy kisebb fogalmú webshopnak ajánlanád a szolgáltatásunkat?
Ádám: Én úgy gondolom, egy kis forgalmú, kezdő webshopnak még nagyobb figyelmet kell fordítania a terméke értékesítésére. Valamint a tapasztalatnak köszönhetően, amivel rendelkeztek a kezdő webshopokat sok bakitól is meg tudjátok óvni. Egy induló vállalkozás nem is kaphat olyan jó szállítási árakat, mint amiket az iLogistic kap, így összességében pénzügyileg is megéri.
Bálint: Mik a terveitek az iGlass-szel?
Ádám: Kibővítjük a termékpalettánkat, utána pedig a külföldi terjeszkedést célozzuk meg.
Bálint: Mit szeretsz a legjobban a munkádban?
Ádám: A szabadságot. Azt, hogy bárhol vagyok a világon, ugyanúgy tudom végezni a munkámat. Ez két dolognak köszönhető. Először is, hogy webshopom van, másodszor pedig, hogy ki van szervezve a logisztika. Ja, és köszönöm Facetime! J
Bálint: Mi az a tanács, amit adnál egy most induló webshopnak?
Ádám: Hogy olyan dolgokra koncentráljon, ami fontos. Kövesd a 80/20-as elvet. Szűrd ki azokat a dolgokat, amiket más is meg tud csinálni, és koncentrálj a legfontosabb 20 százalékra. Nálam ez a sales, marketing, illetve hirdetések, videók készítése. A termékedet bárki be tudja csomagolni, de a te termékedet te tudod a legjobban értékesíteni, mert te hiszel benne a legjobban.
Interjúnkból ma megtudhattátok, hogy nehéz lehet egy üzlet indulása, de annál jobban megéri végig kitartani az ötletetek mellett még, ha az szembe is megy a piaci trendekkel. Ádám elmondta azt is, hogy a logisztika kiszervezése nagy terhet vett le a válláról, és az induló webshopoknak tudja legjobban ajánlani szolgáltatásunkat. Valamint, tippeket is kaptatok arról, hogy hogyan építsétek saját webshopotokat, mire figyeljetek és mibe nem érdemes sok energiát fektetni. A logisztika olyan folyamat, amit érdemes rábízni egy tapasztalt cégre, hogy te az igazán fontos feladataidra tudj koncentrálni. Keress meg minket, ha már úgy érzed készen állsz a logisztika átadására és spórolj velünk pénzt. Ha még nem, akkor kövesd cikkeinket, hogy a webáruház építéshez hasznos és bevált tippeket minél inkább el tudd sajátítani.
Ha tetszett az interjú, és szeretnél más ügyfelünkkel is látni, kövess minket közösségi médián.