Okos árképzés: Így függ össze a logisztikai költség és az árazás!
Okos árképzés: Így függ össze a logisztikai költség és az árazás! Az okos árképzés egy kereskedelmi cég esetében a siker egyik legfontosabb kritériuma. A profit érdekében az árazásnál számos tényezőt figyelembe kell venni – többek között a logisztikai költséget is. De vajon miért játszik kulcsszerepet az árazásban a logisztika, és milyen automatizált árazási rendszer segíthet […]

Okos árképzés: Így függ össze a logisztikai költség és az árazás!
Az okos árképzés egy kereskedelmi cég esetében a siker egyik legfontosabb kritériuma. A profit érdekében az árazásnál számos tényezőt figyelembe kell venni – többek között a logisztikai költséget is.
De vajon miért játszik kulcsszerepet az árazásban a logisztika, és milyen automatizált árazási rendszer segíthet neked abban, hogy a lehető legjobb árazási döntéseket hozd meg?
Fókuszban az árstratégia
A logisztikai költségekre is hatással van többek között az infláció, az emelkedő üzemanyag árak. Webáruházak életében komoly költséget jelent a beérkező áruk és a kimenő csomagok szállítási költségei. Ezek növekedésével a legtöbb esetben a termékek árstratégiáján is változtatni kell. Kiszállítási árak és a termékek árának növelésében meg kell találni a megfelelő egyensúlyt.
Kihagyhatatlan lépés
Amikor tehát egy vállalkozás a kiszállítás díjairól, termékei áráról hoz döntéseket, a fogyasztói és piaci igényeket is figyelembe kell vennie, illetve kalkulálnia kell a felmerülő egyéb logisztikai költségekkel is. (pl. raktározás, munkaerő, csomagolóanyagok)
Célszerű tehát megállapítani egy olyan optimális árat, szintet, ami a kereskedőnek és a vevőnek is megfelelő lehet.
Logisztikai költségeid hatékony csökkentésére megoldás lehet a fulfillment, de tudunk megoldást arra az esetre is, mikor a termékeid árazásában szeretnél biztosra menni.
Automatizált árazási segítség a PriceKit-től
Az optimális ár meghatározásában segíthet téged partnerünk, a magyar fejlesztésű PriceKit. Egy olyan szoftveres árazás támogató megoldásról van szó, amely az árazás idő- és költségigényes feladatának jelentős hányadát leveszi a kereskedő válláról.
A PriceKittel könnyebben átláthatod a teljes piacot és pontosabb, gyorsabb árazási döntéseket hozhatsz.
- Automatizáltan gyűjti az adatokat a konkurencia árairól, valamint készleteiről.
- Akár termék szinten is lehetőséged van különböző árpozíciókat meghatározni a PriceKittel, amit számos webshop rendszerrel azonnal összekapcsolhatsz.
- Olyan alternatív kategóriákat vagy termékeket is felkutat neked, amelyek esetleg elkerülték a figyelmedet, vagy amiket szinte lehetetlen lett volna megtalálni a versenytársak ajánlatainak útvesztőjében.
Ne hagyj profitot a piacon, ismerd meg részletesen a PriceKitet és az automatizált árazás előnyeit.