Az 5 legnagyobb belföldi csomagküldő cég összehasonlítása.
Rengeteg kérdést kapunk tőletek azzal kapcsolatban, hogy melyik futárszolgálatot érdemes választani egy hazai webshopnak a termékei kiszállításához. Mivel jelenleg nincs olyan anyag az interneten, ami objektív szempontok alapján összeveti a legnépszerűbb futárcégeket, elindítunk egy cikksorozatot a témában, aminek a segítségével össze tudjátok hasonlítani a szállítócégeket, és ki tudjátok választani a vállalkozásotok profiljába legjobban illőt.
Az iLogistic teljes körű logisztikai szolgáltatást nyújt webáruház-tulajdonosoknak, amihez hozzátartozik a termékek raktározása, csomagolása és szállítása egyaránt. Cégünk évek óta, naponta több száz csomagot szállít a legnagyobb hazai és külföldi futárcégekkel együttműködve. A cikkben említett összes céggel volt már együttműködésünk, többel jelenleg is együtt dolgozunk, így rengeteg saját tapasztalatot tudunk veletek megosztani. Az évek óta tartó, szoros kooperációnak köszönhetően, belelátunk a mindennapi munkájukba, ismerjük erősségeiket, gyengeségeiket.
Ezek alapján szedtük össze nektek a legfontosabb információkat az 5 legnagyobb, hazai csomagszállító cégről: DPD, Sprinter, MPL, Express One és a GLS.
DPD
A DPD egy jelenleg 38 országban jelen lévő német tulajdonú multicég. A cég 60.000 tagot számlál, és naponta 4 millió csomagot szállít ki. A DPD Magyarországon 2003-ban indult, a GeoPost és Lagermax csoport közös vállalkozásaként, de 2005 óta már 100%-ban a GeoPost tulajdonában áll.
A DPD egyike a legnagyobb futárcégeknek Magyarországon, rengeteg magyar webshop dolgozik velük. Másnapi kiszállítással dolgoznak, illetve előre megadnak egy 60 perces időkaput, amikor a csomag érkezni fog, így a vásárló felkészülhet az átvételre. Ugyan a többi, cikkben említett futárcég is megad egy időkaput, amikor a futár jönni fog, azonban ez a legtöbb cégnél jellemzően ez egy több órás, vagy egész napos intervallum.
Ehhez kapcsolódó extra szolgáltatás továbbá, hogy a vásárló tudja módosítani ezt az intervallumot a neki megfelelő időpontra, illetve azt is meg tudja nézni online, hogy pontosan hány megállója van még a futárnak a kiszállításig.
Összefoglalva, a DPD rendkívül felhasználóbarát csomagkövetési szolgáltatásai nagy kényelmet biztosítanak ügyfeleiknek, arról nem is beszélve, hogy ezzel a sikeres kézbesítések arányát is növelik.
Tovább növelheti a sikeres kézbesítések arányszámát, hogy ha a csomagot ennek ellenére elsőre nem sikerül kézbesíteni, utána még kétszeri ingyenes próbálkozást biztosítanak.
A DPD további előnyei közé tartozik az úgynevezett Express szolgáltatásuk, aminek a keretein belül másnapi kiszállítást vállalnak délelőtt 10 óráig.
A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy az elmúlt egy évben ügyfél oldalról sok kritika érte a DPD-t. Elsősorban a csomagok másnapi kiszállításával kapcsolatban érte őket negatív visszajelzés, ugyanis sok ügyfelük tapasztalt rendszeres késéseket a termékeik kiszállításánál. A 2018-as évben karácsonyi időszakban a csúszások megszaporodtak, és előfordult, hogy akár 1 hétnél is lassabban érkeztek meg a csomagok a másnapi kiszállítás helyett.
A 2018-as év végi csúszások miatt sok ügyfél pártolt el a DPD-től. A DPD azóta reagált a legtöbb negatív visszajelzésre és például külön részleget hoztak létre az eltűnő csomagok vizsgálatára. Azóta csökkent az elveszett küldemények száma és ők is törekednek a jó minőségű szolgáltatás biztosítására.
Kinek ajánljuk?
Árazási stratégájuk alapján DPD-t olyan webshopoknak ajánljuk, akik sok csomagot küldenek utánvétes fizetéssel, mivel jelenleg a piacon a DPD-nek a legkedvezőbbek az utánvét kezelési díjai.
Továbbá, olyan webshopok számára ideális a DPD, akik jellemzően nehéz, 40 kg körüli súlyú csomagokat küldenek. Ugyanis jelenleg a piacon a DPD biztosítja a legkedvezőbb árakat a nagycsomagos küldeményekre, ráadásul a piacon kizárólag náluk a csomagok 50kg-os súlyig vannak felár nélkül normál csomagként kezelve. A többi szolgáltatónál ez a felső határ maximum 40, vagy adott esetben csak 31,5 kg.
Így a DPD-t a fentebb említett előnyei alapján elsősorban azoknak a webáruházaknak ajánljuk, akik jellemzően sok utánvétes küldeményt adnak fel, rendszeresen fordulnak elő náluk nehezebb csomagok és emellett szeretnének emelni a sikeres kézbesítések arányán.
Sprinter
A Sprinter Futárszolgálat Kft. magyar tulajdonú futárszolgálat, és 1997 óta meghatározó szerepet tölt be a piacon a kiscsomagos futárcégek között. Különböző iparágak piacvezetői és neves webáruházak is stratégiai partnerüknek választották. A Sprinter Futárszolgálat Kft. 100%-os tulajdonosa a Lapker Zrt. Érdekesség, hogy a Sprinter PPP (Pick Pack Pont) szolgáltatása volt az első átadópontos megoldás a magyar piacon, és immáron 10 éve ez az egyik legkedveltebb csomag átvételi helyszínt biztosító szolgáltatás a webshoptulajdonosok körében.
A Sprinter jó választás lehet, ha induló webáruházad van, vagy még csak kisebb mennyiségű csomagot adsz fel napi szinten. Ugyanis árazási stratégiájuk úgy lett kialakítva, hogy náluk már a minimális mennyiséggel operáló webáruházak is kedvező szállítási és utánvét kezelési díjakhoz juthassanak mind a könnyebb, mind pedig a nehezebb küldemények esetén is. Ár struktúrájuk egyszerű és átlátható.
Kinek ajánljuk?
A Sprinter azoknak a webáruház tulajdonosoknak lehet jó választás, akik gyakran küldenek több csomagot ugyanarra a címre, ugyanis ilyenkor a Sprinter csak egy küldemény szállítási költségét számlázza ki. Például, ha 10 db 4 kg-os csomagot küldesz ki egy címre, akkor csak 1 db 40 kg-os csomag költségeit kell kifizetned, így spórolhatsz a szállításon.
A Sprinter további előnyei közé tartozik, hogy a DPD-hez hasonlóan szintén kedvező utánvét kezelési díjakkal dolgoznak.
A Sprinter további erőssége, hogy nagyon jó minőséget képviselnek a törékeny áruk szállításánál. Ugyanis ők a törékeny küldeményként feladott csomagokat nem rakodják futószalagra, hanem manuálisan szortírozzák, vigyázva az áruk épségére. Így a Sprinter szolgáltatása különösen előnyös lehet azoknak a webshoptulajdonosoknak, akik italokat, üveges szószokat, vagy egyéb törékeny termékeket árulnak.
Összességében a Sprinter szolgáltatásait azoknak a webshop tulajdonosoknak ajánljuk, akik még naponta átlagosan kevesebb mint 5 csomagot adnak fel, ellenben ezen csomagoknak legalább a fele utánvétes küldeményként kerül kiszállításra.
MPL
Az MPL a Magyar Posta leányvállalata, sokáig a legnagyobb csomagszámmal működő futárszolgálat volt Magyarországon, azonban az utóbbi években a második helyre szorította egy másik, a cikkben szintén szereplő szállítócég. Számos állami cégnek bonyolítják le a logisztikai folyamatait, köztük a Magyar Postának is. Ennek következtében a cégnek jól kiépített infrastruktúrája van: az MPL 30.000 munkavállalót alkalmaz, valamint 350 mobilposta járattal, 3000 darab gépjárműből álló flottával működik.
Az MPL egyik legnagyobb előnye, hogy csomagjaik kézbesítésének során rendelkezésükre áll a teljes magyar posta hálózat. Így náluk amennyiben a vevő első alkalommal nem veszi át a küldeményt, hasonlóan a tértivevényes levelekhez, értesítést kap arról, hogy csomagját a megadott időpontig átveheti a postán, vagy az értesítőn megadott dátumon újra megpróbálják kiszállítani neki. Az MPL-nél a csomag a második kiszállítást követően sem kerül visszaszállításra a feladónak, hanem újfent a postán kerül elhelyezésre és a címzett újabb értesítést kap arról, hogy meddig veheti át ott személyesen a küldeményt.
Az MPL további előnyei közé tartozik, hogy sok féle méretű és állagú csomagot szállítanak: küldhetsz velük leveles küldeményt, kartonos csomagot, valamint akár raklapos küldeményt is.
Sokan rossz tapasztalattal rendelkeznek az MPL-lel kapcsolatban, ugyanis a 2017-es év karácsonya előtti időszakban óriási csúszásokkal szállították ki a termékeket. Egyes csomagok például csak 2018 februárjában érkeztek meg a vásárlókhoz. Az MPL azonban tanult az esetből: fejlesztettek raktárrendszerükön, a karácsonyi szezont nagyobb munkaerővel várják, mi több, a szezont megelőzően ügyfeleiktől előrejelzést kérnek a heti várható forgalomra vonatkozóan. Azóta ők is a legjobb színvonalon szolgálják ki ügyfeleiket, és nagy figyelmet fordítanak arra, hogy hasonló kellemetlen eset többet ne forduljon náluk elő.
Kinek ajánljuk?
Az MPL azoknak jó választás, akik változó méretű csomagokat küldenek, mivel az MPL alkalmas levelek, kis-, és nagyméretű, valamint raklapos csomagok küldésére is. Így nem kell több szolgáltatót alkalmaznod ahhoz, hogy minden igényed teljesüljön.
Így az MPL szolgáltatásait első sorban azoknak a webshop tulajdonosoknak ajánljuk, akik gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy vásárlóik nem veszik át a csomagjaikat és a csomagjaik mérete a borítékos küldeménytől egészen a hűtőszekrényig terjed.
Express One
A 2018 áprilisában nevet változtatott Trans-o-flex, most már Express One néven fut, és 1997 óta van jelen a hazai piacon. 2007-ben az Osztrák Posta és a Merland Expressz együttesen vásárolta fel a céget és jelenleg Magyarországon már több, mint napi 30.000 csomagot szállítanak 450 futárjukkal.
Érdemes tudni, hogy a cég régen rendkívül alacsony árakkal dolgozott, így egy erős ár versenybe mentek bele a többi versenytárssal együtt, amit egy idő után nem tudtak fenntartani. Így a cég a 2018-as évben megváltoztatta az árazási stratégiáját, ami a tarifák emelkedéséhez vezetett. Azonban, ezzel az áremeléssel Express One még mindig versenyképes árakat biztosít egyes szegmensekben.
A kiscsomagos piacon drágának számítanak, azonban a raklapos szállítások területén a legjobb szolgáltatónak tartjuk őket. Mi gyakran használjuk őket raklapos szállításra, illetve olyan csomagok küldésére, amik meghaladják a többi szolgáltató maximum csomagméretet. 500kg/raklapig tudnak csomagokat szállítani.
Az Express One egyik leginkább fejlesztendő területe az ügyfélszolgálat. Az Express One az utóbbi időszakban számos negatív visszajelzést kapott ügyfélszolgálatával kapcsolatban. Ügyfeleik arról számoltak be, hogy problémáikra egy hét után sem érkezett válasz, és előfordult, hogy elveszett csomagjaik egyáltalán nem kerültek elő. Olyan esetről is hallottunk, hogy tévesen átvett csomag esetén az illető nem kapta vissza a kifizetett összeget. Természetesen mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy hallgat-e mások tapasztalatára, de érdemes figyelembe venni az előbb említett kritikákat.
Kinek ajánljuk?
Az Express One-t elsősorban olyan webáruház tulajdonosoknak ajánljuk, akik nehéz, vagy törékeny termékeket szállítanak, így raklapos szállítást alkalmaznak. Mi leginkább televíziókat, mosógépeket és hűtő szekrényeket szállítunk velük.
GLS
Most pedig bemutatjuk azt a céget, amelyik megelőzte a korábban piacvezető MPL-t és a többi versenytársát is a szolgáltatási színvonal fejlesztésére sarkallta: a GLS-t.
Jelenleg a GLS a legnagyobb futárcég a magyar piacon, és emellett ők fejlődnek a leggyorsabb ütemben. A GLS holland székhelyű cég, 41 európai, illetve 8 amerikai államban szállít csomagokat. Sikerüket leginkább annak köszönhetik, hogy ők voltak az elsők, akik nagy hangsúlyt fektettek a szolgáltatásuk minőségére, és közel hibázás nélkül szállítanak csomagokat országszerte.
A GLS erőssége a kiscsomagos szállítás. Ezen a területen rendkívül jól átlátható, gyors és jó minőségű szolgáltatást nyújtanak. Elsősorban ennek köszönhető, hogy jelenleg a webáruházak és e-kereskedelmi szereplők körében a GLS a legnépszerűbb szolgáltató. Az elmúlt 4 év tapasztalata alapján, a GLS-nél a tévesen kiszámlázott, vagy eltűnt csomagok száma egyenlő a nullával. Szoros együttműködésünk óta egyszer sem hibáztak. Tapasztalatunk alapján szezonban is jól teljesítenek annak köszönhetően, hogy évről évre milliárdos összegekből ruháznak be szolgáltatásuk fejlesztésére.
A minőségi szállítmányozás mellett a GLS egyik legjelentősebb előnye, hogy jelentős mennyiségi kedvezményt biztosítanak azoknak az ügyfeleinek, akik nagy tételben küldenek velük csomagokat. Ezeket a kedvezményeket elsősorban azok a webáruház tulajdonsok tudják igénybe venni, akik átlagosan több, mint 5 csomagot küldenek ki naponta. A GLS profin kezeli az utánvétes rendeléseket is, pontos és jól átlátható riportot küldenek az összes kiszállításról és utánvétről, így számíthatsz a teljes átláthatóságra.
A GLS egyetlen hátránya, hogy az induló, vagy a még alacsonyabb szintű forgalommal rendelkező webáruházak számára versenytársainál gyakran jóval magasabb árat kínál. Azonban erre is van megoldás, melyre hamarosan ki is térünk.
Kinek ajánljuk?
A GLS szolgáltatásait kifejezetten azoknak a webáruház tulajdonosoknak ajánljuk, akiknek fontos a minőségi szolgáltatás, a kulturált futár és a jól átlátható, pontos elszámolás, valamint küldeményeik súlya a legtöbbször 5 kg alatti.
Díjazás szerint a GLS szolgáltatása azoknak lehet kifejezetten előnyös, akik szezonon kívül is napi 5 csomag feletti csomagszámmal dolgoznak, azaz nagyobb forgalmú webshopot üzemeltetnek. Korábban említettük, hogy van lehetőség a kisebb forgalmú webáruházat üzemeltetők számára is részesülni a GLS minőségi szolgáltatásaiból piacvezető áron. Hogyan?
Leginkább, úgy, hogy olyan cégen keresztül veszik igénybe a GLS szolgáltatásait, amely részesül mennyiségi kedvezményekből és ügyfeleinek már minimális forgalom mellett is továbbítja azokat. Ilyen cég lehet kizárólag gyűjtő fuvarozással foglalkozó vállalat, illetve a teljes logisztikai szolgáltatást átvállaló fulfillment cég is. Ügyfeleink gyakran választják a GLS-t rajtunk keresztül.
Összefoglaló táblázat
DPD | Sprinter | MPL | Express One | GLS | |
---|---|---|---|---|---|
Házhozszállítás másnapra | X | X | X | X | X |
Kedvezőbb díjazású szállítás harmadnapra | Nincs | X | X | Nincs | Nincs |
Több csomag egy címre küldése esetén elérhető kedvezményes díjazás | X | X | X | X | Nincs |
Csomagpontos megoldás | X | X | X | X | X |
Raklapos szállítás | Nincs | X | X | X | Nincs |
Bankkártyás utánvét kezelés | X | X | X | X | X |
Át nem vett csomagok ingyenes visszaszállítása a feladónak | X | Nem ingyenes | Nem ingyenes | X | X |
Felvétel és visszaszállítás a feladónak | X | X | X | X | X |
Csomagcsere szolgáltatás | X | X | X | X | X |
Időkapus kiszállítás | 1-2 órás időkapu | 3 órás időkapu | minimum 2 óra | minimum 2 óra | 2 órás időkapu |
Felár nélkül küldhető felső csomag súlyhatár | 50 kg | 40 kg | 40 kg | 31,5 kg | 40 kg |
Alapár szerinti kézbesítési kísérletek száma | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kiegészítő szolgáltatásként kérhető kézbesítési kísérletek száma | Nincs | Nincs | +1 | Nincs | +1 |
Fuvardíjban biztosított előzetes értesítések módja | SMS |
Nincs | |||
Plusz szolgáltatásként kérhető értesítési módok | SMS | SMS | Nincs | SMS | Email SMS Telefon |
Az előzetes értesítésben megjelölt a kézbesítés várható időpontjára vonatkozó időintervallum | 1 | egész nap | egész nap | 2 óra | 3 óra |
Internetes csomagkövetési lehetőség | X | X | X | X | X |
Értéknyilvánítás: Fuvardíjban biztosított csomagbiztosítás értéke. | 520 Euró | 50.000 Ft | 50.000 Ft | 100.000 Ft | 50.000 Ft |
A cikkben említett valamennyi futárszolgálattal dolgoztunk már együtt, vagy dolgozunk együtt jelenleg is a fentebb említett előnyeikre specializálódva, azonban számunkra nagyon fontos a gyors és megbízható szolgáltatás, valamint 90%-ban kis méretű, 5 kg alatti küldeményeket készítünk össze és küldünk ki, így legnagyobb részt a GLS futárszolgálattal dolgozunk. Tőlük kaptuk a legmagasabb minőségű szolgáltatást, gyors szállítással, jó árakkal és kevés hibázással.
Ehhez a minőségi szolgáltatáshoz TE is hozzáférhetsz webshopod méretétől és csomagmennyiségedtől függetlenül, ugyanis rajtunk keresztül 30-40%-os mennyiségi kedvezményekben részesülhetsz a GLS piaci áraihoz képest.
Ha érdekel az ajánlat, és szeretnéd a szállítási költségeid árából a többi logisztikai folyamatodat is finanszírozni, lépj kapcsolatba velünk ITT.
Ha tetszett a cikk, és több hasonló tartalom is érdekel, akkor kövess minket Facebookon.
A cikkünkben megemlített futárcégek nagy része szintén ott lesz a hazai legnagyobb ekereskedelmi konferencián: az ecommerce expón. Ha szeretnél velük személyesen is megismerkedni, hogy te is össze tudd őket hasonlítani, akkor mindenképp érdemes lesz eljönnöd. Az iLogistic standjánál pedig a további logisztikával kapcsolatos kérdéseidet fogod tudni feltenni, ugyanis mi is ott leszünk a csapatunkkal.