Facebook ingyenes lehetőséget kínál, mellyel vásárlásra ösztönözheted a Facebook és Instagram felületedre látogatókat. Esetleg már hallottál a Facebook Boltról, de még nem vágtál bele? Bővítsd webáruházad egy Facebook bolttal vagy indíts egyet webáruház megléte nélkül. A shop létrehozása egyszerűbb, mint gondolnád, pár lépésben létre is hozható. Induláshoz nem lesz másra szükséged, mint egy Facebook fiókra és már kezdheted is a bolt létrehozását.
Miért előnyös ez számodra? A fő szempont, hogy az emberek többsége több időt tölt a Facebook böngészésével, mint webáruházakéval, így bővebb célközönséget érhetsz el, melynek köszönhetően növelheted eladásaidat. A másik szempont, hogy ingyenes. Amennyiben szeretnéd, akkor a termékeidet pár kattintással kisebb összeg ráfordításával már meg is hirdetheted a MarketPlace felületén. A harmadik szempont pedig az, hogy a Facebook különböző eszközei gyors és könnyen értelmezhető statisztikákat, kimutatásokat adnak a termékeid népszerűségéről, vásárlóid demográfiai adatairól.
Facebook shop létrehozása
Facebook üzleti oldaladra való belépést követően a bal oldali menüsorban fogsz látni egy Bolt nevezetű lapfület. Arra kattintva tudod elindítani a bolt létrehozását. A képernyőn megjelenő utasításokat végig követve hozd létre saját boltodat.
Facebook bolt indításakor két opció közül választhatsz: boltodat összekötöd a már létező webáruházaddal (fizetés másik webhelyen) vagy webáruház nélkül hozol létre boltot (fizetés üzenetben). Abban az esteben, ha már meglévő webshoppal kötöd össze webáruházadat, akkor a termékre való kattintás után a vásárlóidat közvetlenül a webshopodba irányítod, ott folytatják tovább a rendelés véglegesítést. Viszont, ha úgy hozod létre a boltodat, hogy nem rendelkezel webáruházzal, akkor a termékedre való kattintást követően vásárlási szándékot jeleznek feléd messenger üzenetben a vevőid. (így a fizetést is ezen a felületen kell leegyeztetnetek) Ezek alapján érdemesebb már meglévő webshop mellé létrehoznod Boltodat, mert úgy a vásárlási folyamat és a fizetés is egyszerűbbé válik.
Következő lépés az értékesítési csatorna (facebook céges fiók) kiválasztása vagy esetleges új csatorna létrehozása és összekötése. Amennyiben az oldalad össze van kötve az instagramm fiókoddal, akkor az értékesítési csatorna kiválasztásakor a facebook és instagram fiók is egységesen meg fog jelenni és mind a két felületen elérhető lesz a boltod.
Ezt követően válaszd ki a boltban használni kívánt katalógust, majd kattints a Tovább lehetőségre. (Ezt a katalógust később nem tudod lecserélni.) A bolt beállításának befejezése után hozzáadhatod a cikkeidet az adott katalógushoz. Nézd át a bolt részleteit, olvasd el és fogadd el az eladói megállapodást, majd kattints a Beállítás befejezése lehetőségre.
Termékek feltöltése
Facebook felületen a Bolt lapfölre kattintva tudsz belépni a boltod kezelő felületébe. A katalógusod kezelésével tudsz új termékeket és kollekciókat (termékcsoportot) hozzá adni a boltodhoz. A katalógus létrehozása után az alábbiakra nyílik lehetőséged:
- Megadhatod és kezelheted a termékeiddel kapcsolatos információkat (megnevezés, képek, leírás, ár) Egyenként vagy csoportosan is feltölthetsz termékeket.
- Katalógusodon belül alcsoportokat alakíthatsz ki a termékeidből
- Jogosultságokat oszthatsz ki, hogy mások is dolgozhassanak a katalógusodon.
Facebook összekötése saját webshopoddal
Facebook fejlesztői lehetővé tették, hogy meglévő webshop platformodat összeköthesd boltoddal. Ezekhez kompatibilis platformok listáját ide kattintva megtalálhatod.
Facebook bolt hirdetési lehetőségei
A katalógusodat különböző típusú hirdetésekkel használhatod:
- Dinamikus hirdetések: A dinamikus hirdetések automatikusan releváns termékeket jelenítenek meg a katalógusodból azoknak, akik korábban már érdeklődést mutattak irántuk az interneten. A dinamikus hirdetések megfeleltetik a katalógusodban szereplő cikkeket azoknak az eseményeknek, amelyek a Facebook-képponttól vagy az SDK-tól, azaz a webhelyeden vagy alkalmazásodban elhelyezett kódrészlettől érkeznek.
- Kollekció formátumú hirdetések: A kollekció egy olyan hirdetésformátum, amelyben egy fő kép vagy videó alatt négy cikk látható a katalógusodból. Az emberek a cikkekre kattintva bővebb információkat kaphatnak azokról, vagy böngészhetnek a hasonló termékek között.
- Galéria formátumú hirdetések: A galéria olyan görgethető hirdetésformátum, amely több képet vagy videót jelenít meg – mindegyiket saját hivatkozással. A galériakártyákat akár dinamikusan is megtöltheted a katalógusodból származó termékekkel.
- Termékmegjelöléseket tartalmazó hirdetések: Egyes konkrét termékek népszerűsítéséhez létrehozhatsz termékmegjelöléseket tartalmazó hirdetéseket. A termékmegjelölésre kattintva a hirdetés a termék adatlapjára irányítja az embereket, ahol további információkat kaphatnak vagy megvásárolhatják a cikket.
- Együttműködéses hirdetések: Ha a márkád a programban résztvevő kereskedőn keresztül értékesít termékeket, az együttműködéses hirdetésekkel közvetlen értékesítési kampányokat futtathatsz. A kereskedő partner megoszt a vállalkozásoddal a katalógusából egy szegmenst, amelyet dinamikus hirdetések megjelenítésére használhatsz.
Termék megjelölés képeken
Facebook bolt használatával bejegyzéseiden (facebookon és instagramon is) könnyedén meg tudod jelölni saját termékeidet, így a megjelölésre való kattintással átirányíthatod leendő vevőidet a bolt termékoldalára, ahonnan el is tudják indítani a rendelési folyamatot.
Tehát minden webáruház tulajdonosnak érdemes élnie a facebook adta ingyenes lehetőségekkel, hiszen kis munkával rengeteg potenciális vevőt lehet elérni.
Csökkenteni szeretnéd webáruházad kiadásait? Szervezd ki webshopod logisztikáját. Bevételezés, raktározás, rendeléskezelés, csomagolás, kiszállítás, mindezt elvégezzük helyetted. Kalkulálj egy árat és számold ki, mennyi pénzt takarítanál meg a logisztikád kiszervezésével.
Forrás: facebook.com/business