Ismerd meg a kelet-európai, Baltikum és Balkán térségi szállítmányozás szakértőjét

A Variola Trans Kft. -vel már két éve üzleti és baráti kapcsolatot is ápolunk, ugyanis megbízhatóak és magas színvonalú fuvarozási szolgáltatásokat nyújtanak a piacon. A Variola ügyvezetőjével, Müller Ádámmal beszélgettünk most arról, hogy mik a Variola legfontosabb szolgáltatásai, mivel sikerült elkülöníteni magukat a versenytársaktól a piacon és, hogy hogyan kapcsolódik a Variola szolgáltatása a fulfillment folyamathoz. A Variola továbbá fontosnak tartja a márkájuk építését és nem mindennapi marketing stratégiájukkal is megismerkedhetsz. Tanulj és fejlődj egy többéves logisztikai tapasztalattal rendelkező cég tippjei által.

97cfa3e3159117c22a6b11db8e7a5d00

 

Mikor és hogyan alakult a Variola Zrt.?

A vállalkozói karrierem 2010-ben, a főiskola után kezdődött. Ekkor még érződött a 2008-as gazdasági válság hatása, mások voltak a piaci viszonyok. Az egyik kollégánk egy nagy fuvarozási cégtől jött át hozzánk és elmesélte tapasztalatait a céggel kapcsolatban. Elmondta, hogy nem tetszett neki a multinacionális vállalati környezet és, hogy szerinte egy kisebb cég is ugyanígy meg tudná oldani a fuvarozási szolgáltatásokat, magasabb minőségben. Megtetszett az ötlete, és adtunk is neki egy számítógépet, valamint kezdeti tőkét, hogy kezdjen el fuvarozási ügyfeleket keresni. Egy évvel később már az egész cég a fuvarozási tevékenységre fókuszált, Dél-Budán saját irodát vásároltunk, mára pedig már 12 főre bővült cégünk, és továbbra is dinamikusan fejlődünk.

4f53f514eac4098fe95976e532151086

Mi a Variola missziója?

Kis cégként fontos volt elkülöníteni magunkat a nagy versenytársaktól, ezért a fő piacunk Kelet-Európa lett. Missziónk, hogy összekössünk a Visegrádi négyeket: Magyarországot, Csehországot, Lengyelországot és Szlovákiát. Továbbá, pedig a V4 országokat kötjük össze a balkáni államokkal és a Baltikummal.

Egy mondatban összefoglalva: a Balti-tengertől az Égei-tengerig összekötjük Európát a közúti szállítmányozás területén.

Melyek a legfontosabb szolgáltatásaitok?

Három csoportra tudom osztani a szolgáltatásainkat. Az első a pótos szerelvény, ami kifejezetten nagy mennyiségű áru szállítására alkalmas, akár 39 palettát is lehet fuvarozni egy ilyen kamionnal. Külföldre való szállításkor ez remek választás lehet, ugyanis így kiemelten kedvező áron lehet nagy mennyiségben termékeket szállítani.

A második fő szolgáltatásunk a hűtött szállítmányozás. Ezen a területen jellemzően fagylalt, hús, és egyéb romlandó áruk szállításával bíznak meg bennünket partnereink.

A harmadik szolgáltatásunk pedig a veszélyes rakományok szállítása. Ide tartozik minden ami gyúlékony, vagy tűzveszélyes termékeket jelent. Ügyfeleinkkel mindig előre tisztázzuk, hogy mi a veszélyes szállítmány, így ki tudjuk választani a megfelelő stratégiát a szállításra. Mindig a legnagyobb biztonságban szállítjuk az ilyen rakományokat.

Mely országokba szállítotok legfőképpen?

Jelenleg Lengyelország a legnagyobb piacunk, aztán jönnek a balkáni országok, Görögország és Bulgária. Végül pedig Olaszországba és a Balti államokba is jelentős mennyiségű árut szállítunk.

Milyen termékeket szállítotok?

Lengyelországba nagyon sokféle terméket szállítunk: autógumit, acélt hídépítkezésekhez, magyar görögdinnyét és az Ooops papírzsebkendőt is például mi szállítjuk Lengyelországba! Olaszországból Magyarországra leginkább csempét, szaniter árukat és bútorokat szállítunk. A koronavírus idején pedig 200.000 szájmaszkot szállítottunk Spanyolországba, Olaszországba és Portugáliába. Görögországból pedig jellemzően textilárut, cipőket és rágcsálni valót fuvarozunk.

Összességében az a tapasztalatunk, hogy az általuk kezelt termékek nagyon sokfélék lehetnek. Csak, hogy a fentieken kívül még pár példát említsek: szállítunk édességet, illatszereket, vegyiárut, mezőgazdasági anyagokat és bútorokat is.

Miben vagytok jobbak, mint a többi, szállítmányozással foglalkozó cég?

Azt tudom kiemelni, hogy mivel kis csapat vagyunk, ügyfeleink és megbízóink egyénileg vannak kezelve, és mindig előtértbe helyezzük, hogy minden igényüket kiszolgáljuk. Fiatalok vagyunk, nagyon rugalmasak, képesek vagyunk alkalmazkodni.

Hány alvállalkozó partneretek van és eddig hány km szállítást szerveztetek ti és hány megbízásotok volt?

Egyszer kiszámoltuk a pontos számokat, és jó kis eredmények jöttek ki.

  • 9865 palettát szállítottunk ki,
  • 42 568 000 km-t mentek a kamionjaink,
  • 3072 eszközt mozgattunk meg.

Általában 50 alvállalkozóval dolgozunk együtt, és az egyedi igényekhez igazodva 300-400 cégből tudunk válogatni ügyfeleinknek. Manapság már a logisztika ágazata is széttagolódott, van, akik a kamionflottát tartják fent, vannak raktárral rendelkező cégek és vannak a menedzsment cégek. Ez a jövő, a digitalizációval együtt.

Mióta dolgoztok együtt az iLogistic-kel és hogyan kerültetek kapcsolatba?

Bálinttal, az iLogistic ügyvezetőjével egy üzleti reggelin kerültem kapcsolatba 2018-ban és ő mesélt nekem a fulfillment világáról és értékeiről. Ekkor már megfogalmazódott bennem, hogy saját webshopot szeretnék és a termékötletem is meg volt, de még nem láttam át hogyan fogom megvalósítani. Bálint segítségével azóta elindítottam a környezetbarát tisztítószereket forgalmazó webshopomat, az Oxigen webshopot.

Eddig milyen együttműködéseitek voltak az iLogistic-kel?

Veletek stratégiai partnerek vagyunk és gyakran ajánljuk egymás szolgáltatásait ügyfeleinknek, ismerőseinknek. Ez kialakult köztünk, mivel megbízunk egymás szakértelmében és szolgáltatásában, így tudjuk az a megrendelő sosem fog csalódni. Mostanában a legnagyobb együttműködésünk az volt, amikor az iLogistic új ügyfelének, az Akadémiai Kiadónak szállítottuk a könyveit a raktárba.

Ezen kívül a magánéletben is csinálunk programokat, részt veszünk egymás céges rendezvényein, horgászunk együtt. Szerencsések vagyunk, hogy nem csak üzleti, hanem baráti a kapcsolatunk.

Miért szerettek velük dolgozni, mi a legjobb a közös munkában?

Hogy már az elejétől fogva megtaláltuk a közös nevezőt, hiszen mindketten fiatal, energikus vállalkozók vagyunk. Emberileg is megkedveltem az iLogistic munkatársait, nagyon jó velük dolgozni.

Üzletileg pedig elismerésem, hogy akármennyire gyorsan növekedik a cég, kontroll alatt tartják a vállalatot, tudatosan építik a céget és nem követnek el hibákat. Le a kalappal, előttük a jövő!

Milyen webshopoknak lehet érdekes a Variola szolgáltatása?

Azoknak tudunk értéket nyújtani, akik nagy térfogatú és/vagy súlyú termékeket árusítanak, például tisztítószer, könyvek, műszaki termékek, gépek.

Mi a Variola pontos szerepe egy termék eljuttatásában a vásárlóhoz (fulfillment process)?

Itt két pontot emelnék ki a fulfillment láncból. Elsőként, a gyártó és a fulfillment raktárak között mozgatjuk a termékeket. Másodszor pedig, ha külföldre is szállít a webshop akkor a hazai és a külföldi fulfillment raktárak között is szállítunk, például Lengyelországba sok ügyfelünknek.

Honlapotokon lehet olvasni arról, hogy a Variolának fontos a társadalmi szerepvállalás. Mik voltak a legutóbbi törekvéseitek és mit jelent a társadalmi szerepvállalás a Variola számára?

Számunkra nagyon fontos a környezettudatosság, védjük a hazai vizeket. A saját márkás öko tisztítószereink ezért teljes egészében natúr és környezetbarát alapanyagokat tartalmaznak.

Továbbá különösen szívünkön viseljük a gyerekek, árva gyerekek sorsát, több éve támogatjuk adományokkal az SOS Gyermekfalvak munkáját.

Legutóbbi törekvésünk pedig a koronavírushoz köthető. Április hónapban összesen 200.000 db maszkot szállítottunk Magyarország különböző pontjaira és külföldre.

Mesélj egy kicsit a YouTube csatornátokról és a Pótos Béla megoldja videókról. Mi volt itt a koncepció?

Mint tudjuk, a logisztika nem a világ legizgalmasabb témája, ezért nehéz róla izgalmas tartalmakat készíteni. Mi humorral álltunk hozzá ehhez, és valami újdonságot szerettünk volna nyújtani, amit még senki nem csinált a versenytársak közül. Elmentünk ’trash’ vonalba, és kitaláltuk Pótos Béla karakterét, aki egy ízig vérig 90-es évekbeli logisztikus. Ezt állítottuk szembe a 21. század logisztikusával. Videóinkban pedig Növényi Norbertet kértük fel a szerepre!

Marketing stratégiánk célja az, hogy kitűnjünk és reakciókat váltsunk ki az emberekből, legyen az pozitív vagy negatív. Nálunk nem fogsz találni olyan image videót, ahol kék és fehér kamionok mennek jobbra balra!

Mik a terveitek a jövőre nézve? A YouTube csatornával és közösségi média jelenléttel?

A YouTube csatornánkra szeretnénk több, hasonló tartalmat gyártani és kibővíteni a tartalmainkat edukációs videókkal, tippekkel a logisztikáról. Követőtábort szeretnénk építeni Facebookon, hiszünk a közösségi média erejében.

Az idei évre rengeteg fejlesztés volt betervezve, például az értékesítési osztályunk kibővítése és egy szebb, reprezentatívabb irodába való költözés, valamint új szoftverek bevezetése. Ezek most késnek a vírushelyzet miatt, de nagy terveink vannak a hosszútávú jövőre nézve. Szeretnénk egy könnyűszerkezetes raktárat építeni és egy Cross-Dock raktárat is felhúzni a jövőben.

Köszönjük az értékes és érdekes válaszokat a Variola Zrt.nek és Müller Ádám, ügyvezetőnek. Ha további kérdésed van a logisztikával vagy a fulfillment tevékenyégek kiszervezésével kapcsolatban, lépj kapcsolatba velünk, mi átvesszük tőled termékeid raktározását, csomagolását és szállítását, mindezt kedvezményes áron.