Az Intenset nem mindennapi utat járt be az elmúlt két évben. Kicsivel több, mint két év alatt ugyanis elérték, hogy egy több, mint 84.000 tagot számláló Facebook csoporttal rendelkezzenek, valamint, hogy havonta több ezer rendelés érkezzen a webáruházukba és mindezeken kívül 2020 február 20-án Szépségápolás és egészség termékkörben elnyerték Az Ország Boltja Népszerűségi Díjat. Ügyfélközpontú hozzáállásukkal és a kiszervezett logisztika segítségével az elmúlt években Magyarország egyik legnagyobb életmód márkájává nőtték ki magukat.

A következő esettanulmányban megismerhetsz egy olyan márkát, aki mindig az ügyfelet helyezi a középpontba és ennek köszönhetően rekordidő alatt épített ki több tízezres követőbázist. Megtudhatod azt is, hogy a logisztika kiszervezése miben segítette őket hozzá, hogy ilyen gyorsan tudjanak növekedni.

A cikkben egy videóinterjút is találsz, amiben Csereklyei Bálint, az iLogistic ügyvezetője és Somlyai-Sipos Szilvia, az Intenset projektmenedzsere beszélgetnek az Intenset indulásáról, márkaüzenetéről és működési modelljéről. Szilvia olyan tippeket oszt meg az interjúban, hogy mi a titka egy elhivatott követőkből álló ügyfélbázis létrehozásának és mik a legfontosabb sikerokozói az Intenset működésének és növekedésének.

Az Intenset edzésprogramja már több ezer embernek segített céljaik megvalósításában

Az Intenset indulása és marketing üzenete

Az Intensetet 2016-ban alapította Szentgyörgyi Rómeó, 6-szoros aerobic világbajnok és Zoikasz Nesztorasz. Közös céljuk volt, hogy minél több olyan értékes információt tudjanak eljuttatni emberekhez, amik segítik az életmódváltásukat és az egészséges életvitelt.

Több mint 700 rendelés az első napon? Ez mégis hogyan lehetséges?

Az Intenset egyik legnagyobb stratégiai előnye az volt, hogy már a webshop megnyitását megelőzően, több, mint egy éven keresztül edzés programokkal és étrendekkel folyamatosan építették a potenciális vásárlói követőtáborukat. Így 2018-ban, amikor piacra hozták az első Intenset táplálékkiegészítőket, akkor már egy bizalmi vásárlói körnek prezentálhatták azokat, amik aztán óriási sikerre tettek szert, ugyanis a követőik már nagyon várták a megjelenésüket.

Legnépszerűbb termékeik:

A kollagén, a különböző ízesítésű fehérjéik és a zsírégető hatású kapszuláik. Ezek a termékek együttesen alkotják az Intenset életmódprogramot, ami mára már több tízezer embernek segített életmódváltási céljainak a megvalósításában.

Az Intenset sikeréhez az is hozzájárult, hogy egy hosszútávú, több, mint egy éves digitális stratégiával indultak neki az üzlet építéséhez, aminek már az elejétől része volt a logisztika és az azzal járó terhek kiszervezése. Ennek mára meglett az eredménye, hiszen annak köszönhetően, hogy sokkal több időt tudott az ügyfeleire és az értékesítésre fordítani, 2019-ben az Intenset elnyerte Az Ország Boltja Díjat.

Az Intenset szemléletmódjához hozzátartozik, hogy partnerként tekintenek vásárlóikra és segítőkész ügyfélszolgálatukon keresztül minden kérdésükre gondosan felelnek. Marketing üzeneteikkel mindig a hitelességre törekszenek, és gyakran vállalnak felelősséget társadalmi ügyekben, mint például a környezettudatosság.

Márkájuk tudatos építésének meg is van a gyümölcse: több, mint 45.000 követővel rendelkeznek Facebookon, valamint vásárlóik egy több, mint 84.000 fős Facebook csoportban tudják egymással megosztani az életmódváltásukkal kapcsolatos tapasztalataikat.

Az Intenset és az iLogistic kapcsolata

Az Intenset és az iLogistic kapcsolata 2018-ban kezdődött, amikor piacra kerültek az Intenset táplálékkiegészítők és elindult az Intenset webshopja. Az Intenset már az indulást megelőzően  a logisztika kiszervezésénél döntött, ugyanis már a működésük elején meg akarták találni a megbízható üzleti partnereiket, és a mai napig azt tartják üzletük egyik titkának, hogy megbízható üzletfeleik segítségével kevesebb fókuszt kell fordítaniuk a működtetésre és többet tudnak fordítani a növekedésre. Ahogy Szilvia az interjúban is kifejti, az iLogistic segítségével úgy tudnak növekedni, hogy a bővüléssel járó terheket elkerülhetik. Nem kell azzal foglalkozniuk, hogy kibővítsék raktárukat, vagy pótoljanak egy kollégát, ezeket a problémákat az iLogistic átveszi tőlük, ezáltal ők az eladásra és az ügyfeleik igényeire tudnak koncentrálni, ráadásul még a szállítási költségeiken is spórolnak.

Az Intenset számára az is fontos volt, hogy egy olyan partnert találjanak, aki megfelelően fogja képviselni ügyfélközpontú szemléletmódjukat. Tehát biztosítva legyenek afelől, hogy a rendelt termékeik pontosan és villámgyorsan fognak megérkezni a vásárlókhoz.

Szilvia bátran ajánlja a logisztika kiszervezését kezdő webshopoknak és mindenkinek, aki erőforrásait elsődlegesen nem a saját raktár fenntartására és a szükséges munkaerő biztosítására, hanem inkább az értékesítésre és a növekedésre szeretné fordítani.

Ügyfélinterjú Solymai-Sipos Szilviával, az Intenset projektmenedzserével

Nézd meg a teljes videót ITT.

Bálint: Mennyire változott a vállalkozás stratégiája a 3 év alatt?

Szilvia: Nem változott. Nagyon fontosnak tartom azt, hogy egy új webshop indításakor már előre kidolgozott, több éves digitális stratégia legyen. Az alapcéljainkhoz a mai napig tartjuk magunkat.

Bálint: Milyen kihívásokkal találkoztatok az elején? Voltak olyan problémák, amiket nehezen orvosoltatok?

Szilvia: Minden kezdet nehéz, tehát igen. Egy olyan programot indítottunk el, amit még senki sem ismert, tehát a nulláról indultunk. Azt tudnod kell Bálint, hogy az első 20 hónapban nem is volt árbevételünk, de innen volt szép nyerni. Amint már említettem meg volt a stratégiánk, amentén haladtunk céljaink felé.

Bálint: Azt is fontos tudni, hogy nem azért nem volt árbevételetek, mert nem voltak látogatóitok, hanem mert egyáltalán nem is volt meg a webshop még. A tudatos tervezéseteknek ez volt az egyik fő eleme, hogy az online értékesítést egy nagyon tudatos, 20 hónapon keresztül tartó stratégia előzte meg. Amikor pedig elindult a webshop, rögtön együtt kezdtük az indulást. Megérkeztek a termékeitek, összekötöttük a webshopotokat. Ilyenkor mondtátok, hogy várhatóan jól fog indulni a történet, mi ezt ekkor még nem hittük el. Végül 700 rendelés érkezett az első napon.

Szilvia: Igen. Már a webshop indulásakor rendelkeztünk egy 20.000 fős követőbázissal. Ez egy olyan potenciális vásárlói közösség, akiknek mi felmértük az igényeit. Az első napon emiatt számítottunk érdeklődésre, de nem ekkorára, mi is meglepődtünk.

Bálint: Mit szeretnek az Intensetben a vásárlóitok?

Szilvia: Napi szintű szoros kapcsolatban vagyunk velük és ez nagy előny. Nekünk az a legfontosabb, hogy az ő igényeiket teljesítsük. Nekünk ehhez elengedhetetlenek a jó partnerek. Ti rekordsebességgel fel tudjátok adni a csomagjainkat, vásárlóink szinte mindig megemlítik a vélemények írásakor, hogy mennyire szuper a szállítás és mennyire pontosak a rendelések.

Bálint: Mesélj kérlek a webáruházról és a termékeitekről. Ha jól tudom vannak edzéstervek, étrendek és természetesen a táplálékkiegészítők.

Szilvi: Egészséges életmódot, fogyást, szépséget támogató termékeink vannak. Van fehérje, zsírégetők és a hölgyek körében az egyik slágertermékünk a kollagén.

Itt szeretném kiemelni, hogy vásárlóink ingyenesen is hozzájuthatnak egyes digitális termékeinkhez. Saját kidolgozású, 1 év 3 hónapot lefedő programunk és alap étrendünk ingyenesen elérhető, úgy gondolom Magyarországon ez egyedülálló.

Bálint: Úgy gondolom ez hozzájárult ahhoz, hogy Facebook közösségeket, csoportotok már több, mint 70.000 főt számlál…

Szilvi: Már átléptünk a 80.000 főt. Itt rengetek előtte-utána képet és véleményeket láthattok. Nekünk nagyon jól esik visszaolvasni, hogy támogatni tudtunk vásárlóinkat céljaik elérésében.

Bálint: Térjünk vissza a termékeitekhez. Vannak virtuális termékeitek, ezt ajánlod másoknak is?

Szilvi: Abszolút! Mi is meglepődtünk az elején, hogy mennyire tetszik az embereknek a digitális étrendünk, például. Mi nem találtunk ki új dolgot a piacon, manapság már sokan vásárolnak applikációkat, digitális termékeket. Mi mögé tettük az Intenset szívet, és ettől lett különleges. Egy lépcsőt azonban kihagytunk termékeink közül, ez pedig a nyomtatott termékek. Számunkra nagyon fontos a környezetvédelem és nem szerettük volna ezzel terhelni a környezetet.

Bálint: Tehát, akkor még környezettudatosak is vagytok. Azt is szoktam látni, hogy adományokat gyűjtötök, fát ültettek, és mindenféle dolgokkal foglalkoztok.

Szilvi: Igen, rengeteget gondolkodtunk azon, hogy mit és hogyan tudnánk visszaadni a követőinknek. Nagyon szoros kapcsolatban állunk, a 80.000 fős követőbázisunkkal és lehet, hogy csöpögősen hangzik, de az emberek érzik, ha olyan alkotunk, ami a közjót szolgálja. Legyen ez segítség a lefogyásban, adománygyűjtés, vagy fák ültetése. Szeretnénk példát mutatni a többi ember és cégvezető számára.

Bálint: Jöjjön egy nehezebb kérdés. Most 80.000-en vagytok a Facebook csoportotokban. Mikorra lesz szerinted, hogy elérjétek a 100.000-et?

Szilvi: Remélem minél hamarabb! Jövőbeli terveink között szerepel, hogy ha Magyarországon valaki le szeretne fogyni, vagy életmódot szeretne váltani, akkor szeretnénk, hogy elsőként az Intenset jutna eszébe.

Bálint: Térjünk kicsit át technikai dolgokra. Ti egy bérelhető webáruházmotorral dolgoztok, ez pedig a Shoprenter. Mennyire vagytok elégedettek a Shoprenter működési modellével?

Szilvi: Nagyon jó a viszonyunk velük. Folyamatosan fejlesztenek, ami nekünk nagyon nagy előny. Mindig hozzuk az újabb és újabb ügyféligényeket számukra, ezeket mindig maximális figyelemmel próbálják teljesíteni.

Bálint: Ha egyetlen egy tippet adhatnál át követőinknek, jövendőbeli webshoptulajdonosoknak, mi lenne az?

Szilvi: Abszolút, ami a szívünkben rejlik. Mi egy család vagyunk a vásárlóinkkal, nem munkaként tekintünk rá. Ez egy hivatás. Továbbá számunkra nagyon fontos a megfelelő ügyfélszolgálat. Ilyenkor találkozik velünk először a vásárló, tehát ezt a pozíciót úgy kell működtetnünk, hogy a vásárló egy hatékony válasszal és még annál is többel zárja le a kérdését.

Bálint: Marketinggel kapcsolatosan, mi az a két tanács, amit adnál egy újonnan induló webáruháznak?

Szilvi: Először is az, hogy legyen egy hosszútávon kidolgozott digitális stratégia, ugyanis az eredményeket hosszútávon elemezzük. A másik pedig, hogy legyen házon belül egy olyan ember, aki ismeri a legújabb marketing technológiákat. Ezek nélkül az elindulás nagyon költségessé tud válni.

Reméljük sokatokat inspirálni fog az Intenset sztorija, hogy tényleg megéri időt fektetni a vásárlókkal való kapcsolatépítésbe. Köszönjük az Intensetnek, és Somlyai-Sipos Szilviának, hogy betekintést nyerhettünk egy jövedelmező webshop működésébe, és tippeket kaptunk arról, hogy milyen stratégiákkal, termékekkel és üzleti modellel érdemes neki indulni egy vállalkozás alapításának. Ahogy Szilvia is említette, a logisztika kiszervezése nekik már az elején hatalmas segítséget jelentett és hozzájárult ahhoz, hogy exponenciálisan tudjanak növekedni problémák nélkül. Ha te is szeretnéd elkerülni a logisztikával járó felesleges költségeket és időt szeretnél spórolni vállalkozásodnak, vedd fel velünk a kapcsolatot itt.

Ha tetszett az interjú, és szeretnél további tartalmakat olvasni tőlünk, kövess minket közösségi médián.