< Főoldal | Blog | Átlépnéd a határokat webshopoddal? Irány Szlovákia! 1. rész

Az e-kereskedelem az egyik legjobban jövedelmező vállalkozási ötlet volt már 2021-ben is. Az egész világon folyamatosan nő a webáruházak száma. A mai világban már elképzelhetetlen, hogy ne létezzünk az interneten, ha valamit el akarunk adni. A korona vírus hatására ez a folyamat még fokozatosabban nő. A föld lakosságának több mint a negyede, közel 2,5 milliárd ember vásárolt már valamit az interneten. Magyarországon 5,4 millió ember, ami a felnőtt internetezők 91%-a, mindez összegben több mint 625 milliárd forintot jelent. Ezek a számok nem is annyira meglepőek, hiszen már azok az emberek is interneten keresztül vásárolnak, akik ezt korábban soha nem tették. Gondoljunk csak az élelmiszerekre, hiszen a lezárások miatt már egyre többen az élelmiszert is online rendelték meg maguknak. Az emberek mindennapjainak részévé vált a kényelmes, bárhonnan végezhető online vásárlás. Ebből adódóan elkerülhetetlenné válik, hogy kereskedőként ne legyél jelen az interneten, ne használd ki az online világ adta lehetőségeket, és ezzel a határok nélküli kereskedelmet.

Az élelmiszerek mindenki számára létszükséget jelentenek, de mégis a legnépszerűbb webáruházak a hagyományos, mindent áruló és az elektronikai cikkeket forgalmazó webshopok. Mindennek ellenére a hazai piacon is szinte, minden nagyobb élelmiszerlánc is biztosít online rendelési és házhozszállítási lehetőséget folyamatosan növekvő forgalommal. Google statisztikák alapján a top 5 legkeresettebb termékkör a hazai és nemzetközi piacon is az elektronika, autó és motor, játék, ruházat, lakberendezés.

Az online kereskedelem növekedése folyamatosan emelkedő rendelésszámokat jelent a webáruházaknak, így elkerülhetetlenné válik, hogy minden lehetséges módon gyorsítsák a teljesítések folyamatát. Rendelések leadásának, számlázásnak, csomagolásnak és kiszállításnak is fokozatosan fejlődnie kell, hogy minél kevesebb időbe és energiába teljen egy-egy megrendelő kiszolgálása. Ezeknek a folyamatoknak a gyorsítására, automatizálására szerencsére egyre több lehetőség adódik. Gondolj például a fizetések gyorsítására szolgáló online lehetőségekre, az összekapcsolt számlázó programokra vagy a fulfillment megoldásra, melynek köszönhetően a raktározás, rendeléskezelés és csomagfeladás problémáját teljes mértékben megoldják helyetted.

A fokozatosan növekvő rendelésszámoknak köszönhetően belföldi rendelésből származó számok meghaladják a 43 milliót, míg külföldről való rendelésnél pedig a 17 milliót. Ez a növekedés természetesen hazánk környező országaira is fokozottan igaz, ezért kezdtünk el foglalkozni a külföldre való értékesítés gondolatával. Továbbiakban szeretnénk bemutatni nektek a külföldre való internetes értékesítés lehetőségeit és azt, hogy miért érdemes elgondolkodnod a külföld felé való nyitáson.

Biztos Te magad is elgondolkoztál már rajta, hogy mennyire érné meg esetlegesen külföldre is értékesíteni termékeidet, milyen lehetőségeid vannak és ezeknek mik az anyagi vonzatai. Külföldre való értékesítés esetén számos kérdés felmerül, mint adózás, számlázás, szállítás és persze maga az idegen nyelv kérdése, hogy milyen lehetőségek és feltételek mellett van lehetőség külföldi piacra való értékesítésre. Az alábbi cikkünkben igyekszünk összefoglalni a különböző lehetőségeket, feltételeket és azt, hogy minimális idő befektetése mellett milyen lehetőségeid vannak a külföldön való terjeszkedésre.

 

Magyarországi cég webshopos értékesítése külföldre

 

Külföldre való online értékesítés esetén első körben nézzük magát a webshop kérdését. Magyarországi webáruházzal rendelkező cég esetén az első, ami eszünkbe kell, hogy jusson, hogy azon ország lakói, akik felé szeretnénk értékesíteni, milyen formában fogják tudni értelmezni a webáruházunkat. Az internet és a különböző programok fejlődésével ma már szinte minden nyelvű weboldalt egy kattintással lefordíthatunk a saját nyelvünkre a böngészőnkbe épített fordító program segítségével. Persze külföldre való nyitásunk alkalmával ez a lehetőség nem lehet végleges megoldás. A webáruházunknak alkalmasnak kell lennie arra, hogy megfelelő fordítással a célországunk lakói tökéletesen megértsék a rajta lévő tartalmakat. Próbálunk a továbbiakban összefoglalni minden lehetőséget, mely felmerülhet webáruházak külföldre való nyitásával kapcsolatban.

Webáruház tekintetében három lehetőséged adódik a külföldre való értékesítéssel kapcsolatban:

  1. külföldi szállítási opció beépítése az eredeti oldalba
  2. választható nyelvek
  3. külön webáruház az adott ország nyelvével

 

Magyar webshop külföldi szállítási opcióval

Ez a leggyorsabb és legkézenfekvőbb megoldás. Ebben az esetben a weboldalad marad az eredeti verziójában, de a szállítási lehetőségek között kiemeled, hogy külföldi országokba is vállaljátok a csomagok feladását. Itt ajánlott, hogy a webáruházad főoldalán emeld ki, hogy melyik országokba szállítasz és esetlegesen az oda való szállításnak mi az ingyenes értékhatára. Ezzel is ösztönözve a külföldi/külföldre vásárlókat arra, hogy magasabb kosárértéket érjenek el. Ez a megoldás többségében a külföldön élő magyarok körében, vagy a szomszédos országokban lakó magyar nyelvet is beszélő vásárlók számára lehet jó megoldás. Semmi extra fejlesztési költséggel nem jár, hiszen csak egy plusz szállítási módot kell beépítened webáruházadba. Illetve egyeztetned a futárszolgálatoddal vagy fulfillment szolgáltatóddal az adott országba való szállítási feltételeket. (iLogistic fulillment szolgáltatóként vállalja külföldi országokba is a csomagfeladás teljes körű kezelését.)

 

Többnyelvű webáruházak, választható nyelv opcióval

Webáruházak több nyelven való megjelenítésének egyik opciója az oldalon belül feltüntetett nyelv választási lehetőség. Ennek eléréséhez az eredeti oldalon, általában a jobb felső sarokban lehet kiválasztani a kívánt nyelvet. A nyelv kiválasztása után legjobb esetben a teljes weboldalt kapjuk vissza, ahol minden tartalmat a választott nyelven látunk. Ennek ellenére sajnos több alkalommal futhatunk bele olyan megoldásokba, melyeknél különböző okok miatt az adott oldal fordítása részlegesen lett végrehajtva vagy hiányos.

  • kiválasztást követően nem történik semmi
  • kiválasztást követően egy feltöltés alatt ablak ugrik fel
  • az oldal tartalma csak részlegesen van lefordítva
  • nyelvválasztás követően egy külön, adott nyelvre lefordított összefoglaló oldalra jutunk

Mikor webshop többnyelvűségről beszélünk, akkor azt ajánljuk, hogy minden tartalmat fordíttassunk le egy hozzáértő szakemberrel. Fontos kiemelni, hogy a fordítást semmiféleképpen ne fordítóprogram segítségével végezd! Minden tartalom pedig nem csak azt jelenti, hogy a termékek neveit, leírásait kell lefordítani, hanem valóban minden tartalmat, mint például ÁSZF, adatvédelmi szabályzat, menüpontok, kategóriák, termékképekhez tartozó leírások és egyéb marketing tartalmak.

Rengeteg előnnyel jár egy webáruház többnyelvűsége, de nem elhanyagolható a hátránya sem, mert sok munkával és költséggel jár a megfelelő fordítás és az adott nyelvű SEO tartalmak megalkotása.  Webáruház motorokból az Opencart, a Magento, a Prestashop alapjaiban is tud több nyelvet kezelni, ehhez csak a megfelelő nyelvi fájlt kell telepíteni. Míg a WooCommerce a Virtuemart már külön nyelvi módosításokat vesz igénybe, így amit egy könnyed rendszerrel összerakattunk magunknak azt sajnos fizetős megoldásokkal kell tovább bővítenünk, ha többnyelvű webáruházat szeretnénk. Bérelhető webáruházak eseténben is csak a rendszerszintű nyelvi szövegek konvertálódnak át az adott nyelvre, így a webáruház tulajdonosok által feltöltött egyéb szövegek, mint például a terméknév, kategóriák, menüpontok és az egyéb szöveges tartalmak fordítását magunknak kell megoldanunk. Fontos előny, hogy ezen lehetőségeknél a válaszható nyelvek köre folyamatosan bővül.

 

Új weboldal létrehozása az adott nyelven

Új weboldal létrehozása az adott ország nyelvére, igényeire specializálódva. Jelen esetben a már meglévő oldalad mintájára az adott ország nyelvén és illeszkedő domain nevével indítasz egy teljesen új webáruházat. Meglévő termékek esetében két lehetőség is fel szokott merülni, egyik opció, hogy minden termékedet rendelhetővé teszed, másik pedig, hogy korlátozottan csak az adott ország számára piacképes terméket teszed rendelhetővé. Miért előnyös, ha weboldalunk teljesen az adott ország igényeire lesz kialakítva? A legfontosabb kiemelendő talán a bizalom. Az adott országhoz köthető domain név és az adott nyelven olvasható pontos, teljes tartalom bizalmat ébreszt a vásárlókban.

 

Piackutatás

 

Amennyiben már végig gondoltad a webáruházas lehetőségeidet érdemes egy kis piackutatást végezned (vagy esetlegesen végeztetned egy profi céggel). Maga a piackutatás egy nagyon fontos, nem elhanyagolható folyamat, függetlenül attól, hogy most hazai vagy nemzetközi piacokon szeretnénk értékesíteni. Cikkünkben elsősorban már meglévő termékkörrel rendelkező cégekre támaszkodunk, így a piackutatás azon részére igyekszünk kitérni, ahol a meglévő cégünkkel, termékkörünkkel külföldi piacra való nyitással kapcsolatban tervezzük a piackutatást. Természetesen ki kell emelnünk, hogy komolyabb piackutatások készítésére már számos céget találhatunk, akik az adott országra vonatkozóan komplex elemzéseket és kimatatásokat készítenek. Most azt a verziót szeretnénk bemutatni nektek, hogy különböző ingyenes eszközök segítségével milyen elemzéseket tudtok magatoknak is elvégezni.

Külföldi országok felé nyitás estében a legnagyobb motivációt az anyagiakon kívül a kíváncsiság, érdeklődés és annak a ténye adja, hogy az adott termékkörben tevékenykedő konkurensünk is nyitott már az adott ország felé. Első körben érdemes a környező országokban gondolkoznunk, hiszen közelségük miatt szállítási árak tekintetében is kedvezőbbek lehetnek. Környező országokban is rohamosan növekszik az elektronikus kereskedelem, folyamatosan növekszik az igény, hogy minél szélesebb termékkör legyen elérhető online formában is. Érdemes kihasználnunk ezeket a lehetőségeket és az esetlegesen itthon is jól eladható termékeinket próbára tenni a külföldi piacokon. Nézzük, hogy alakul az elektronikus kereskedelem a szomszédos országainkban.

 

 

Környező országok elektronikus kereskedelme

Magyar webáruházak számára a legígéretesebb célországok a Közép- és Kelet-Európa régió országai, mint: Szlovákia, Románia, Csehország, Horvátország vagy Lengyelország. Amikor országot keresel a terjeszkedéshez, akkor a piackutatás alkalmával érdemes azt is megvizsgálnod, hogy az adott ország hány fő potenciális vásárlóval rendelkezik. Különböző statisztikákért, vásárlói érték felméréséért érdemes ellátogatni a különböző országok statisztikai hivatalának oldalára, ahonnan sok fontos ingyenes információt megtudhatunk. Ezekhez az oldalakhoz elérést találhatsz IDE kattintva.

A továbbiakban felsorolt országok közül szeretnénk kiemelni Szlovákiát, mellyel cikkünk folytatásában részletesebben is foglalkozunk.

 

  • Románia internetes kereskedelme

Románia webes kereskedelme egyre növekvő tendenciát mutat. Az utóbbi időszakban ez a növekedés meghaladta a 40%-ot. EU legdinamikusabban fejlődő piaccal rendelkező országai közé sorolható, de mindennek ellenére még mindig az alacsony kereskedelemmel rendelkező országokhoz tartozik. 17 milliót meghaladó internet hozzáféréssel rendelkező lakosszámmal rendelkezik, melyek 44%-a havonta egyszer vásárol online. Összességében érdemes elgondolkozni a Románia felé való nyitáson is, már a közelsége és a kevesebb konkurencia miatt is.

 

  • Csehország internetes kereskedelme

Csehországot az elektronikus kereskedelem sikertörténeteként emlegetik évek óta a közép- és kelet európai régióban. Az ott található webáruházak száma folyamatosan nő, a kiskereskedelmük mintegy 10%-át biztosítva. Hozzávetőlegesen 40 ezer webáruházzal rendelkezik, így Európában náluk a legmagasabb az egy főre jutó webáruházak száma. Ezekből kifolyólag a helyi webshopok egyre jobban igyekeznek nyitni a külföldi piacok felé is. Csehországban nagy a kereslet a webáruházakra, de a számok alapján elég sok konkurenssel számolhatunk. A cseh piacra olyan termékkel érdemes nyitni, ami esetlegesen egyedi vagy kiemelkedik valamiben a többi náluk már kapható termék közül.

 

  • Horvátország internetes kereskedelme

A horvátországi elektronikus kereskedelem is növekszik, náluk ez a szám közel 20%-ot mutat. A folyamatos növekedésnek köszönhetően a teljes kiskeredelmi bevételek 6%-át teszi ki az elektornikus kereskedelem. 5 ezer webáruház áll a 4 millió potenciális horvát vásárló rendelkezésére. A hollandiai E-commerce Foundation kutatása szerint a felhasználók akár 45%-a, rendszeresen vásárol más országok webáruházából.

 

  • Lengyelország internetes kereskedelme

Lengyelország elektronikus kereskedelme nem mutat akkora mértékű növekedést, mint a korábbi országok, de 15%-os növekedésével is közel 24 ezer webáruházzal rendelkezik. Érdemes elgondolkozni a feléjük való nyitáson, mert 38,6 millió lakossal rendelkezik, akik 77%-nak van internet kapcsolata, így potenciális vevőkké is válhatnak.

 

Íme egy összefoglaló táblázat a környező országokról számok tekintetében:

Románia Csehország Horvátország Lengyelország Szlovákia
Lakosság száma 20 millió 11 millió 4 millió 38 millió 5,5 millió
Webáruházak száma 15000 46000 3000 4200 13000
E-kereskedelem növekedése 30% 15% 30% 25% 17%
Online vásárlások aránya 4,7% 12% 8% 10% 6,70%
ÁFA mértéke 19% 21% 25% 23% 20%
Forgalom 1 bn Ft 2 bn Ft 195 mld Ft 4 bn Ft 708 mld Ft

 

Piackutatás alkalmával érdemes felmérnünk a lakosságra vonatkozóan a következőket:

  • az adott ország lakosságának a számát
  • potenciális vevőkörünkbe eső lakosságának a számát
  • esetlegesen az átlag kereset magasságát

Ennek megfelelően persze kézenfekvő lehetne a „gazdagabb” európai országok felé való nyitás is, de sajnos ott olyan telítettséget mutat a piac, hogy nagyobb pénzbefektetésre lehet szükség, mint az előbb említett országok esetében.

 

Google a piackutatásban

 

Amennyiben már eldöntöttük melyik országot szeretnénk megcélozni, folytathatjuk a piackutatást. Google kereső segítségével sok hasznos információt le tudunk szűrni a keresett termékekkel, konkurensekkel kapcsolatban. Vegyünk egy konkrét terméket, aminek a nevére rákeresünk google-ben. Így hazai viszonylatban is fel tudjuk mérni mely cégek forgalmazzák az adott terméket. Ezek között is keresve meg tudjuk nézni, hogy az adott terméket mely hazai konkurensünk forgalmazza külföldi szállítással.

A termék nevét az adott ország nyelvére lefordítva is indítsunk egy keresést. (Célszerű inkognitó módra válatnunk.) Ennek eredményében már fontosabb információkat is fel tudunk jegyezni magunknak, pl: külföldi konkurenseket, az adott termék árát a konkurenciánál, hasonló termékeket a konkurencia kínálatában, illetve, ami még szintén fontos, hogy az adott keresési szóra futnak-e fizetett google hirdetések. Érdemes egy jegyzetet készítenünk a felkutatott szavak alapján kapott eredményekből és weboldal címekből, melyeket a későbbi kutatásaink során is fel tudunk használni. A feljegyzett árak alapján érdemes azt is felmérnünk, hogy mi tudjuk-e biztosítani azokat vagy esetlegesen kedvezőbb árakat, versenyképesek lehetünk-e a mi árainkkal az adott piacon. Érdemes kigyűjteni még a különböző akciókat és csatolható termékeket is az adott konkurensek oldaláról. Ezekre miért is lenne szükség? Mert ezek által következtetéseket vonhatsz le az adott ország fogyasztói igényeiből is.

Fontos! Amennyiben megtaláltuk a megfelelő konkurenseket, akkor az oldalaikon nézzük meg a lehetséges fizetési és szállítási módokat, mert feltételezhetően ők tudják, hogy a vásárlóiknak az adott országban mire van a legnagyobb igényük. Hasznos információ lesz számodra a későbbiekben, ha tudod milyen fizetési és szállítási módok azok, amikkel foglalkoznod kellene.

 

Ingyenes eszközök piackutatásra

 

Több ingyenes eszköz áll rendelkezésre a google keresőjén kívül, melynek segítségével kicsit átfogóbb képet kaphatsz az adott piaccal kapcsolatban. Nézzük a legfontosabbakat, melyek segítségével különböző statisztikákat, kimutatásokat kaphatsz ingyenesen.

 

  • Similarweb.com

Egy olyan weboldal, ahol különböző adatokat, statisztikákat nyerhetünk ki, melyek segítségével elemezhetünk különböző weboldalakat. A korábban elvégzett keresés alkalmával készített táblázatodra van csak szükség. A különböző konkurensek weboldalainak elemzéseit végezheted el az oldal segítségével. Különböző rangsorolási és látogatási számok mellett megtudhatod azt is, hogy az adott webáruház milyen felületeken mennyire eredményes. Ennek megfelelően láthatod, hogy a látogatóit organikus vagy fizetett tartalmak alapján milyen arányban kapja, illetve social és email marketing területen mennyire erős. Ami talán a legértékesebb az egész statisztikában az pedig a kulcsszavak kimutatása. Megnézheted mely fizetett és organikus kulcsszavakra hozza találatként az adott webshopot a kereső.

 

  • Facebook hirdetéstár

A különböző közösségi média felületek is egyre nagyobb szerepet kapnak egy webáruház életében. Ennek a kielemzéséhez az egyik megfelelő eszköz a Facebook hirdetéstár. Ennek a használatához szükséged lesz az adott webáruház facebook oldalának nevére. Miután ezt megtudtad már rá is tudsz keresni az alábbi link  megnyitásával az adott webáruház saját felületére. A facebook hirdetéstárnak köszönhetően megnézheted, hogy milyen hirdetéseket futtatnak éppen, mióta van ez folyamatban és ezek mely social felületeken jelennek meg. Az is kiderül, hogy általánosságban hirdeti magát, akciókat emel ki, vagy csak speciálisan egy adott termékre építi a megjelenését. Hasznos eszköz, mely segítségével sok használható információra szert tehetsz.

 

  • Aliexpress.com

Igen, jól olvastad, aliexpressz, mint piackutatási eszköz. Aliexpress-re való kereskedelmi regisztrációt követően kapsz egy komplett felületet, mely segítségével számos adatot érhetsz el. Belépést követően különböző statisztikákat, adatokat érhetsz el a különböző termékkategóriák adataiból, mely országban mely termékkörök a legnépszerűbbek, régiós fogyások, termékkategória riportok. Ebből kifolyólag számos adatot érhettek el, melyet kielemezve pontosabb képet kaphattok az adott ország eladásiból.

 

  • Google Trends

Google keresési trendeket mutató eszköze. Keresési eredményeket, statisztikákat nézhetsz meg az adott termékkel, kulcsszakkal kapcsolatban országok szintéjére lebontva.

 

  • Google Keyword tools

Egy újabb google eszköz, az adwords felületén belül elérhető kulcsszótervező. Ads felületére belépve az eszközök és beállítások menüpont alatt elérhető a kulcsszótervező, melyen belül keresési mennyiségeket és előrejelzéseket is meg tudsz tekinteni. A különböző hirdetendő kulcsszavak statisztikái, költési értékei alapján tudsz különböző elemzéseket készíteni. Ezt természetesen magyar nyelven is tudjuk használni saját oldalunkra való hirdetési lehetőségek elemzésére. A korábbi elemzésekkor használt adott nyelven kikeresett kulcsszavas listádat is tökéletesen tudod most használni. Az eszközbe begépelve elemezhetjük az eredményeket, az adott szavak, kifejezések értékét, hányan keresnek rá, mennyibe kerülne az adott kulcsszóra való hirdetés. Minél drágább egy adott kulcsszó annál nagyobb az értéke, annál többen keresnek, hirdetnek rá. A kulcsszótervezőn belül lehetőséged van kulcsszóötletek kérésére és a keresési mennyiség, előrejelzések megtekintésére. Ez már azért időigényesebb folyamat, de hasznos következtetéseket vonhatsz le az elemzés befejeztével.

 

  • Közösségi média felületek

A mai világban nem elhanyagolható tény a közösségi média felületek ereje. Különböző csoportok, oldalak léteznek, ami alapján szintén megtudhattok sok hasznos információt. Érdemes az adott nyelven keresgetni a facebookon, instagramon és megnézni a feljövő találatokat. A korábban kigyűjtött adott országra vonatkozó konkurenseid közösségi oldalait is érdemes megtekintened, megvizsgálni a posztokat, azok gyakoriságát, témáját és népszerűségét.

 

Folytatjuk…

 

Forrás: sikermania.hu, netfort.hu, grentmedia.hu, shoprenter.hu, billingo.hu, europa.eu, adokamara.hu, ecommerce.hu, mufis.sk, vallakozasszlovakiaban.hu, kosarertek.hu, blog.edesk.com, expandeco.hu, unas.hu, everigo.hu, gls-group.eu, posta.hu, sprinter.hu, dpd.com, expresszone.hu

< Főoldal | Blog | Újabb webshopokhoz köthető jogszabályváltozás

2022-es év újabb webshopjogi változásokkal indult. Január elsején hatályba lépett a fogyasztó és a vállalkozás közötti, áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatásra és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet.

Néhány pontban összefoglaljuk nektek a részleteket:

  • A terméknek rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott összes tartozékkal, használati útmutatóval (üzembe helyezésre vonatkozó utasításokat, szükséges telepítési utasítást, valamint ügyfélszolgálati támogatást)
  • A korábbi 6 hónapos vélelmi időt megemeli a rendelet 1 évre. Ez azt jelenti, hogy ezalatt az egy év alatt a vállalkozás csak akkor tagadhatja meg szavatossági kötelezettségét, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítést követő ok miatt következett be. Ebből kifolyólag a fogyasztónak 1 évig semmit sem kell bizonyítania.
  • Saját költségére kell biztosítani a kicserélt áru visszavételét.
  • Életbe lépett a gyártói jótállás fogalma is. Amennyiben a gyártó meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti az áru hibájának javítását vagy az áru cseréjét a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.

Mindezek mellett 2022. május 28-án érkezik a következő jogszabályváltozás, amikor módosul majd, a fogyasztók felé fennálló tájékoztatási kötelezettséget meghatározó 45/2014. (II.26.) kormányrendelet.

< Főoldal | Blog | Elkészült legújabb integrációnk - UNAS

Raktárkezelő rendszerünk folyamatos fejlesztéseken megy keresztül, hogy minden partnerünk vagy leendő partnerünk újabb és újabb igényeinek megfeleljen. Fejlesztéseink során elkészült a legújabb integrációnk, így már nem csak WooCommerce vagy Shoprenter webshopokkkal köthető össze közvetlenül rendszerünk, hanem UNAS webáruházakkal is.


A két rendszer integrációja nagyon egyszerű, pár kattintással elvégezhető, melyhez részletes leírást IDE kattintva érhettek el.

A rendszer összekötésével könnyedén átadhatod a raktározást, csomagolást, kiszállítást, a teljes logisztikai folyamatot, így jobban koncentrálhatsz forgalmad növelésére.

Az iLogistic Alkalmazás főbb jellemzői:

  • Egyszerű és gyors összekapcsolás
  • Felhasználóbarát kezelhető felület
  • Automatikus adatkommunikáció és frissítés
  • 24 órás online elérés
  • Készletkezelés
  • Rendeléskezelés
  • Státuszkövetés
  • Lejárati dátum kezelés
  • Szériaszám kezelés
  • Csomagtermék kezelés

UNAS integráció élesítésével most minden új partnerünknek, aki 2022.04.30-ig összeköti webáruházát a rendszerünkkel 10% extra kedvezményt adunk a csomagok összekészítésének a díjából. Kalkulálj árat és az UNAS kód megadásával aktiváld kedvezményedet vagy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

 

Kedvezmény érvényesítésének menete:

Árkalkulátor oldalunkra kattintva add meg a szükséges adatokat a csúszkák segítségével, majd a kód megadása mezőbe kattintva írd be, hogy UNAS.

A mezőn kívülre kattintva az oldal tetején leolvashatod a számodra kalkulált árakat. A szállítási árak eléréséhez, a megfelelő gombra kattintás után add meg adataidat és e-mailben azonnal kiküldjük neked személyre szabott árajánlatunkat.

< Főoldal | Blog | Teendők Black Friday akció indítása előtt - Tippek webáruházaknak

November a különböző akciós kampányok időszaka, ilyenkor a legtöbb webáruház és üzlet is számos kedvező ajánlattal igyekszik magához csábítani a vásárlókat. A legkiemelkedőbb nemzetközi akció ebben az időszakban a Black Friday, amit hazánkban is izgatottan várnak a vásárlók. Fulfillment szolgáltatóként látjuk partnereink rendelésszámának növekedéséből is, hogy ilyenkor megsokszorozódik a vásárlási kedv és sokkal nyitottabbak az emberek a kedvező ajánlatokra, új termékekre. Ezért ezt az időszakot érdemes minden webáruház tulajdonosnak is minél aktívabban kihasználni. Cikkünkben szeretnénk felhívni a figyelmeteket néhány fontos teendőre, amit érdemes végrehajtanod annak érdekében, hogy sikeres kampánnyal, maximalizált bevétellel zárd ezt az időszakot.

Mi az a Black Friday?
black_friday_ilogistic_fulfillment

Az emberek számára ez a kifejezés egyet jelent azzal, hogy szinte minden üzletben és webáruházban kedvezményesen lehet vásárolni. Viszont azt, hogy honnan és miért indult, azt már sokan nem tudják. A Black Friday Amerikában indult 1966-ban és a hálaadás utáni pénteket jelöli. A hálaadás utáni péntek a karácsonyi ajándékok vásárlásának kezdete, amely alkalommal megnövekszik a forgalom az utakon, ezzel dugókat és közlekedési fennakadásokat okozva. Ennek a káosznak az elnevezésére kezdték el használni a black friday nevet Amerikában és csak a későbbiekben vált kereskedelmi kifejezéssé. Hazánkban 2014-től tartanak a cégek ilyen jellegű akciókat, amit az év egyik legforgalmasabb napjaként tartanak számon. Black Friday idén november 26-ra esik.

Amennyiben te is tervezed, hogy ezen a napon akciókat tartasz, akkor valószínűleg már meg is tervezted az egész időszakra vonatkozó kommunikációdat, az ehhez köthető hirdetési kampányaidat. De akad ezeken kívül is pár fontos teendő, amit elvégezve bebiztosíthatod akciód sikerességét.

 

Vásárlók tájékoztatása

Egyik legfontosabb teendő, hogy minden lehetséges ingyenes és fizetős csatornádon keresztül tájékoztasd aktuális és korábbi vásárlóidat, látogatóidat, hogy akcióval készülsz. Ezt érdemes az októberi, de legkésőbb a novemberi kezdő kommunikációdba beütemezned. Milyen ingyenes csatornák állhatnak rendelkezésedre:

  • közösségi média felületek (akciós kampányról grafikai anyag megjelenítés)
  • hírlevél kiküldése (korábbi vásárlói adatbázis alapján)
  • weboldalad főoldalán, aloldalain kiemelés (képi anyag kiemelése)
  • rendelés lezárást követő köszönő oldalba beleépíteni a grafikai anyagot vagy esetleges kuponkódot
  • rendelésed visszaigazoló levelébe beépíteni az akciós anyagokat

A vásárlóid tájékoztatásával kapcsolatban fontos, hogy ne áruld el a teljes akciód tartalmát, tartsd a vásárlóidat izgalomban, hogy még jobban fokozd az érdeklődésüket.

 

Vásárlói igényeknek való megfelelés

Vásárlási folyamat egyszerűsítése: Lehetőségeidhez mérten egyszerűsítsd a rendelések menetét, gyorsítsd a vásárlási folyamatokat. Vezess be regisztráció nélküli rendelési lehetőséget, facebook vagy gmail fiókkal való belépést.

Fizetési lehetőségek kibővítése: Törekedj arra, hogy webáruházadban minden fizetési mód elérhető, gyorsan alkalmazható legyen. Online bankkártyás fizetés esetén olyan szolgáltatót válassz, ami ismert és közkedvelt, hogy a vásárlóid bizalmát növeld. Érdemes a bankkártyás fizetési mód megnevezésénél is megjelenítened, hogy mely szolgáltatáson keresztül van lehetőségük online fizetésre.

Szállítási módok: Alkalmazz minden lehetséges szállítási módot és azok árazásában tegyél különbséget, hogy a vásárló kiválaszthassa, akár ár alapján is a számára legmegfelelőbbet. Magyarországon elérhető szállítási módok a házhozszállítás, a csomagautomatás átvétel, a csomagpontos átvétel és a legújabb trend pedig az aznapi csomagpontos átvétel.

 

Logisztikai folyamatok

Logisztikai folyamatok része a megfelelő készletezés, amelyre kiemelt akciók előtt érdemes még fokozottabban odafigyelned. Amennyiben saját magad végzed a termékeid csomagolását, mindenképp készülj fel extra csomagolóanyaggal, ügyelj rá, hogy legyen elég munkaerő a megnövekedett számú csomagok összekészítéséhez. Abban az esetben, ha fulfillment partnerrel, mint például az iLogistic, intézteted a logisztikádat, akkor erre a lépésre sem kell figyelmet fordítanod, hiszen a fulfillment szolgáltató intézi helyetted a csomagolást, csomagolóanyag beszerzést és a csomagfeladást is.

Nagyon fontos a vásárlók megfelelő tájékoztatása. Termékoldalaidon legyen kielégítő és megfelelő mennyiségű információ a készletekkel kapcsolatban. Semmiképp ne ígérd túl magad, ha tudod, hogy a megnövekedett rendelésszámokat nem fogjátok tudni teljesíteni a megadott időn belül. Hívd fel vásárlóid figyelmét, hogy ezen időszak alatt nem tartható a vállalt szállítási határidő. Mindemellett nagyon fontos az ügyfélszolgálat elérhetősége, a beérkező kérések minél hamarabb való megválaszolása. Egyre népszerűbb megoldás az azonnali chat lehetőségének bevezetése. Erre megoldást kínál a beépíthető facebook messenger chat vagy a különböző beépíthető chat modulok. Ezek használatakor ügyelned kell a gyors, azonnali reagálásra.

 

Elhagyhatatlan lépés a tesztelés!

Mielőtt élesítenéd az akciókat, végezz egy átfogó tesztet, hogy minden funkció megfelelően működik-e az oldaladon. Lépj be különböző böngészőkön, eszközökön és vidd végig a rendelési folyamatot, adj le teszt rendeléseket, minden lépést próbálj ki, hogy megfelelően működik -e. Különös tekintettel teszteld a különböző fizetési módok megvalósulását.

 

Reméljük, hogy javaslatainkkal sikeresebb és bevételben gazdagabb Black Friday-ed lesz. Amennyiben nem vagy benne biztos, hogy webáruházad megbirkózik a nagyobb akciók okozta megnövekedett rendelésszámmal, akkor mi az iLogistic-nél segítünk egyszerűbbé tenni a logisztikai folyamataidat. Fulfillment szolgáltatóként átvesszük tőled termékeid raktározását, a rendeléseid csomagolásával és kiszállításával járó feladatokat, így több időd juthat kampányaid megszervezésére. Kiszervezéssel nem kell aggódnod, ha a rendelésszámod hirtelen megnövekszik, hiszen mi fel vagyunk készülve megfelelő erőforrásokkal! Neked nem lesz más dolgot, mint a marketingre koncentrálni. Ha érdekel a fulfillment tevékenységed kiszervezése, szállítási költségeid csökkentése, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot itt.

< Főoldal | Blog | Forgalomnövelő megoldások webáruházaknak – Perszonalizáció az e-kereskedelemben

Black Friday és a karácsonyi szezon közeledtével, minden webáruház tulajdonos legfőbb célja, hogy ezen időszak alatt elérhető forgalmát maximalizálja. Azaz kihasználjon minden lehetőséget arra, hogy minél több vásárlót érjen el és ők minél több pénzt költsenek el az ő webshopjában. Természetesen ebben a témában az elsődleges teendő, ami mindenkinek eszébe jut az a megfelelő reklámozás. Cikkünkben mi nem ezzel a témával foglalkoznánk, hanem a látogatóid vásárlásra ösztönzéséről, az elhagyott kosarak számának csökkentéséről. Szeretnénk felsorolni nektek azokat a tippeket, eszközöket, lehetőségeket, amiket alkalmazva, kihasználva növelhetitek webáruházatok forgalmát.

Először nézzük azokat a teendőket, amiket a webáruházadban kellene elvégezned ahhoz, hogy csökkentsd az elhagyott kosarak számát.

  • Regisztráció menetének gyorsítása: Vásárlói szempontból már az az elvárás, hogy egy vásárlási folyamat minél gyorsabban végbe tudjon menni. Azaz a termék megtalálása, kosárba tétele és a rendelés véglegesítésének folyamata pár perc alatt végig vihető legyen. Ennek a folyamatnak a gyorsítására alkalmazd a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét vagy a facebook, gmail fiókokkal való belépés lehetőségét.
  • Szállítási költség: Kosár elhagyásoknál az egyik leggyakoribb magyarázat a magas szállítási ár. Árazás tekintetében sok lehetőség általában nincsen, webáruházak többsége azon az áron szállíttat, amennyiért ő maga is kapja a szállítást. Érdemes többféle szállítási módot elérhetővé tenni a webáruházadban és azok árazásában különbségeket tenni, így a vásárló kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. Magyarországon elérhető szállítási módok a házhozszállítás, a csomagautomatás átvétel, a csomagpontos átvétel és a legújabb trend pedig az aznapi csomagpontos átvétel. Kevés helyen elérhető szolgáltatás még, de saját tapasztalatból tudjuk, hogy egyre nagyobb rá az igény. iLogistic fulfillment szolgáltatóként üzemeltetünk egy aznapi lehetőséget kínáló csomagpontot partnereinek. A csomagpontunkon való aznapi átvételek aránya fokozatosan nő és a szezonális időszakra ennek a számnak a még fokozottabb növekedésére számítunk. Csomagpontunkról részletesebben IDE kattintva olvashatsz.
  • Fizetési módok: az ezekkel kapcsolatos hiányos információnyújtás. Törekedj arra, hogy webáruházadban minden lehetséges fizetési mód elérhető legyen, minden szükséges adatot gyorsan elérhetővé tegyél, hogy növeld a webáruházaddal szembeni bizalmat.

 

Vásárlásra ösztönzés

A korábban felsorolt teendők mellett oda kell figyelned a látogatóid vásárlásra ösztönzésére is. Fontos teendő a különböző akciók megfelelő kiemelése, megjelenítése. Amennyiben webshopodban van speciális Black Friday ajánlat vagy karácsonyi akció, akkor erre érdemes kiemelést készíteni webáruházad főoldalán és aloldalain, amivel még jobban felhívod rá a figyelmet. Ezeket a kiemeléseket, képi anyagokat érdemes kattinthatóvá tenni, azaz rákattintás követően az adott termékeket összegyűjtő oldalra irányítani a látogatókat, ezzel is gyorsítva azok elrését.

Vásárlásra ösztönzésre, forgalmad növelésére már léteznek különböző online beépíthető rendszerek, melyeknek köszönhetően fokozhatod webáruházad forgalmát. Ilyenek például a felugró ablakos és upsell rendszerek, melyek webshopmotortól függően ingyenes vagy fizetős megoldással is beépíthetőek. Segítségükkel csökkentheted az elhagyott kosarak számát és fokozhatod bizonyos termékeid eladását. Ezen moduloknak a többsége manuálisan állítandó, így több energiabefektetést igényelnek, de léteznek köztük automatikusan generált megoldások is. Az egyik leghatékonyabb automatikus rendszerre épülő megoldás mesterséges intelligenciával dolgozik, amely perszonalizált ajánlórendszert hoz létre. Hogyan profitálhat egy webáruház a perszonalizációból? Ehhez nyújt kiváló megoldást a Yuspify rendszere.

A Yuspify mesterséges intelligencia alapú ajánlórendszer, amely lehetővé teszi webáruházak számára, hogy személyre szabott ajánlásokat helyezzenek el az oldalon belül, illetve prediktív keresőt építsenek be, aminek a segítségével releváns keresési eredményeket érhetnek el a vásárlóik.

Funkcióját tekintve használhatod ajánlódobozként és keresési segédként is. Ajánlódobozaik perszonalizáltak, a webshopod aloldalaira kihelyezve jelenítenek meg különböző termékeket a felhasználók számára a korábbi vásárlásaik és böngészési előzményeik alapján. Olyan machine learning alapú technológiát fejlesztett ki, amivel magas hatékonysággal tudják a megfelelő ajánlatokat megjeleníteni a fogyasztóid számára. Használatakor nincs szükség manuális beállításra, az algoritmus automatikusan elvégzi ezeket, folyamatosan tanul és optimalizál a látogatók viselkedése alapján. A prediktív kereső pedig releváns termék és kulcsszóajánlásokkal segíti vásárlóid navigációját, hiszen a felhasználóid keresési szokásait elemezve az algoritmusaik már egy szótöredék alapján előre jelzik mi érdekelheti az adott felhasználót. A rendszer használatával növelhető a konverziós arány és a kosárérték is.

Amennyiben felkeltette érdeklődésedet a yuspify rendszere, akkor IDE kattintva további információkat olvashatsz, illetve az alábbi kuponkód használatával most 10% kedvezményre leszel jogosult: ilogisticsxyuspify10

A vásárlásra ösztönzés és a kosárelhagyás csökkentése mellett nem elhanyagolható teendő a megfelelő háttérmunka biztosítása. Ide tartozik a beszerzés, a logisztika és az ügyfélszolgálat. Ezek is nagyban befolyásolják a vásárlást, hiszen, ha nincs készlet az adott termékből, kérdés esetén nincs megfelelő tájékoztatás vagy nem időben érkezik a csomag, akkor a vevő ugyan úgy elállhat a vásárlástól.

  • Beszerzés: karácsony előtti időszakban előre kell gondolkozni, tervezni, hogy nagyságrendileg mennyi termékeladással számolhatsz, ennek megfelelően kell gondoskodnod a készletszámról és a szükséges csomagolóanyagok beszerzéséről is.
  • Logisztika: itt is előre kell gondolkozni, meg kell tervezni előre a teendőket a megnövekedett rendelésszámok kiszolgálásával kapcsolatban. Ez kicsit már bonyolultabb feladat lehet, nehéz előre tervezni úgy, hogy nem tudjuk mennyi a várható forgalom, mennyi plusz munkaerőre lesz majd szükség ahhoz, hogy csúszás nélkül ki tudd szolgálni megrendelőidet. Fulfillment szolgáltatóként partnereink nálunk nem érzik meg a szezonalitást, hiszen karácsonyi időszakban is tartani tudjuk az egy napos kiszállítást. Amennyiben úgy gondolod, hogy a logisztika túl nőtt már rajtad, akkor gondolkozz el annak kiszervezésén. Kérdés esetén keress bennünket vagy kalkulálj árat.
  • Ügyfélszolgálat: Ebben az esetben a legfontosabb az elérhetőség és a gyors reagálás. Minden felmerülő kérdésre gyors és megfelelő választ kell adni. Ajánlott ebben az időszakban az ügyfélszolgálat elérhetőségi idejének növelése, illetve, hogy a kolléga, aki reagál a megkeresésekre kedves és segítőkész legyen.

Cikkünk folytatása hamarosan érkezik, ahol újabb forgalomnövelő eszközöket mutatunk majd be nektek.

< Főoldal | Blog | Futárszolgálatok összehasonlítása

Webáruház tulajdonosok számára az egyik legfontosabb téma a megfelelő futárszolgálat kiválasztása, így nem meglepő, hogy fulfillment szolgáltatóként rengetegszer kapjuk meg mi is azt a kérdést: Melyik futárcéget ajánlanátok? Egy korábbi blogcikkünkben már foglalkoztunk a témával, hogy melyik futárcéget érdemes választani, így azt összefoglalva, frissítve és kiegészítve szeretnénk bemutatni nektek a négy legnépszerűbb hazai csomagküldő céget.
Cégünk az iLogistic teljes körű logisztikai szolgáltatást (raktározás, csomagolás, szállítás) nyújt webáruházaknak, így a legtöbb magyarországi futárcéggel működtünk már együtt hazai és nemzetközi szállítás tekintetében is. Cikkünk folytatásában bemutatjuk nektek a legnagyobb hazai futárcégeket és a velük kapcsolatos legfontosabb információkat. 4 legnépszerűbb hazai csomagküldő cég pedig a DPD, a GLS, az MPL és a Sprinter.

dpd_futarszolgalat

DPD futárszolgálat

Teljes nevén Dynamic Parcel Distribution, 1976-ban alapított német tulajdonú futárcég. Jelenleg 38 országban van jelen, több mint 500 depóval és 75 ezer alkalmazottal. Indulásuk óta alapvető céljuk volt a szállítás gyorsítása és egyszerűsítése. Magyarországon 2003-ban indult a GeoPost és Lagermax csoport közös vállalkozásaként.
Csomagszállításban két alapvető egységet különböztetnek meg, ennek megfelelően Classic és Express kategóriák között lehet náluk választani. Classic szolgáltatás nevéből is adódóan a hagyományos szállítást takarja, míg az expressz esetében gyorsabb szállítási lehetőségek vannak, mint például a másnap 10 óráig való kiszállítás. A többi futárcéghez hasonlóan időkapus rendszerrel működnek, megadják a csomag átvevőjének, hogy mely órától, mely óráig várhatják a kiszállítást. Viszont a DPD 1 órás időkaput alkalmaz a konkurenseknél megszokott 2-3 óra helyett.
A DPD is igyekszik folyamatosan fejleszteni szolgáltatásait, mind a hazai, mind a külföldi szállítások tekintetében. Legújabb megoldásuk a Horvátország és Magyarország között indított fővonali járatok, amellyel gyorsítják a két ország közötti csomagszállítást. Hazai piac tekintetében egyre több csomagponttal bővülnek, melyeken a megszokott nyitvatartási időn túl is átvehetőek a csomagok. A szállítások fejlesztése mellett nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, elektromos járművekkel bővítik több, mint 15 ezer járművel rendelkező flottájukat. Céljuk, hogy 2025-ig 30%-kal csökkentsék az egy csomagra jutó károsanyag-kibocsátásukat.
DPD futárszolgálat vélemény
DPD-t azon webáruházaknak ajánljuk, akik szeretnék növeli az első napos csomagátvételek számát, hiszen a DPD egy órás kiszállítási időkapuja és online csomagkövető rendszere (megállószám szerinti nyomkövetés) ezen arányszám növelését eredményezi.

gls_futarszolgalat

GLS futárszolgálat

Teljes nevén General Logistics Systems, az egyik legnagyobb és legnépszerűbb futárszolgálattá nőtte ki magát hazánkban. Folyamatos fejlesztéseik mellett a magas minőségre helyezik a hangsúlyt, aminek köszönhetően már szinte hibamentes szállítást tudnak garantálni.
GLS 41 országban van jelen, 1500 depóval és több mint 21ezer alkalmazottal. Hazai viszonylatban 81 depóból és egy csomagirányító központból álló hálózata gyors és zökkenőmentes szállítást tesz lehetővé. Erősségük a kis csomagos szállítás (5 kg alatti), melynek köszönhetően a webáruházak és e-kereskedelmi szereplők körében a legnépszerűbb szolgáltatóvá nőtte ki magát. Másik erősségük a nemzetközi szállítás, átrakodóközpontjait precízen összehangolt távolsági járatok kötik össze. A jól felépített, közös informatikai infrastruktúrára épülő, modern hálózatának köszönhetően gyors és zökkenőmentes szállítást tesz lehetővé. Belföldön és Szlovákia irányába egy munkanapos kézbesítéssel, Európa legtöbb országába pedig 48-120 órás átfutási időn belüli szállítással lehet velük kalkulálni.
Alap szolgáltatásuk mellett expressz szállítást is vállalnak Magyarországon belül és Szlovákiába is, ráadásul több értéknövelő szolgáltatással kombinálva egyedi igényekre szabhatóak a csomagszállításaik.
Környezetvédelem tekintetében a GLS 2008-ban elindította ThinkGreen programját, melynek keretén belül igyekeznek csökkenteni a járműveik károsanyagkibocsátását és nagyobb hangsúlyt fektetni a hulladékgazdálkodás ésszerűsítésére.
GLS futárszolgálat vélemény
GLS futárszolgálatot főleg azoknak ajánljuk, akik számára nagyon fontos a pontos, minőségi szolgáltatás (szezonfüggetlenül), illetve nagyobb forgalmú webáruházat üzemeltetnek, hiszen a minőség mellett az egyik legjelentősebb előnyük a mennyiségi kedvezmény.
Persze felmerülhet a kérdés, hogy azok a webáruházak, akik kisebb csomagszámmal rendelkeznek, de szeretnének kedvező áron a GLS szolgáltatásaihoz hozzájutni, mit tehetnek? Ők választhatják a gyűjtő fuvarozással foglalkozó futárcégeket vagy a teljes logisztikájuk kiszervezését fulfillment céghez. Ennek megfelelően ügyfeleink gyakran választják rajtunk keresztül a GLS-t, hiszen cégünk átadja a csomagmennyiségeinkből adódó kedvezményeket.
 

mpl_futarszolgalat
MPL futárszolgálat
MPL a Magyar Posta leányvállalata, akik évekig a legnagyobb csomagszámmal működő futárcég voltak hazánkban. Közel 2700 posta, több száz mobilposta, 27 ezer alkalmazott és több mint 4400 gépjármű áll rendelkezésére a logisztikai részleg kiszolgálására. Országos lefedésének köszönhetően nagy népszerűségnek örvend. 2020-ban mintegy 45 millió csomagküldeményt kézbesítettek. Postai hálózata mellett ma már benzinkutakon és kiskereskedelmi egységekben is lehetőséget kínálnak a csomagpontos vagy csomagautomatás átvételre.
Az országos lefedettség mellett az egyik legnagyobb előnye, hogy amorf alakú, nagyobb méretű és raklapos csomagokat is kiszállítanak. Postai hálózattal való összeköttetésének köszönhetően, a kétszeri kísérlet ellenére is sikertelenül kézbesített csomagokat a címzetthez legközelebb eső postán át lehet venni, így csökkente az át nem vett csomagok számát.
MPL futárszolgálat vélemény
MPL azon webáruházak számára megfelelő választás, akik változó méretű (borítéktól a raklaposig) vagy amorf csomagokat adnának fel, illetve gyakran találkoznak azzal a problémával, hogy a csomagjaikat kétszeri kézbesítési kísérlet ellenére sem tudják átvenni a megrendelőik.

sprinter_futarszolgalat

Sprinter futárszolgálat

Sprinter magyar tulajdonú futárszolgálat, 1997-ben alakult, elsősorban szakkönyves kiadványok logisztikai szolgáltatójaként, de mára már meghatározó szereplője a hazai CEP (Curier Express Parcel) piacnak. Közel 200 gépjárműből álló flottájával, országos lefedettséget biztosító depó hálózatával (27) igyekszik garantálni az egy munkanapos belföldi kiszállítást. A piaci igényekre alapozott technikai fejlesztéseiknek köszönhetően évről-évre stabil növekedést és megbízható működést garantálnak. Nagy hangsúlyt fektetnek a partnereikkel való információcserét rugalmasan biztosító szoftver rendszer kialakítására, illetve a PDA-val támogatott kézbesítési rendszerükre, amely valós idejű információkövetést tesz lehetővé.
Sprinter futárszolgálathoz tartozik a Pick Pack Pont, mint csomag átvételi szolgáltatás, mely esetében fontos kiemelnünk, hogy hazai piacon az első ilyen jellegű szolgáltatást nyújtó cég voltak. Ennek köszönhetően azóta is nagyon kedvelt csomag átvételi helyszínt biztosító szolgáltatás a webshoptulajdonosok körében.
Sprinter futárszolgálat vélemény
Sprinter futárszolgálat főként azon webáruházak számára ajánlott, akik gyakran küldenek egy napon több csomagot ugyan arra a címre, hiszen az ő esetükben az összsúly alapján kerül felszámolásra az ár, azaz csak egy küldemény feladási árát számlázzák ki az adott összsúly mértékének megfelelően.
Az alábbi táblázatban újabb fontos szempontok alapján hasonlíthatjátok össze a fent említett futárszolgálatokat.

DPD GLS MPL Sprinter
Házhozszállítás másnapra X X X X
Kedvezőbb díjazású szállítás harmadnapra Nincs Nincs X X
Raklapos szállítás Nincs Nincs X X
Át nem vett csomag visszaszállítása Díjköteles X Díjköteles Díjköteles
Csomagcsere szolgáltatás X X X X
Időkapus kiszállítás 1 óra 2 óra 2 óra 3 óra
Csomag súlyhatár 31,5 kg 40 kg 40 kg 40 kg
Alapár szerinti kézbesítési kísérletek száma 3 2 2 2
Fuvardíjban biztosított előzetes értesítések módja Email Díjköteles Email, SMS Email
Internetes csomagkövetési lehetőség X X X X
Feladható csomag terljes mérete (övméret) 3 méter 3 méter 3 méter 3 méter
Fuvardíjban biztosított csomagbiztosítás értéke 50.000 Ft 50.000 Ft 50.000 Ft 50.000 Ft
Csomagbiztosítás maximális értéke 13.000 euró 500.000 Ft 2.000.000 Ft 500.000 Ft
Csomagpont PickUp csomagpontok GLS csomagpont PostaPont PickPack Pont
Csomag őrzési ideje csomagponton 5 munkanap 5 munkanap 5-10 munkanap 7 munkanap
Feladás maximális súlya 20 kg 40 kg 20 kg 20 kg
Csomag maximális mérete (övméret) 2 méter 3 méter 3 méter 60x60x60 cm
Csomagautómata szolgáltatás nincs nincs x nincs
Csomagautómata tárolási ideje 2 munkanap
Csomagautómatában tárolt termék súlya max 20 kg
Kiszállítási cím, elérhetőség módosítása Díjmentes Díjmentes Díjmentes Díjköteles
Etikett címke biztosítása ingyenes ingyenes ingyenesen díjköteles (tőlük rendelhető)

Induló webáruház melyik futárcéget válassza?

Akár feltehetnénk úgy is a kérdést, hogy melyik futárszolgálat a legolcsóbb induló webáruházak számára? Induló webáruházak esetében mindig az az első, amit el kell dönteni, hogy mennyi rendelésszámmal kalkulálnak. Nehéz feladat előre meghatározni a feladandó csomagok napi/heti/havi számát, pedig ez elengedhetetlen információ ahhoz, hogy a futárcég árat tudjon kalkulálni. Ennek a számnak a meghatározásakor érdemes optimistábbnak lenni és nagyobb mennyiséggel számolni, így az ennek megfelelően kalkulált, akár kedvezőbb árakat is kaphatod. Fontos tudni, hogy a futárcég az előző évben feladott csomagmennyiségeid alapján számolja a következő évi díjsávokat, azaz, ha jóval alacsonyabb csomagszámot érsz el, mint az induláskor megadott, akkor számíthatsz a következő évi még magasabb díjazásra is. Persze a rendelésszámok/csomagszámok becslése nem könnyű feladat, így az sem biztos, hogy a megfelelő szállítási árakat kapod, viszont ezt a fejtörést is megspórolhatod magadnak, ha kiszervezed a logisztikádat. Kiszervezett logisztikával a fulfillment szolgáltatód megoldja helyetted a csomagok kiszállítását is, melynek költségének meghatározásakor jóval kedvezőbb árakkal számolhatsz, hiszen a cég átadja neked a szállításra és csomagolóanyagra vonatkozó mennyiségi kedvezményeit is.

Már működő webáruház milyen futárcéget válasszon?

Meglévő webshop esetében a cég feltételezhetően már dolgozik valamely futárszolgálattal és elégedetlenség, magas árak vagy másik futárcégnél lévő extra szolgáltatások miatt tervez váltani. Mik lehetnek ezek az extra szolgáltatások? Például másnap délelőtti kiszállítás, csomagpontos, csomagautomatás, illetve az aznapi átvételi lehetőség. A mai rohanó világban egyre nagyobb az igény a csomagok aznapi átvételére, amit saját csomagpontos szolgáltatásunk keretein belül mi magunk is megtapasztalunk. Csomagpontunkon folyamatosan nő az aznapi csomagátvételek aránya. (Csomagpont szolgáltatásunkkal kapcsolatban IDE kattintva olvashatsz egy bővebb leírást)
Webáruházak tekintetében fontos, hogy minél több átvételi lehetőséggel rendelkezik egy cég, annál nagyobb az esélye, hogy tőle rendelik meg az adott terméket. Ezért érdemes olyan futárcéget vagy fulfillment szolgáltatót választani, akiknél minden lehetséges átvételi mód alkalmazható. Ennek megfelelően, már működő webáruházak esetében azt javasoljuk, hogy olyan futárcéget válasszanak, akiknél minél több lehetőség van a csomagok átvételére vagy leghatékonyabb megoldásként, (amennyiben lehetőségeik megengedik) szervezzék ki a teljes logisztikájukat.
Amennyiben további kérdésed merülne fel, akkor keress meg bennünket valamely elérhetőségünkön vagy, ha felkeltette érdeklődésedet fulfillment szolgáltatásunk, akkor kalkulálj egy árat.

< Főoldal | Blog | Csomagponttal bővült az iLogistic fulfillment szolgáltatása

Az iLogistic igyekszik minden téren a legjobb fulfillment szolgáltatást adni, ezért folyamatosan figyeljük a nemzetközi és hazai trendeket, hogy partnereink és leendő partnereink számára a legversenyképesebb kiszervezett logisztikát tudjuk nyújtani. Felmérve a piaci igényeket, rá kellett jönnünk, hogy a mai rohanó világban egyre fontosabb a vevők számra a rendeléseik aznapi átvétele. Ennek megfelelve megnyitottuk első csomagpontunkat Budapesten, ahol már aznap átvehetőek az ügyfeleink webáruházában leadott rendelések.

Csomagpontunk nagyságrendileg egy hónapos működése óta a beérkező csomagok száma folyamatosan nő, az aznapi átvételek aránya pedig meghaladja az 50%-ot.

Csomagpontos átvétel működése fulfillment szolgáltatóval

Partnereink, akik fulfillment szolgáltatásainkat is igénybe veszik, lehetőséget kapnak arra, hogy csomagpontos átvétellel bővítsék szállítási módjaikat. Azaz, akik rendelést adnak le webáruházaikban kérhetik, hogy csomagjukat budapesti átvételi pontunkon vehessék át. Ez miben tér el a többi átvevőpontos szolgáltatótól? Hogy az iLogistic csomagponton, akár már aznap átvehetőek a leadott rendelések. Amennyiben igénybe veszed csomagpontos szolgáltatásunkat, akkor a 13 óráig beérkezett rendeléseidet kollégáink összekészítik és kiszállítják átvételi pontunkra, ahol 15 órától ügyfeleid át is vehetik azt. Amint a rendeléseid beérkeztek csomagpontunkra, arról SMS értesítést küldünk vevőidnek, melyben tájékoztatjuk őket, hogy csomagjuk átvehetővé vált. Amennyiben még sem sikerül aznap átvenniük csomagjukat, akkor azt a következő 7 munkanapon belül még megtehetik. A csomagok beérkezésének napján SMS, a további napokon e-mail értesítés formájában hívjuk fel vásárlóid figyelmét a csomagjaik átvételére. A helyszínen lehetőség van készpénzes és bankkártyás fizetésre is.

Csomagpont elérhetősége

Csomagpontunk Budapesten a Boráros tér 7. szám alatt lévő Duna Ház Üzletközpontban található a földszinten.

Csomagpont nyitvatartási ideje

Hétfőtől szombatig van lehetőség a rendelések átvételére. Hétköznap 12:00-tól 19:00-ig, szombaton pedig 10:00-tól 15:00-ig van nyitva.

Csomagpontos kirakat megjelenés

Csomagpontunkon lehetőséget biztosítunk partnereink számára kirakat hely bérlésére. Ezek a kirakatok az átvételi pont ügyfélfogadó terében vannak elhelyezve, így biztosítva megjelenési lehetőséget bérlőjének.

Amennyiben kiszerveznéd webáruházad logisztikáját vagy érdekelne csomagpontos szolgáltatásunk, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot valamely elérhetőségünkön vagy a lenti gombra kattintva kalkulálj árat.

< Főoldal | Blog | Fulfillment

Webáruházak esetén az egyik legköltségesebb és erőforrásigényesebb folyamat a termékek raktározása és logisztikája. A webáruházad termékeit megfelelő körülmények között kell tárolnod, a termékek összeszedésére és csomagolására emberi erőforrásra és csomagolóanyagra is szükséged van (ezt szintén tárolni kell), mindemellett a csomagok megrendelőhöz való eljuttatásáról is gondoskodnod kell. Ez a teljes folyamat már kiszervezhető. Nemzetközi, de hazai viszonylatban is több cég foglalkozik már ilyen szolgáltatással. Webáruház tulajdonosként már biztosan találkoztál a fulfillment fogalmával, mely teljes egészében lefedi az előbb említett teendőket.

Fulfillment jelentése

Fulfillment azaz kiszervezett webáruház logisztika, az a teljes folyamat, ami alatt a webáruházadban leadott rendelés eljut a megrendelődig. Ennek része a termékek bevételezése, raktározása, rendelések kezelése, komissiózás, csomagolás, a futárszolgálatos kiszállítás, illetve az utánvét és visszáru kezelés. Fulfillment teljes lebonyolítását elvégzik az erre szakosodott szolgáltató cégek. Amennyiben leszerződsz, akkor neked nem lesz más dolgod, mint a webáruházad forgalmának növelésére koncentrálni.

Fulfillment folyamata

Bevételezés
Ide tartozik a webáruházadban forgalmazott termékek bevételezése. Kezdeti lépéseknél két lehetséges irányt különböztetünk meg. Az egyik szerint már működő webáruházról beszélünk, ahonnan az aktuálisan készleten lévő termékeket kell eljuttatnod a fulfillment szolgáltatód raktárába. A másik opció, mikor újonnan induló webshopként a termékeket már közvetlenül a fulfillment szolgáltatód raktárába rendeled. Mindkét esetben a bevételezés és betárolás folyamatát a szolgáltató cég alkalmazottai végzik el. Későbbiekben már közvetlenül a raktárba kell majd rendelned termékeidet, így azok már aznap készletre is kerülhetnek.

Webáruház termékeinek raktározása
Webáruház logisztikád kiszervezésével a termékeid raktározásáról is a fulfillment céged gondoskodik. Az adott logisztikai központban a termékek elhelyezése méretüknek megfelelően változhat. Raklapos, polcos, polcegységes és fakkos tárolásra is van lehetőség. Ezeket az egységeket vonalkódokkal látják el így gyorsítva a betárolás és későbbiekben a szedés folyamatát.

Raktárkezelő szoftver 
Egy komplett, egyedileg a fulfillment szolgáltató és partnerei számára lefejlesztett rendszer. A raktárkezelő szoftverrel összekapcsolhatóak a webáruházak, kezelhetőek benne a termékek, készletek és a rendelések is. Ennek köszönhetően nincs szükséged saját raktárkezelő szoftverre sem.

Rendeléskezelés
Webáruházadba beérkezett rendeléseket raktárkezelő szoftver segítségével kezelik. Ennek megfelelően módosulnak termékeid készletei és a rendelések státuszai is.

Komissiózás
A fulfillment szolgáltatód alkalmazottai a rendeléseidnek megfelelően összegyűjtik a szükséges cikkeket. Ezeknek terméktől függően több módja is lehet. Cikkszámmal rendelkező termékek esetén lehetőség van PDA-s, vonalkódolvasós vagy manuális szedésre is. Cikkszám nélküli termékek esetében pedig manuális szedésre van lehetőség. (Vonalkód nélküli termékeket nem minden fulfillment szolgáltató vállal)

Csomagolás
Az összekészített termékek tételes ellenőrzése és megfelelő csomagolása a folyamat következő lépése.

Csomagfeladás, házhozszállítás
A folyamat utolsó elemeként a címkével ellátott csomagokat átadják a megfelelő futárszolgálatnak, aki házhoz szállítja a kért csomagokat. Kiszervezett webáruház logisztika választása esetén kedvezőbb szállítási díjakkal kalkulálhatsz, hiszen a fulfillment cég mennyiségi kedvezményeit kihasználva, saját céged is kedvezőbb szállítási díjakat kaphat.

iLogistic fulfillment szolgáltató

Kiszervezett webáruház logisztika területén több éves tapasztalattal rendelkezünk. Folyamatosan figyelve a partneri igényeket, igyekszünk minden egyedi kérésre megoldást találni és mindig a legjobb szolgáltatást nyújtani minden ügyfelünk számára. Továbbiakban kiemelnék néhány példát, hogy mi miben vagyunk mások, mint a többi fulfillment szolgáltató:

Dedikált kapcsolattartó: Minden ügyfelünk számára biztosítunk egy kapcsolattartót, akivel egyeztethet a különböző kérésekkel, felmerült igényekkel kapcsolatban, aki felelős az adott cég fulfillment folyamatainak lebonyolításáért.

Vonalkód nélküli termékek: Nálunk nem feltétel, hogy a termékeid vonalkóddal legyenek ellátva.

Egyedi csomagolóanyagok: Vállaljuk egyedi csomagolóanyagok használatát, mint például speciális kialakítású kartondoboz, egyedi logózott doboz vagy feliratozott ragasztószalag. Csomagolóanyagok esetén lehetőség van a korábban készletezett dobozaid, ragasztószalagjaid termékeid csomagolásakor való felhasználására.

Reklámanyag a csomagban: Lehetőség van egyedi, időszakos kérések teljesítésére is, mint például akciós szórólap, termékminta, kedvezménykupon elhelyezés vagy a doboz felületére egyedi matrica felragasztása.

Legújabb szolgáltatásunk, az aznapi csomagpontos átvétel: A mai rohanó világban egyre nagyobb az igény arra, hogy a megrendelők már aznap át is vehessék csomagjaikat. Ennek megfelelően indítottuk el csomagpontos szolgáltatásunkat Budapesten a Duna Ház Bevásárlóközpontban, ahol a partnereink webáruházában 13 óráig leadott rendelések már aznap, 15 órától átvehetőek. Egyre több partnerünk él ezzel a lehetőséggel, aminek köszönhetően a napi beszállított csomagjaink száma folyamatosan nő.

Érdekelne webáruház logisztikád kiszervezése vagy további kérdéseid vannak? Kalkulálj árat vagy vedd fel velünk a kapcsolatot valamely elérhetőségünkön.  

Magyar tartalom

Fulfillment

< Főoldal | Blog | Fontos WooCommerce bővítmények webshopoknak

Woocommerce az egyike a legnépszerűbb webshop platformoknak. Népszerűségének köszönhetően egyre több ingyenes, egyszeri fizetős vagy havidíjas plugint fejlesztenek le a felülethez, így szinte már nincs olyan igény, amire nem találnánk valamilyen megoldást. Ezek a bővítmények olyan extra alkalmazások, melyeket pár kattintással beépíthetsz weboldaladba és plusz tulajdonságokkal láthatod el velük webáruházadat.

Woocommerce webáruházad admin felületére belépve a bővítmények menüpont alatt érheted el a már telepített és a telepíthető alkalmazások listáját.  Nézzük, mik azok a bővítmények, melyek telepítése minden webáruház számára érdekesek lehetnek:

Marketinges bővítmények woocommerce felülethez:

  • Yoast SEO:
    Legnépszerűbb SEO bővítmény WordPress oldalakhoz. Keresőoptimalizáláshoz mindenképpen használnod kell. Yoast SEO segítségével oldal elnevezéseket, keresőbarát URL címeket, meta leírásokat és kulcsszavakat is adhatsz termékoldalaidhoz vagy weboldalad egyéb oldalaihoz is. Leírások megadásakor színes sávok megjelenítésével mutatja neked a rendszer, hogy megfelelő hosszúságú -e a tartalom, amit éppen írsz. Narancssárga, ami még nem elegendő, zöld a megfelelő és a piros pedig a túl hosszú tartalmat jelöli. Kitöltést követően a rendszer automatikusan megmutatja neked, hogy fog megjelenni az adott oldal a google keresőjében. Ezek mellett ajánlást is megjelenít a program a további szöveges tartalmakra és kulcsszavakra vonatkozóan. Hasznos bővítmény, mellyel a hozzá kevésbé értők is meg tudják adni a fontos adatokat a termékeikkel kapcsolatban.
  • Site kit by google:
    Olyan google által létrehozott nyílt forráskódú, ingyenes plugin, mely segítségével közvetlenül az oldaladon keresztül érheted el az AdSense, Analytics, Search console és Page speed insight egyesített mutatóit, statisztikáit.
  • XML sitemaps: sitemap generáló bővítmény, melynek segítségével a google robotjai számára használható sitamap-ot hozhatsz létre oldaladhoz.
  • Mailchimp: hírlevél küldő rendszerrel való összeköttetés
  • MailPoet: beépülő hírlevél küldő rendszer
  • Popup maker: popup, felugró ablak generáló bővítmény, melynek segítségével weboldalad arculatára megszerkesztett felugró ablakokat jeleníthetsz meg látogatóid számára.
  • Tidio: élő chat beépítése a webáruházadba.

Fizetéssel, számlázással kapcsolatos bővítmények woocommerce felületekhez:

  • Stripe: onlinke kártyás fizetési rendszer
  • PayPal: online fizetési rendszer
  • Barion: online kártyás fizetési rendszer
  • Szamlazz.hu: számlázó rendszerrel való összeköttetés
  • Billinogo.hu: számlázó rendszerrel való összeköttetés

Értékesítést ösztönző, támogató bővítmények woocommerce felületekhez:

  • Product bundles: csomagtermékek létrehozását segítő bővítmény
  • Additional upload: fájlfeltöltési lehetőség felhasználói oldalról, pl.: kosároldalon lehetőség van esetleges kép felötlési lehetőségre
  • Coupon popup: kuponos felugró ablak létrehozására ad lehetőséget
  • Minimum purchase: minimum vásárlási összeg lesz általa megadható a webáruházadban
  • Badge management: termékjelvény beállítása különböző termékekhez
  • Online product designer: termék tervezési lehetőség, termék felületének szerkeszthetősége
  • Recover Abandoned Cart: elhagyott kosár figyelő bővítmény, melyen keresztül automata értesítéseket küldhetsz a kosárelhagyással kapcsoaltban

Webáruházak migrálása woocommerce felületbe: régi webáruházad tartalmának átemelése woocommerce webáruházba

  • PrestaShop
  • Magento
  • Opencart

Mindezek mellett számos bővítményt találhatsz még a rendszerben, így érdemes böngészned őket, hogy friss funkciókkal tedd még népszerűbbé webáruházadat.

< Főoldal | Blog | E-kereskedelem adózási változásai 2021. július 1.-től

Mai naptól érvénybe lépő adózási módosításokat vezetnek be az e-kereskedelemben, melyek célja a versenyhelyzet kiegyenlítése a különböző országok között, adókijátszás lehetőségének a csökkentése és az adminisztráció egyszerűsítése. Minden, termékeket nemzetközi piacra értékesítő, kiskereskedelemmel foglalkozó adóalanynak fel kellett készülnie a módosításokra. 2021. július 1-jétől már nem lesz külön értékhatár a szolgáltatásokra és a termékértékesítésekre, illetve az értékhatár elérését már nem célországonként külön-külön, hanem együttesen kell figyelni. A két ügylettípusra egységesen 10 ezer eurós plafon kerül bevezetésre, így amennyiben a más tagállambeli nem adóalany vevők, megrendelők felé távolról is nyújtható szolgáltatások, valamint a távértékesítés összesített ellenértéke az adóévben meghaladja, vagy a megelőző adóévben meghaladta a nettó 10 ezer eurót, akkor az adóalanynak a már a vevő letelepedése / küldemény érkezése szerinti ország áfa mértékét kell szerepeltetnie a számlán.

Másik jelentős változás az egy ablakos rendszer, OSS azaz One Stop Shop bevezetése, melynek köszönhetően egyszerűsödik az adminisztráció. Használatával elegendő lesz a letelepedés szerinti országban bevallani az áfát és nem kell külön-külön országok szerint lebontva elvégezni az áfa bevallását.

További módosítás, hogy megszűnik a 22 eurós import áfa mentesség, adókötelessé válik minden külföldről behozott termék. (150 euróig a vámmentesség megmarad) Ennek az adminisztrációjának az egyszerűsítésére létrehozták a IOSS (Import One Stop Shop), egy ablakos rendszert.

További részelteket az adózás módosításával kapcsolatban az alábbi linken olvashattok: https://ado.hu/ado/az-e-kereskedelem-adoztatasat-erinto-valtozasok/