Mit is kell tartalmazzon egy jó termékleírás? Milyen fontos elemei vannak, amelyeket érdemes belefogalmazni a szövegbe? Alábbi cikkünkben összefoglaljuk, hogy mitől lesz jó egy termékleírás, miket kell tartalmazzon ahhoz, hogy fokozzuk a termékek eladását.

Alapvető, hogy egy termékleírásnak tartalmaznia kell minden fontos információt, ami elmondható az adott termékről. A leírásban ki kell emelnünk a fontosabb tulajdonságokat és az előnyöket, mindezt úgy, hogy a leírás ne váljon érdektelenné. Nem elegendő pár fontos információt felsorolnod az adott termékről, amelyet a termék dobozán is felsorolnak, mert azzal nem fogod igazán vásárlásra ösztönözni a látogatóidat.

Termékleírás elkészítése nem is olyan egyszerű dolog, mint gondolnád. Vagyis, ha eredményesen szeretnéd csinálni, akkor ez egy tudatos folyamat kell legyen. Amennyiben nem egy saját gyártású termékről van szó, azaz más is forgalmazhatja, akkor fontos az egyediség, hogy kitűnj a versenytársak közül. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy egy adott termék esetében a gyártó által megfogalmazott leírást alkalmazzák, egyszerűen bemásolva azt. Több részletre is érdemes odafigyelni, törekedj az egyediségre. Időigényes folyamat egy termékleírás megfogalmazása, de hidd el idővel megtérül a befektetett munka! Lássuk, mit is kell tartalmazzon egy jó termékleírás.

 

Terméklírás tartalma

Gondold végig, kik is a terméked célközönségei, próbáld meg a leírást ennek megfelelően megfogalmazni. Igyekezz kerülni az általános leírásokat. Fontos a szöveg megírása előtt végig gondolnod a felhasználható kulcsszavakat, amikre leendő vevőid is rákereshetnek. Ezeket mindenféleképpen fogalmazd bele a leírásba. A leírás tartalmazzon kérdéseket, amelyekkel igyekszel megszólítani azokat, akik az elsődleges vásárlóid. Szóhasználatban is törekedj a célközönséged nyelvezetére. Például, ha egy termékkel kapcsolatban különböző egyéb kifejezéseket, szlengeket is szoktak használni, akkor azt is érdemes belefogalmaznod a szövegbe, ezzel is növelve az organikus találataid számát az adott szóval kapcsolatban. Természetesen nem szabad átesni a ló túloldalára, meg kell találni az arányt a célközönség szóhasználata és az igényes termékleírás között.

TIPP! Termékkel kapcsolatban felmerülő fontosabb szavakat, kulcsszavakat gyűjtsd egy táblázatba. Mikor végeztél az általad gondolt szavak összeírásával, akkor érdemes adott szavakra rákeresned a google keresőjében és megnézned milyen találatokat hoz. Ebből is láthatod, hogy mennyire erős a konkurencia, esetleg az adott szóra futnak-e fizetett hirdetések. A táblázatodban jelöld a legfontosabb szavakat, melyeket biztosan bele kell fogalmaznod az adott termék leírásába. Érdemes nem csak szavakra, hanem több szóból álló kifejezésekre is koncentrálnod.

Egy jó termékleírásban nem csak a tulajdonságokra, paraméterekre kell fektetned a hangsúlyt. Persze ezek is fontos információk, amik benne kell legyenek a szövegben, de ezek mellett fontos az előnyöket is kiemelned. Az adott termék miért lesz hasznos a vásárló számára, miért érdemes tőled megrendelnie, milyen haszna származik a termék használatából, annak megvásárlásából!? Nem csak magát a terméket, hanem a vele járó élményt is el kell adnod egy jó leírásban. Amennyiben szeretnél kitérni olyan jellemzőkre is, hogy a te terméked valamiben a legjobb, akkor érdemes ezt alaposan megindokolni, hogy hiteles is legyen a megfogalmazás. (Ellenkező esetben inkább kerüld az ilyen megfogalmazásokat!)

 

Extra tartalmak a leírásban

Webáruház esetében sajnos nincs lehetőség arra, hogy az adott terméket a vásárlók a kezükbe foghassák, (hacsak nem rendelkezel fizikai bolttal is) így ennek az illúzióját kell elérnünk a különböző beépített tartalmakkal. Erre eszköz lehet a jó minőségű termékfotó (lehetőségek szerint több termékfotó használata), vásárlói fotók, bemutató videók és persze a megfelelő leírás. Ezeknek köszönhetően a vásárló képzeletére hatunk, hogy úgy érezze, mintha már a kezében fogná az adott terméket.

Termékképekkel kapcsolatban korábban készítettünk már egy cikket, amiben kitérünk a fontosabb SEO elemekre is. Ezt a cikkünket IDE kattintva érheted el. A hagyományos termékképek mellett egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a vásárlók által készített képek. Ezek olyan fotók, melyeket a megrendelőink készítenek a termék megérkezésekor vagy éppen használat közben. Tehát érdemes egy-egy ügyféltől kapott képet is beépítened a termékoldaladba. Hiszen a vásárlók szívesen néznek olyan képeket, melyeken a termék a „valós életben” is látható. Gondolj csak bele, egy kutyaeledeles webshopban keresgélsz. Rákattintasz az egyik tápra és a képek között találsz olyan vásárlói fotókat, amin éppen a vásárló kis kedvence falatozza a tápot. Benned is erősödne az az érzés, hogy a te kedvenced számára is megfelelő lenne az a táp, igaz? Így a jól felhasznált vásárlói kép növeli a terméked iránti bizalmat.

Videók esetében szerencsére a technika előre haladtával, már rengeteg anyagot találhatunk az interneten. Gyártói bemutató videók, különböző teszt anyagok és a saját gyártású videók. Szinte már mindenki rendelkezik olyan telefonnal, mellyel nagyon jó minőségű videók készíthetőek, így pár perc alatt saját kis videót is készíthetünk egy adott termékről. Ezeknek az anyagoknak nem feltétlenül kell profi minőségűnek lenniük, a céljukat enélkül is el tudják érni. Amennyiben kicsit komolyabb munkára is rászánnánk magunkat, akkkor számos ingyenes vágóprogramot találhatunk az interneten, aminek köszönhetően percek alatt megfelelő termékvideókat tudunk szerkeszteni.

TIPP! Készíts saját youtube csatornát a webáruházad vagy céged nevével, ahova ezeket a termékbemutató videókat feltöltöd. Ezzel egy plusz felületet is nyerhetsz magadnak, ahol a különböző kulcsszavakra is építhetsz. Youtube-ra feltöltött videóidat beépítheted a webáruházad termékleírásába és meg is oszthatod közösségi oldalaidon.

A vizuális anyagok mellett fontos szerepet kap a szöveg is. Próbálj meg nem unalmas leírást írni, hass az érzékekre, vágyakra, írj lelkesedéssel, mert az átragad az olvasóra is, így még nagyobb eséllyel fog nálad vásárolni.

 

Fontos az átláthatóság

Sokan belefutnak abba a hibába, hogy tömör egybefüggő szövegként jelenítik meg a leírásokat. Pedig azoknak átláthatónak, tördeltnek, könnyen olvashatónak kell lenniük, hogy a vásárlók el is akarják olvasni, ne görgessenek át azonnal az adott tartalmon. Használj felsorlásokat, kiemeléseket, tördeld megfelelően a szöveget. Tartalmazzon címsorokat, alcímeket, kiemeléseket, szükség esetén nagyobb betűméreteket is. A korábban említett, tartalomba épített kulcsszavakat lehetőségek szerint emeld ki, jelenítsd meg címsorban vagy alcímben is. Erre miért is van szükség? Mert minél több a termékhez kötődő releváns kulcsszót használunk, annál nagyobb az esélye, hogy leendő vásárlóink a google-ben keresve is rátalálnak az adott termékre.

 

Termék értékelés

Szinte már minden webáruházban van lehetőség a termékek értékelésére. A vásárlók szeretik látni, ha valaki más is megvásárolta már az adott terméket, fontosnak tartják a termékekhez köthető értékeléseket. Az értékelést általában csillagok számával szokták jelölni, sok esetben pedig véleményt is írhatnak az adott termékhez. Amennyiben szöveges véleményezésre is adsz lehetőséget, akkor jóváhagyással tedd megjeleníthetővé. Ajánlott csak olyan véleményeket megjeleníttetni, melyeket előtte magad is elolvastál. Sajnos sok esetben bele lehet futni olyan negatív véleményezésbe, melyek teljes mértékben a lejáratásról szólnak, ezeket érdemes kiszűrni. De az sem előnyös, ha csak pozitív véleményezéseket jelenítünk meg, ezért érdemes néhány, építő jellegű negatív értékelést is átengedni a szűrőn.

 

Leírás frissen tartása

Abban az esetben, ha már régebben készítetted az adott leírást egy termékhez, akkor érdemes azt frissítened, a tapasztalataid alapján átfogalmaznod. A beérkező ügyfél vélemények, visszajelzések alapján bővítsd ki a termékleírásod tartalmát úgy, hogy közben hangsúlyt fektetsz a keresőoptimalizálásra is. Használd a kulcsszavakat és az esetlegesen felmerülő új kulcsszavakat is.

 

További cikkeinket megtalálod weboldaluk Blog menüpontja alatt, de további tartalmainkért követhetsz bennünket közösségi oldalinkon is: Facebook, Instagram, Youtube.

Szeretnéd csökkenteni webáruházad kiadásait? Szervezd ki webáruházad logisztikáját. Kalkulálj árat weboldalunkon és bízd ránk a teljes logisztikai folyamatot a bevételezéstől, raktározástól a csomagok kiszállításáig.