Webshop logisztika

Webshop logisztika ilogistic

Webshop logisztika a teljes folyamat a termékeid bevételezésétől a csomagfeladásig!

Egy webshop sikeres működéséhez nem elegendő a megfelelő termékek forgalmazása és a jó marketing, elengedhetetlen a hatékony logisztika is. Azonban a teljes logisztikai folyamat hatékony működtetése rengeteg időt és energiát emészt fel. 

Milyen folyamatokból épül fel egy webshop logisztikája?

Egy webshop logisztikája általában több folyamatból épül fel, melyek mindegyikének a célja, hogy a megrendelt termékek eljussanak a vásárlóhoz a lehető leggyorsabban és a lehető legkisebb költséggel. Ennek a legköltséghatékonyabb megvalósítása adja a folyamat igazi nehézségét. 

Raktárazás

A termékek raktározása a webshop logisztikai folyamat egyik legköltségesebb eleme. Raktár épület bérlés vagy vásárláson kívül ide kell sorolni még a különböző tároláshoz, árumozgatáshoz szükséges eszközöket, illetve a humán erőforrás költségét is. 

Csomagolás

Csomagolóanyagok beszerzése is egy időigényes és költséges folyamat a webshop logisztikában. Csomagolóanyagok, csomagoláshoz szükséges eszközök, csomagfeladáshoz használt nyomtatók és címkék mind azok, melyekre szükséged lesz a rendeléseid feladásakor. 

Szállítás

Webshop logisztika egyik folyamatosan dráguló eleme a szállítás, mely meghatározó tényezője a csomag mérete és havi mennyisége is. (Kezdő webáruházak esetén ez a költség még magasabb.) Magyarországi viszonylatban is több futárcég áll rendelkezésre webshopok logisztikájának megvalósítására, de nem minden esetben tudjuk ugyan azt a színvonalat kapni. 

Visszáru 

Webshop logisztika egyik talán leggyűlöltebb eleme a visszáruk kérdése. Egyre több webáruház találkozik át nem vett csomagokkal, amiknek a költsége és az adminisztrációja is rengeteg bosszúságot és plusz teendőt okoz. 

Utánvét kezelés 

Csomagok nyomon követése, utánvét kezelése szintén időigényes feladat minden webáruház tulajdonos számára, de ez is a webshop logisztikai folyamat része. Abban az esetben, ha több szállítási megoldást is alkalmazunk, abban az esetben több futárcégtől is érkezhet hozzánk az elszámolás. 

Webáruház logisztikai folyamatainak hatékony kezelése nélkül hiába forgalmazunk jó terméket és fordítunk nagy összegeket a megfelelő marketingre, vásárlói elégedetlenséget érhetünk el, ami a forgalom folyamatos visszaesését eredményezheti.