Webáruház tulajdonosok számára az egyik legfontosabb téma a megfelelő futárszolgálat kiválasztása, így nem meglepő, hogy fulfillment szolgáltatóként rengetegszer kapjuk meg mi is azt a kérdést: Melyik futárcéget ajánlanátok? 

Egy korábbi blogcikkünkben már foglalkoztunk a témával, hogy melyik futárcéget érdemes választani, így azt összefoglalva, frissítve és kiegészítve szeretnénk bemutatni nektek a négy legnépszerűbb hazai csomagküldő céget.

Cégünk az iLogistic teljes körű logisztikai szolgáltatást (raktározás, csomagolás, szállítás) nyújt webáruházaknak, így a legtöbb magyarországi futárcéggel működtünk már együtt hazai és nemzetközi szállítás tekintetében is. Cikkünk folytatásában bemutatjuk nektek a legnagyobb hazai futárcégeket és a velük kapcsolatos legfontosabb információkat. 4 legnépszerűbb hazai csomagküldő cég pedig a DPD, a GLS, az MPL és a Sprinter.

dpd_futarszolgalat

DPD futárszolgálat

Teljes nevén Dynamic Parcel Distribution, 1976-ban alapított német tulajdonú futárcég. Jelenleg 38 országban van jelen, több mint 500 depóval és 75 ezer alkalmazottal. Indulásuk óta alapvető céljuk volt a szállítás gyorsítása és egyszerűsítése. Magyarországon 2003-ban indult a GeoPost és Lagermax csoport közös vállalkozásaként.

Csomagszállításban két alapvető egységet különböztetnek meg, ennek megfelelően Classic és Express kategóriák között lehet náluk választani. Classic szolgáltatás nevéből is adódóan a hagyományos szállítást takarja, míg az expressz esetében gyorsabb szállítási lehetőségek vannak, mint például a másnap 10 óráig való kiszállítás. A többi futárcéghez hasonlóan időkapus rendszerrel működnek, megadják a csomag átvevőjének, hogy mely órától, mely óráig várhatják a kiszállítást. Viszont a DPD 1 órás időkaput alkalmaz a konkurenseknél megszokott 2-3 óra helyett.

A DPD is igyekszik folyamatosan fejleszteni szolgáltatásait, mind a hazai, mind a külföldi szállítások tekintetében. Legújabb megoldásuk a Horvátország és Magyarország között indított fővonali járatok, amellyel gyorsítják a két ország közötti csomagszállítást. Hazai piac tekintetében egyre több csomagponttal bővülnek, melyeken a megszokott nyitvatartási időn túl is átvehetőek a csomagok. A szállítások fejlesztése mellett nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, elektromos járművekkel bővítik több, mint 15 ezer járművel rendelkező flottájukat. Céljuk, hogy 2025-ig 30%-kal csökkentsék az egy csomagra jutó károsanyag-kibocsátásukat.

DPD futárszolgálat vélemény

DPD-t azon webáruházaknak ajánljuk, akik szeretnék növeli az első napos csomagátvételek számát, hiszen a DPD egy órás kiszállítási időkapuja és online csomagkövető rendszere (megállószám szerinti nyomkövetés) ezen arányszám növelését eredményezi.

gls_futarszolgalat

GLS futárszolgálat

Teljes nevén General Logistics Systems, az egyik legnagyobb és legnépszerűbb futárszolgálattá nőtte ki magát hazánkban. Folyamatos fejlesztéseik mellett a magas minőségre helyezik a hangsúlyt, aminek köszönhetően már szinte hibamentes szállítást tudnak garantálni.

GLS 41 országban van jelen, 1500 depóval és több mint 21ezer alkalmazottal. Hazai viszonylatban 81 depóból és egy csomagirányító központból álló hálózata gyors és zökkenőmentes szállítást tesz lehetővé. Erősségük a kis csomagos szállítás (5 kg alatti), melynek köszönhetően a webáruházak és e-kereskedelmi szereplők körében a legnépszerűbb szolgáltatóvá nőtte ki magát. 

Másik erősségük a nemzetközi szállítás, átrakodóközpontjait precízen összehangolt távolsági járatok kötik össze. A jól felépített, közös informatikai infrastruktúrára épülő, modern hálózatának köszönhetően gyors és zökkenőmentes szállítást tesz lehetővé. Belföldön és Szlovákia irányába egy munkanapos kézbesítéssel, Európa legtöbb országába pedig 48-120 órás átfutási időn belüli szállítással lehet velük kalkulálni.

Alap szolgáltatásuk mellett expressz szállítást is vállalnak Magyarországon belül és Szlovákiába is, ráadásul több értéknövelő szolgáltatással kombinálva egyedi igényekre szabhatóak a csomagszállításaik.

Környezetvédelem tekintetében a GLS 2008-ban elindította ThinkGreen programját, melynek keretén belül igyekeznek csökkenteni a járműveik károsanyagkibocsátását és nagyobb hangsúlyt fektetni a hulladékgazdálkodás ésszerűsítésére.

GLS futárszolgálat vélemény

GLS futárszolgálatot főleg azoknak ajánljuk, akik számára nagyon fontos a pontos, minőségi szolgáltatás (szezonfüggetlenül), illetve nagyobb forgalmú webáruházat üzemeltetnek, hiszen a minőség mellett az egyik legjelentősebb előnyük a mennyiségi kedvezmény.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy azok a webáruházak, akik kisebb csomagszámmal rendelkeznek, de szeretnének kedvező áron a GLS szolgáltatásaihoz hozzájutni, mit tehetnek? Ők választhatják a gyűjtő fuvarozással foglalkozó futárcégeket vagy a teljes logisztikájuk kiszervezését fulfillment céghez. Ennek megfelelően ügyfeleink gyakran választják rajtunk keresztül a GLS-t, hiszen cégünk átadja a csomagmennyiségeinkből adódó kedvezményeket.

 

mpl_futarszolgalat

MPL futárszolgálat

MPL a Magyar Posta leányvállalata, akik évekig a legnagyobb csomagszámmal működő futárcég voltak hazánkban. Közel 2700 posta, több száz mobilposta, 27 ezer alkalmazott és több mint 4400 gépjármű áll rendelkezésére a logisztikai részleg kiszolgálására. Országos lefedésének köszönhetően nagy népszerűségnek örvend. 2020-ban mintegy 45 millió csomagküldeményt kézbesítettek. Postai hálózata mellett ma már benzinkutakon és kiskereskedelmi egységekben is lehetőséget kínálnak a csomagpontos vagy csomagautomatás átvételre.

Az országos lefedettség mellett az egyik legnagyobb előnye, hogy amorf alakú, nagyobb méretű és raklapos csomagokat is kiszállítanak. Postai hálózattal való összeköttetésének köszönhetően, a kétszeri kísérlet ellenére is sikertelenül kézbesített csomagokat a címzetthez legközelebb eső postán át lehet venni, így csökkente az át nem vett csomagok számát.

MPL futárszolgálat vélemény

MPL azon webáruházak számára megfelelő választás, akik változó méretű (borítéktól a raklaposig) vagy amorf csomagokat adnának fel, illetve gyakran találkoznak azzal a problémával, hogy a csomagjaikat kétszeri kézbesítési kísérlet ellenére sem tudják átvenni a megrendelőik.

 

sprinter_futarszolgalat

Sprinter futárszolgálat

Sprinter magyar tulajdonú futárszolgálat, 1997-ben alakult, elsősorban szakkönyves kiadványok logisztikai szolgáltatójaként, de mára már meghatározó szereplője a hazai CEP (Curier Express Parcel) piacnak. Közel 200 gépjárműből álló flottájával, országos lefedettséget biztosító depó hálózatával (27) igyekszik garantálni az egy munkanapos belföldi kiszállítást. A piaci igényekre alapozott technikai fejlesztéseiknek köszönhetően évről-évre stabil növekedést és megbízható működést garantálnak. 

Nagy hangsúlyt fektetnek a partnereikkel való információcserét rugalmasan biztosító szoftver rendszer kialakítására, illetve a PDA-val támogatott kézbesítési rendszerükre, amely valós idejű információkövetést tesz lehetővé.

Sprinter futárszolgálathoz tartozik a Pick Pack Pont, mint csomag átvételi szolgáltatás, mely esetében fontos kiemelnünk, hogy hazai piacon az első ilyen jellegű szolgáltatást nyújtó cég voltak. Ennek köszönhetően azóta is nagyon kedvelt csomag átvételi helyszínt biztosító szolgáltatás a webshoptulajdonosok körében.

Sprinter futárszolgálat vélemény

Sprinter futárszolgálat főként azon webáruházak számára ajánlott, akik gyakran küldenek egy napon több csomagot ugyan arra a címre, hiszen az ő esetükben az összsúly alapján kerül felszámolásra az ár, azaz csak egy küldemény feladási árát számlázzák ki az adott összsúly mértékének megfelelően.

Az alábbi táblázatban újabb fontos szempontok alapján hasonlíthatjátok össze a fent említett futárszolgálatokat.

 DPDGLSMPLSprinter
Házhozszállítás másnapraXXXX
Kedvezőbb díjazású szállítás harmadnapraNincsNincsXX
Raklapos szállításNincsNincsXX
Át nem vett csomag visszaszállításaDíjkötelesXDíjkötelesDíjköteles
Csomagcsere szolgáltatásXXXX
Időkapus kiszállítás1 óra2 óra2 óra3 óra
Csomag súlyhatár31,5 kg40 kg40 kg40 kg
Alapár szerinti kézbesítési kísérletek száma3222
Fuvardíjban biztosított előzetes értesítések módjaEmailDíjkötelesEmail, SMSEmail
Internetes csomagkövetési lehetőségXXXX
Feladható csomag terljes mérete (övméret)3 méter3 méter3 méter3 méter
Fuvardíjban biztosított csomagbiztosítás értéke50.000 Ft50.000 Ft50.000 Ft50.000 Ft
Csomagbiztosítás maximális értéke13.000 euró500.000 Ft2.000.000 Ft500.000 Ft
CsomagpontPickUp csomagpontokGLS csomagpontPostaPontPickPack Pont
Csomag őrzési ideje csomagponton5 munkanap5 munkanap5-10 munkanap7 munkanap
Feladás maximális súlya20 kg40 kg20 kg20 kg
Csomag maximális mérete (övméret)2 méter3 méter3 méter60x60x60 cm
Csomagautómata szolgáltatásnincsnincsxnincs
Csomagautómata tárolási ideje2 munkanap
Csomagautómatában tárolt termék súlyamax 20 kg
Kiszállítási cím, elérhetőség módosításaDíjmentesDíjmentesDíjmentesDíjköteles
Etikett címke biztosításaingyenesingyenesingyenesendíjköteles (tőlük rendelhető)

Induló webáruház melyik futárcéget válassza?

Akár feltehetnénk úgy is a kérdést, hogy melyik futárszolgálat a legolcsóbb induló webáruházak számára? Induló webáruházak esetében mindig az az első, amit el kell dönteni, hogy mennyi rendelésszámmal kalkulálnak. 

Nehéz feladat előre meghatározni a feladandó csomagok napi/heti/havi számát, pedig ez elengedhetetlen információ ahhoz, hogy a futárcég árat tudjon kalkulálni. Ennek a számnak a meghatározásakor érdemes optimistábbnak lenni és nagyobb mennyiséggel számolni, így az ennek megfelelően kalkulált, akár kedvezőbb árakat is kaphatod. 

Fontos tudni, hogy a futárcég az előző évben feladott csomagmennyiségeid alapján számolja a következő évi díjsávokat, azaz, ha jóval alacsonyabb csomagszámot érsz el, mint az induláskor megadott, akkor számíthatsz a következő évi még magasabb díjazásra is. 

Persze a rendelésszámok/csomagszámok becslése nem könnyű feladat, így az sem biztos, hogy a megfelelő szállítási árakat kapod, viszont ezt a fejtörést is megspórolhatod magadnak, ha kiszervezed a logisztikádat. 

Kiszervezett logisztikával a fulfillment szolgáltatód megoldja helyetted a csomagok kiszállítását is, melynek költségének meghatározásakor jóval kedvezőbb árakkal számolhatsz, hiszen a cég átadja neked a szállításra és csomagolóanyagra vonatkozó mennyiségi kedvezményeit is.

Már működő webáruház milyen futárcéget válasszon?

Meglévő webshop esetében a cég feltételezhetően már dolgozik valamely futárszolgálattal és elégedetlenség, magas árak vagy másik futárcégnél lévő extra szolgáltatások miatt tervez váltani. Mik lehetnek ezek az extra szolgáltatások? Például másnap délelőtti kiszállítás, csomagpontos, csomagautomatás, illetve az aznapi átvételi lehetőség. 

A mai rohanó világban egyre nagyobb az igény a csomagok aznapi átvételére, amit saját csomagpontos szolgáltatásunk keretein belül mi magunk is megtapasztalunk. Csomagpontunkon folyamatosan nő az aznapi csomagátvételek aránya. (Csomagpont szolgáltatásunkkal kapcsolatban IDE kattintva olvashatsz egy bővebb leírást)

Webáruházak tekintetében fontos, hogy minél több átvételi lehetőséggel rendelkezik egy cég, annál nagyobb az esélye, hogy tőle rendelik meg az adott terméket. Ezért érdemes olyan futárcéget vagy fulfillment szolgáltatót választani, akiknél minden lehetséges átvételi mód alkalmazható. Ennek megfelelően, már működő webáruházak esetében azt javasoljuk, hogy olyan futárcéget válasszanak, akiknél minél több lehetőség van a csomagok átvételére vagy leghatékonyabb megoldásként, (amennyiben lehetőségeik megengedik) szervezzék ki a teljes logisztikájukat.

Amennyiben további kérdésed merülne fel, akkor keress meg bennünket valamely elérhetőségünkön vagy, ha felkeltette érdeklődésedet fulfillment szolgáltatásunk, akkor kalkulálj egy árat.